نیازی به سامانه هوشمند بنزین نیست
پدال نیوز: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی نیز مانند وزیر نفت معتقد است که با توجه به دستیابی به اهدافی که برای ایجاد سامانه هوشمند سوخت در نظر گرفته شده بود، دیگر نیازی به فعالیت این سامانه در بخش بنزین دیده نمیشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، "ناصر سجادی" دربارهی نظر وزیر نفت نسبت به لزوم حذف سامانه سوخت در بخش بنزین و تلاشهای بخش خصوصی در همین راستا، گفت: ما شرکت مجری طرح هستیم و منتظر اعلام دولت در این موضوع باید بمانیم؛ نه به اراده ما کارت سوخت آمده است و نه به اراده ما برداشته میشود. جایگاهداران نیز نمیتوانند خودشان در این مورد عمل کنند.
جلوگیری از قاچاق بنزین، اصلاح سیستم قیمتگذاری و کاهش مصرف سوخت در کشور از جمله اهداف سامانه هوشمند سوخت بوده است که حالا سجادی میگوید به شخصه معتقد است که با رسیدن به این اهداف در حوزه بنزین، دیگر ضرورتی به ادامهی استفاده از سامانه هوشمند در این بخش دیده نمیشود.
وی افزود: ما اقدام خاصی در این مورد نمیکنیم و دولت باید با توجه به سیاستهای کلان و اقتصادی خود، آن را به تصویب برساند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی دربارهی استفاده از اطلاعات حاصل از این سامانه گفت: زمانی میتوان اطلاعاتی را به دست آورد که هر کس با کارت خود سوختگیری کند، اما همه الان با کارت جایگاهداران سوخت میزنند. در ضمن ما الان اطلاعاتمان را از طریق دیگری به دست میآوریم و اطلاعات مدنظر ما در بستر غیرسامانه قابل جمعآوری است.
سجادی ادامه داد: اطلاعاتی که برای کسی مفید باشد دیگر از این سامانه جمعآوری نمیشود.
وی با اشاره به اینکه برخی میگویند در صورت حذف سامانه هوشمند سوخت در بخش بنزین چطور شرکت با جایگاهداران تسویهحساب میکند، تصریح کرد: ما تنها هشت سال است که از این سامانه استفاده میکنیم و قبلا نیز بحث تسویهحساب را داشتهایم و فرآیندهایی برای آن داریم.
جلوگیری از قاچاق بنزین، اصلاح سیستم قیمتگذاری و کاهش مصرف سوخت در کشور از جمله اهداف سامانه هوشمند سوخت بوده است که حالا سجادی میگوید به شخصه معتقد است که با رسیدن به این اهداف در حوزه بنزین، دیگر ضرورتی به ادامهی استفاده از سامانه هوشمند در این بخش دیده نمیشود.
وی افزود: ما اقدام خاصی در این مورد نمیکنیم و دولت باید با توجه به سیاستهای کلان و اقتصادی خود، آن را به تصویب برساند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی دربارهی استفاده از اطلاعات حاصل از این سامانه گفت: زمانی میتوان اطلاعاتی را به دست آورد که هر کس با کارت خود سوختگیری کند، اما همه الان با کارت جایگاهداران سوخت میزنند. در ضمن ما الان اطلاعاتمان را از طریق دیگری به دست میآوریم و اطلاعات مدنظر ما در بستر غیرسامانه قابل جمعآوری است.
سجادی ادامه داد: اطلاعاتی که برای کسی مفید باشد دیگر از این سامانه جمعآوری نمیشود.
وی با اشاره به اینکه برخی میگویند در صورت حذف سامانه هوشمند سوخت در بخش بنزین چطور شرکت با جایگاهداران تسویهحساب میکند، تصریح کرد: ما تنها هشت سال است که از این سامانه استفاده میکنیم و قبلا نیز بحث تسویهحساب را داشتهایم و فرآیندهایی برای آن داریم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها