کد خبر:
۷۲۹۶۴ ۱۱:۱۶
۱۳۹۶/۱۰/۱۶
مدیرکل دفتر مقررات وزارت صنعت:
هیبریدی ها سوژه خوبی برای جنجال رسانه ها است
پدال نیوز- مدیرکل دفتر مقررات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی توسط دولت جنجالی از آب درنیامد اما رسما منطق تک بعدی دولت را آشکار کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از هفت صبح، علی آبادی به عنوان مدیرکل دفتر مقررات وزارت صنعت درکنار قناتی، مدیرکل نیرو محرکه وزارت صنعت از مهم ترین افراد وزارتخانه در تنظیم آیین نامه جدید واردات خودرو هستند و در خلال مصاحبه هم قویا از رشد تعرفه واردات دفاع می کند.
وی در پاسخ به چرایی بی توجهی دولت به مسأله محیط زیست هنگام نگارش آیین نامه جدید واردات خودرو می گوید: «بحث محیط زیست تنها یکی از جنبه های مسأله واردات خودرو است و سیاست گذار تنها تک بعدی به ماجرا نگاه نمی کند.
وزارت صنعت برخلاف منتقدان به این ماجرا تک بعدی نگاه نمی کند اولا در نگارش آیین نامه باید بین خودروهای بنزینی و هیبریدی تناسب تعرفه ای ایجاد شود وگرنه تعادل بازار به هم می خورد و با افزایش شدید واردات این قبیل اتومبیل ها روبرو می شویم.
ما چه قبلا و چه حالا روی فاصله 40 تا 50 درصدی تعرفه ورود اتومبیل های هیبریدی با محصولات بنزینی اجماع نظر داشته و بر اعمال آن اصرار داریم.
درعین حال تمرکز ما در این طرح روی ترغیب خودروسازان داخلی به تولید نمونه های هیبریدی و محصولات مدرن تر بوده تا در سایه افزایش تعرفه بتوانند وارد این حوزه شوند.
البته باید یادآوری کنم که واردات خودروهای هیبریدی در سه سال اخیر آنچنان که باید و شاید زیاد نبوده که حالا فکر کنیم این رشد تعرفه موجب شود خریداران انبوه این بخش از خرید اتومبیل هیبریدی پشیمان شوند. به نظر من این موضوع سوژه خوبی برای جنجال رسانه ها شده وگرنه ما با تقاضای چندانی برای این خودروها در ایران مواجه نبوده ایم.
وی در پاسخ به چرایی بی توجهی دولت به مسأله محیط زیست هنگام نگارش آیین نامه جدید واردات خودرو می گوید: «بحث محیط زیست تنها یکی از جنبه های مسأله واردات خودرو است و سیاست گذار تنها تک بعدی به ماجرا نگاه نمی کند.
وزارت صنعت برخلاف منتقدان به این ماجرا تک بعدی نگاه نمی کند اولا در نگارش آیین نامه باید بین خودروهای بنزینی و هیبریدی تناسب تعرفه ای ایجاد شود وگرنه تعادل بازار به هم می خورد و با افزایش شدید واردات این قبیل اتومبیل ها روبرو می شویم.
ما چه قبلا و چه حالا روی فاصله 40 تا 50 درصدی تعرفه ورود اتومبیل های هیبریدی با محصولات بنزینی اجماع نظر داشته و بر اعمال آن اصرار داریم.
درعین حال تمرکز ما در این طرح روی ترغیب خودروسازان داخلی به تولید نمونه های هیبریدی و محصولات مدرن تر بوده تا در سایه افزایش تعرفه بتوانند وارد این حوزه شوند.
البته باید یادآوری کنم که واردات خودروهای هیبریدی در سه سال اخیر آنچنان که باید و شاید زیاد نبوده که حالا فکر کنیم این رشد تعرفه موجب شود خریداران انبوه این بخش از خرید اتومبیل هیبریدی پشیمان شوند. به نظر من این موضوع سوژه خوبی برای جنجال رسانه ها شده وگرنه ما با تقاضای چندانی برای این خودروها در ایران مواجه نبوده ایم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها