انتقاد وزیر صنعت از خودروسازان
پدال نیوز: برخی خبرها از جلسه اخیر شورای سیاستگذاری خودرو حکایت از آن دارد که محمدرضا نعمتزاده، وزیر صنعت و معدن و تجارت در این جلسه با انتقاد مجدد از کیفیت خودروهای داخلی خواستار اقدام خودروسازان برای ارتقای کیفیت محصولاتشان شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، تقاضای وزیر از خودروسازان در حالی است که طبق گزارش سازمان بازرسی و کیفیت و استاندارد ایران طی فروردین ماه سالجاری 11 خودرو تولید داخل با افت کیفیت همراه بودند. پیشتر توقع میرفت که همزمان با افزایش قیمت خودروها، تولیدکنندگان نیز در راستای ارتقای سطح کیفی محصولات خود اقداماتی انجام دهند حال آنکه آمارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خلاف این توقع حرکت کرده است. با این حال در جلسه اخیر شورای سیاستگذاری خودرو اهداف کیفی صنعت خودرو برای سالجاری با تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت، تعیین شده است.
همچنین در این زمینه مقرر شده که این اهداف و شاخصهای کیفی به خودروسازان و شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ابلاغ و اجرایی شود، اما افت کیفیت طی سه سال گذشته در خودروهای داخلی به طور محسوسی با انتقاد مشتریان همراه بوده است. خودروسازان با توجه به تحریمهای بینالمللی و همچنین کمبود نقدینگی در شرکتهای تولیدی افت کیفیت را امری دور از ذهن نمی دانند حال آنکه با توجه به لغو تحریم صنعت خودرو و تامین نقدینگی این شرکتها این سوال مطرح است که چرا باز هم خودروها با افت کیفیت مواجه میشوند. در این زمینه ایرج ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتوگو با خبرآنلاین معتقد است که «موضوع ارتقای کیفیت خودرو دخل زیادی به پول ندارد و خودروسازان در طول سالهای گذشته پول زیادی از دولت و هم تسهیلات زیادی از بانکها گرفتند و هم بانک به نام خود زدند و هم پیشفروش کردند و هم لیزینگ زدند.» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این پرسش که چرا خودروسازان به جای هزینههای غیرضروری، پول خود را صرف ارتقای کیفیت نمیکنند، تصریح میکند: «موضوع ارتقای کیفیت خودرو تنها به یک عامل و فقط به نقدینگی مربوط نمیشود و عوامل دیگری همچون عدم نظارت نیز وجود دارد.»
همچنین در این زمینه مقرر شده که این اهداف و شاخصهای کیفی به خودروسازان و شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ابلاغ و اجرایی شود، اما افت کیفیت طی سه سال گذشته در خودروهای داخلی به طور محسوسی با انتقاد مشتریان همراه بوده است. خودروسازان با توجه به تحریمهای بینالمللی و همچنین کمبود نقدینگی در شرکتهای تولیدی افت کیفیت را امری دور از ذهن نمی دانند حال آنکه با توجه به لغو تحریم صنعت خودرو و تامین نقدینگی این شرکتها این سوال مطرح است که چرا باز هم خودروها با افت کیفیت مواجه میشوند. در این زمینه ایرج ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتوگو با خبرآنلاین معتقد است که «موضوع ارتقای کیفیت خودرو دخل زیادی به پول ندارد و خودروسازان در طول سالهای گذشته پول زیادی از دولت و هم تسهیلات زیادی از بانکها گرفتند و هم بانک به نام خود زدند و هم پیشفروش کردند و هم لیزینگ زدند.» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این پرسش که چرا خودروسازان به جای هزینههای غیرضروری، پول خود را صرف ارتقای کیفیت نمیکنند، تصریح میکند: «موضوع ارتقای کیفیت خودرو تنها به یک عامل و فقط به نقدینگی مربوط نمیشود و عوامل دیگری همچون عدم نظارت نیز وجود دارد.»
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها