کد خبر:
۱۲۹۴۱۷ ۱۲:۱۰
۱۳۹۹/۰۶/۰۹
60 میلیون یورو داخلی سازی در صنعت خودرو
پدال نیوز: معاون صنایع وزارت صمت گفت: در صنعت خودرو ۴ میز ساخت داخل به ارزش ۳۲۰ میلیون یورو برگزار کرده ایم که ۶۰ میلیون یورو از آن محقق شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ مهدی صادقی نیارکی معاون صنایع وزارت صمت گفت: اقتصاد مقاومتی دو رکن اساسی دارد که اولین درون زایی و دومین رکن آن برون گرایی است. در ۸۰، کمترین تراز تجاری ما ۷ میلیارد دلار بود یعنی در کمترین سال، واردات و صادرات ما در کمترین حالت ۷ میلیارد دلار اختلاف داشت. در سال ۸۹ این رقم به ۳۷ میلیارد دلار رسید و در نهایت در سختترین شرایط اقتصادی این رقم در سال ۹۸ به ۲ میلیارد دلار رسید و این دقیقا تحقق اقتصاد مقاومتی است.
او بیان کرد: بیش از ۸۵ درصد واردات کشور مواد اولیه واسطهای، ماشینآلات، اجزاء و قطعات است پس ما نهضتی را با عنوان ساخت داخل تعریف کرده ایم تا جنبشی در سطح کشور اتفاق بیفتد. ۱۰ میلیارد دلار کاهش واردات را برای این اقلام در نظر گرفته ایم و هر سال بیش از ۳ میلیارد دلار در این فرایند داخلی سازی عملیاتی می شود. جزئیات داخلی سازی جزء به جزء تعریف و ثابت شده است که به ازای هر ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری، سالیانه ۱۰ میلیارد دلار واردات را کاهش میدهیم.
نیارکی گفت: این تخصیص منابع محدود به نیاز نا محدود است و همین علم اقتصاد نامیده میشود. با توجه به شرایط خاص بانکها ابداعی اتفاق افتاد به نام میزهای ساخت داخل. وزارتخانه واسطهای برای به هم رسانی توانمندیها و نیازمندیهای کشور شد. در صنعت خودرو ۴ میز ساخت داخل به ارزش ۳۲۰ میلیون یورو برگزار کردیم که ۶۰ میلیون یورو از آن محقق شده و امروز مورد استفاده قرار میگیرد. در صنعت مخابرات حدود ۱۱۸ میلیون یورو عقد قرارداد شده و این سیاستها ادامه دارد.
معاون صنایع وزارت صمت گفت: سیاست بعدی ما مدیریت واردات است؛ باید مدیریت واردات داشته و جایی که نباید، ارز صرف نکنیم. سال ۱۳۹۶ ارز واردات ۳ میلیارد دلار بود که با مدیریت واردات به ۲۰۰ میلیون دلار رسید. این اقدامات در نهایت منجر به صادرات بیش از ۴۰ میلیارد دلاری شد. امروز همه سیاستهای ما باید معطوف به حمایت از تولید و فعالان اقتصادی باشد. اگر تولید نباشد صادرات معنا و مفهومی ندارد.
او تصریح کرد: ۷ اسفند سال گذشته که به اقلام کرونایی ورود کردیم پیش از آن، صادرات اقلام این حوزه را ممنوع کردیم. پیش از اسفند در کشور ۲۰۰ هزار ماسک در روز تولید میشد و امروز ظرفیت نصب شده ما به ۱۱ میلیون ماسک صنعتی رسیده است. از یک واردکننده به یک ماشین ساز تبدیل شده ایم و ماشین سازی دقیقا لبه تولید و تکنولوژی است و امروز صادرکننده ماشین آلات تولید هستیم. هر جا با مردم و بخش خصوصی یک دل شدیم به نتیجه و موفقیت دست پیدا کردیم و مقام مغظم رهبری هم چندین بار بر این موضوع تاکید داشتند.
نیارکی تصریح کرد: در ۴ ماه ابتدای امسال تنها در تولید لباسشویی ۷۰ درصد و و تولید یخچال ۵۰ درصد رشد داشتیم. ۲۲ رشته فعالیت منتخب ما رشد مثبت داشته و ۱۲ رشته منفی بودند. صنایع منفی هم به محصولات مصرفی مثل چرم مربوط بود که بازار آنها برای بازهای تعطیل شده بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
او بیان کرد: بیش از ۸۵ درصد واردات کشور مواد اولیه واسطهای، ماشینآلات، اجزاء و قطعات است پس ما نهضتی را با عنوان ساخت داخل تعریف کرده ایم تا جنبشی در سطح کشور اتفاق بیفتد. ۱۰ میلیارد دلار کاهش واردات را برای این اقلام در نظر گرفته ایم و هر سال بیش از ۳ میلیارد دلار در این فرایند داخلی سازی عملیاتی می شود. جزئیات داخلی سازی جزء به جزء تعریف و ثابت شده است که به ازای هر ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری، سالیانه ۱۰ میلیارد دلار واردات را کاهش میدهیم.
نیارکی گفت: این تخصیص منابع محدود به نیاز نا محدود است و همین علم اقتصاد نامیده میشود. با توجه به شرایط خاص بانکها ابداعی اتفاق افتاد به نام میزهای ساخت داخل. وزارتخانه واسطهای برای به هم رسانی توانمندیها و نیازمندیهای کشور شد. در صنعت خودرو ۴ میز ساخت داخل به ارزش ۳۲۰ میلیون یورو برگزار کردیم که ۶۰ میلیون یورو از آن محقق شده و امروز مورد استفاده قرار میگیرد. در صنعت مخابرات حدود ۱۱۸ میلیون یورو عقد قرارداد شده و این سیاستها ادامه دارد.
معاون صنایع وزارت صمت گفت: سیاست بعدی ما مدیریت واردات است؛ باید مدیریت واردات داشته و جایی که نباید، ارز صرف نکنیم. سال ۱۳۹۶ ارز واردات ۳ میلیارد دلار بود که با مدیریت واردات به ۲۰۰ میلیون دلار رسید. این اقدامات در نهایت منجر به صادرات بیش از ۴۰ میلیارد دلاری شد. امروز همه سیاستهای ما باید معطوف به حمایت از تولید و فعالان اقتصادی باشد. اگر تولید نباشد صادرات معنا و مفهومی ندارد.
او تصریح کرد: ۷ اسفند سال گذشته که به اقلام کرونایی ورود کردیم پیش از آن، صادرات اقلام این حوزه را ممنوع کردیم. پیش از اسفند در کشور ۲۰۰ هزار ماسک در روز تولید میشد و امروز ظرفیت نصب شده ما به ۱۱ میلیون ماسک صنعتی رسیده است. از یک واردکننده به یک ماشین ساز تبدیل شده ایم و ماشین سازی دقیقا لبه تولید و تکنولوژی است و امروز صادرکننده ماشین آلات تولید هستیم. هر جا با مردم و بخش خصوصی یک دل شدیم به نتیجه و موفقیت دست پیدا کردیم و مقام مغظم رهبری هم چندین بار بر این موضوع تاکید داشتند.
نیارکی تصریح کرد: در ۴ ماه ابتدای امسال تنها در تولید لباسشویی ۷۰ درصد و و تولید یخچال ۵۰ درصد رشد داشتیم. ۲۲ رشته فعالیت منتخب ما رشد مثبت داشته و ۱۲ رشته منفی بودند. صنایع منفی هم به محصولات مصرفی مثل چرم مربوط بود که بازار آنها برای بازهای تعطیل شده بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها