کد خبر:
۵۷۳۳۳ ۱۲:۴۸
۱۳۹۶/۰۳/۲۲
تعیین مالیات مقطوع برای عملکرد سال ۹۵صاحبان مشاغل خودرو
پدال نیوز- معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی ، از تعیین مالیات مقطوع برای عملکرد سال ۱۳۹۵ صاحبان مشاغل خودرو خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از واحدمرکزی خبر ، نادر جنتی گفت:این دسته از مؤدیان در صورت بهره مندی از دستورالعمل تبصره ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم و پرداخت مالیات مقطوع، تکلیفی به ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارند.
وی با اشاره به صدور دستورالعمل اجرای تبصره ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و ابلاغ آن به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور عنوان کرد: مالکان مشاغل خودرویی از جمله صاحبان وسایل نقلیه مسافری، باری، ماشین آلات راه سازی و صنعتی، مطابق جداول تنظیم شده و با رعایت گروه بندی استانها مکلف به پرداخت مالیات مقطوع تعیین شده تا پایان خرداد 1396 هستند.
وی افزود: صاحبان مشاغل یاد شده که میخواهند از این دستورالعمل بهرهمند شوند تکلیفی جهت تسلیم اظهار نامه مالیاتی و اسناد و مدارک موضوع آیین نامه ماده 95 قانون مالیاتهای مستقیم برای عملکرد سال 1395 ندارند و باید مالیات مقطوع را تا پایان خرداد سال 1396 پرداخت کنند.
وی افزود: در غیر این صورت صاحبان مشاغل مذکور که خواستار بهره مندی از این دستورالعمل و پرداخت مالیات مقطوع نیستند جهت بهره مندی از معافیت مالیاتی سالانه و جریمه نشدن، ملزم به ارائه اظهار نامه مالیاتی تا پایان خرداد هستند.
وی تصریح کرد: مالیات عملکرد سال 1395 صاحبان مشاغل خودرویی موضوع این دستورالعمل با توجه به امکانات و شاخصهای مؤثر و به لحاظ وضع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نیز شرایط جوی و تقسیم بندی استانهای کشور به پنج گروه، با اعمال ضرایب جدول گروه بندی استان ها، به صورت مقطوع تعیین شده است.
معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مؤدیانی که در سال 1395 به صورت کامل فعالیت نداشته اند، مالیات آنها بر اساس مدت کارکرد، قطعی میشود، گفت: مالیات صاحبان سایر وسایط نقلیه که در جداول تعیین شده قید نشده است، باید نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق تا 31 خرداد اقدام کنند.
وی با اشاره به صدور دستورالعمل اجرای تبصره ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و ابلاغ آن به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور عنوان کرد: مالکان مشاغل خودرویی از جمله صاحبان وسایل نقلیه مسافری، باری، ماشین آلات راه سازی و صنعتی، مطابق جداول تنظیم شده و با رعایت گروه بندی استانها مکلف به پرداخت مالیات مقطوع تعیین شده تا پایان خرداد 1396 هستند.
وی افزود: صاحبان مشاغل یاد شده که میخواهند از این دستورالعمل بهرهمند شوند تکلیفی جهت تسلیم اظهار نامه مالیاتی و اسناد و مدارک موضوع آیین نامه ماده 95 قانون مالیاتهای مستقیم برای عملکرد سال 1395 ندارند و باید مالیات مقطوع را تا پایان خرداد سال 1396 پرداخت کنند.
وی افزود: در غیر این صورت صاحبان مشاغل مذکور که خواستار بهره مندی از این دستورالعمل و پرداخت مالیات مقطوع نیستند جهت بهره مندی از معافیت مالیاتی سالانه و جریمه نشدن، ملزم به ارائه اظهار نامه مالیاتی تا پایان خرداد هستند.
وی تصریح کرد: مالیات عملکرد سال 1395 صاحبان مشاغل خودرویی موضوع این دستورالعمل با توجه به امکانات و شاخصهای مؤثر و به لحاظ وضع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نیز شرایط جوی و تقسیم بندی استانهای کشور به پنج گروه، با اعمال ضرایب جدول گروه بندی استان ها، به صورت مقطوع تعیین شده است.
معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مؤدیانی که در سال 1395 به صورت کامل فعالیت نداشته اند، مالیات آنها بر اساس مدت کارکرد، قطعی میشود، گفت: مالیات صاحبان سایر وسایط نقلیه که در جداول تعیین شده قید نشده است، باید نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق تا 31 خرداد اقدام کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
خبر مهم برای صاحبان خودروهای فرسوده تضمین ورود موقت خودرو سواری نصف ارزش گمرکی تعیین شد مسیر واگذاری سهام تودلی خودروسازان همواره شد میرسلیم باز هم با صحبت درباره خودروهای داخلی سوژه شد چرا خریداران خودرو با مشکل تأخیر در تحویل مواجه هستند؟ عبور قیمت خودروها از مرزهای جدید، یک زنگ هشدار جدی است شرایط ادامه روند پروندههای ثبت سفارش فاقد تامین ارز خودرو جزئیات جدید و نحوه دریافت پلاک ویژه جانبازان و معلولان تورم خودرو به ۱۳۵ درصد رسید ! سایه سنگین «پرونده فوتبالیستها» بر سر مصوبه واردات خودروی نخبگان BYD همچنان صدرنشین بازار خودروهای برقی کل صنعت خودروسازی باید یکجا به مردم واگذار شود آیا محدودیت تازهای برای واردات خودرو اعمال شده است؟ 4 دلیل رشد قیمت خودرو در بازار واردات خودروهای اقتصادی نو و کارکرده ادامه دارد اختصاص سهمیه ارزی برای قطعات یدکی وارداتیها شرایط فروش تویوتا کرولا کراس و کرولا الیت نیلان خودرو پرشیا خودرو برای 6 دوره متوالی توسط ISQI صدرنشین شد قیمت گذاری خودروهای داخلی و وارداتی دچار خودزنی و خودآزاری شده است ۶ مدل خودرو وارداتی تا پایان هفته عرضه می شود فروش خودروسازان زیر ذرهبین +نمودار فروش خودروهای بنزینی کاهش یافت جهش تولید ۱۶۴ درصدی پیکاپ موسو گرند خان توقف موقت بهروزرسانی قیمتها در پلتفرمهای خودرویی تردد خودروهای مناطق آزاد روی خط تمدید اطلاعیه مهم کرمان موتور درباره تاخیر در تحویل خودروها فروش سهمیه واردات خودرو در بورس؟ رشد ۱۲درصدی قیمت در بازار خودرو آیا چین شریک قابل اعتمادی برای صنعت خودروی ایران است؟ خودرو دوباره کالای سرمایهای شد زمان اجرای استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو رسما اعلام شد بازار خودرو نیازمند آزادسازی قیمت و افزایش رقابت است ورود موقت خودروهای سواری تمدید شد مجوز واردات خودرو به نخبگان رسید سرنوشت واگذاری سایپا به هیئت وزیران رسید سقف تیراژ خودرو در ۱۴۰۵ +نمودار ارزشمندترین برند خودرو جهان کدام است؟ نحوه واردات قطعات خودرو و تخصیص ارز شفاف نیست تحویل فصلی تسلا رکورد زد تولید تویوتا و هوندا در تایلند متوقف شد ورود سایپا به بورس بدون ارزیابی صلاحیت متقاضیان، تکرار مسیر شکست واگذاریهای پیشین است پشت پرده مخالفتها با واردات خودرو چرا نوک پیکان آمریکا جاده مخصوص را نشانه گرفت؟ علت تأخیر در پلاک گذاری برخی خودروهای نوشماره اعلام شد گزارش عملکرد راسا موتور خاورمیانه از سه سال گذشته امضای تفاهمنامه مشترک میان مراکز تست خودرو در حاشیه نمایشگاه اینوپروم نشانهگیری زنجیره تامین خودرو چرا واردات خودرو تغییر مسیر داد؟ کارخانه تمامبرقی تویوتا در آرژانتین کلید خورد رشد ۲۱ درصدی تولید مانیان خودرو در نیمه نخست سال ۱۴۰۵
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها