آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۴۶۹۳۳
۱۰:۲۱
۱۴۰۰/۱۱/۰۹

استخدام ۸‌هزار نفری در جنرال موتورز

جنرال موتورز از به کارگیری ۸۰۰۰ نیروی انسانی در بخش فنی برای سال ۲۰۲۲ خبر داد تا در توسعه خودروهای برقی، نرم‌افزارها و خدمات مرتبط به آن مشغول به کار شوند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از رویترز، جنرال موتورز گفت تیم‌هایی را بسط و گسترش می‌دهد تا فعالیت‌های این شرکت را در برقی‌سازی خودرو، توسعه نرم‌افزار، فناوری‌های خودران (رانندگی بدون نیاز به راننده) و پیل‌های سوختی (خودروهای هیدروژنی) گسترش دهند. اعلام این خبر، درست بعد از رونمایی از ۷‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در ایالت میشیگان برای تولید پیکاپ‌های برقی تمام قد بود که قرار است با وانت‌های برقی فورد رقابت کند. جنرال موتورز که بعد از ۹۰ سال در سال ۲۰۲۱ عنوان پرفروش‌ترین خودروساز آمریکای شمالی را به رقیب ژاپنی خود یعنی تویوتا واگذار کرد، برنامه‌ریزی کرده که تا اواخر سال ۲۰۲۵ به ظرفیت تولید حداقل یک‌میلیون دستگاه برقی در سال برسد.

اما این همه ماجرا نیست؛ رقیب بزرگ‌تر و مهم‌تر جنرال موتورز، شرکت تسلاست که رهبری بازار خودروهای برقی را در دست دارد و به زودی در شهر آستن ایالت تگزاس کارخانه‌ای جدید افتتاح خواهد کرد. تسلا خیلی زودتر از سایر خودروسازان جهانی یعنی در همین سال ۲۰۲۲ به ظرفیت تولید یک‌میلیون دستگاه خودروی برقی در سال می‌رسد. جنرال موتورز که در حال پوست‌اندازی از روش‌های سنتی خود است، به تازگی وب‌سایتی به نام کاربراوُ (CarBravo) برای فروش آنلاین خودروهای دست دوم خود در شبکه نمایندگی‌هایش راه‌اندازی کرده است. به گزارش آسوشیتدپرس، نیروی انسانی استخدام شده در جنرال موتورز مجبور نیستند در مرکز فنی این شرکت در حومه وارن از شهر دیترویت در ایالت میشیگان مشغول به کار شوند. جنرال موتورز این انعطاف را پیدا کرده است که نیروی انسانی را محدود به مکان خاصی نکند و نام این سیاست را «کار به روش مناسب» گذاشته است. کارکنان از هر جایی که دوست داشته باشند، کار مدنظر شرکت را انجام می‌دهند. سال گذشته جنرال موتورز ۱۰‌هزار نیروی انسانی را در سرتاسر دنیا استخدام کرد که یک‌سوم آنها مهندسان نرم‌افزار بودند. از اواخر ۲۰۲۰ تغییرات در سمت و حرفه کارکنان جنرال موتورز آغاز و ۲۱‌هزار پوزیشن فنی افزوده شد. جنرال موتورز گزینش متنوع نیروی کار را در دستور کار خود قرار داده، به طوری که یک‌سوم نیروهای جدید جذب شده را بانوان تشکیل می‌دهند. با این استخدام ۸۰۰۰ نفری تازه، جنرال موتورز به وضع فوریه سال ۲۰۱۹ بازگشته که در آن زمان ۸۰۰۰ کارمند در اصطلاح یقه سفید (کارکنان دفتری) را تعدیل نیرو کرده بود. این اقدام برای جنرال موتورز ۵/ ۲‌میلیارد دلار کاهش هزینه داشت. همان زمان هم جنرال موتورز دلیل این تعدیل نیرو را سرمایه‌گذاری روی خودروهای برقی و خودران‌ها اعلام کرده بود. آیوائو فوسیلو قائم‌مقام داده و تحلیل جنرال موتورز می‌گوید این شرکت در حال توسعه خودران، خودروی برقی، امکانات ایمنی، خدمات اشتراک و حق عضویت است که همگی با نرم‌افزار اداره می‌شوند. به گفته وی، برای این کار نیاز به آوردن هزاران استعداد در حوزه فنی است.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو