کد خبر:
۱۲۹۲۱۸ ۱۶:۱۴
۱۳۹۹/۰۶/۰۳
قطعات یدکی وارداتی کامیون ها باعث افزایش قیمت ها می شوند
پدال نیوز: مشاور سازمان راهداری گفت: افزایش نرخ قطعات یدکی وارداتی کامیون ها به طور اتوماتیک موجب افزایش قیمت ها می شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، نصرالله بمانا مشاور سازمان راهداری در نوسازی ناوگان جاده ای درباره آخرین وضعیت کامیون های وارداتی اظهار کرد: برای تهیه این کامیون ها باید چند مرحله را متقاضیان بگذرانند که در ابتدا باید در سامانه ثبت نام کنند و سپس در سامانه جامع تجارت با تغییر وضعیت خود سفارشات خود را ثبت کند.
مشاور سازمان راهداری در امور نوسازی ناوگان اضافه کرد: تا کنون ۲ هزار گروه در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۸ شرکت سازنده داخلی و ۱۹ شرکت حمل و نقلی هم ثبت نام کرده اند و مابقی در خواست ها مربوط به افراد و مالکان شخصی کامیون ها بوده است.
بمانا تصریح کرد: بعد از ثبت نام در سامانه ثبت نام کامیون های وارداتی باید در سامانه تجارت هم ثبتنام انجام شود، چرا که این دو سامانه به یکدیگر متصل هستند. هم اکنون در حال آماده سازی سامانه جامع تجارت هستیم تا با ایجاد تغییر در آن بتوانند سفارشات را ثبت کنند.
او با بیان اینکه در سامانه ثبت سفارش تجارت هنوز تغییرات انجام نشده است و تعدادی از خودروهای وارداتی هنوز از گمرک ترخیص نشده اند گفت: امیدواریم در یکی دو ماه آینده انجام تغییرات ثبت سفارش انجام شود.
به گفته این مقام مسئول کامیون کالایی است که با افزایش قیمت کالاها ممکن است تغییراتی در مورد آن انجام شود.
بمانا تاکید کرد: تعدادی از این کامیون ها در داخل تولید میشوند و تعدادی هم از طریق مونتاژ ساخته میشوند چرا که کالای وارداتی در کامیون سهم ۷۳ درصدی دارد، بنابراین ایجاد تغییرات قیمت ارز به طور اتوماتیک قیمت کالاها هم افزایش مییابد.
مشاور سازمان راهداری در امور نوسازی ناوگان عنوان کرد: این کامیون ها در داخل تولید میشوند اما بخش عمدهای از قطعات وارداتی است و با توجه به آنگه کارکرد این قطعات از طریق دلار تعیین میشود؛ بنابراین به طور اتوماتیک قیمت ارز هم در کامیون تأثیر دارد.
او اظهار کرد: تحریمها و افزایش قیمت ارز باعث میشود قیمت کامیون از ۵۰۰ میلیون تومان به ۳ میلیارد تومان افزایش یابد و البته با ورود کامیون ها به چرخه حمل و نقل به طور قطع شاهد ایجاد ثبات در این حوزه خواهیم بود.
بمانا یاد آور شد: در طرح ریاست جمهوری تنها مالکان خودروهای فرسوده می توانند ثبت نام کنند و این خودروها تنها به مالکان تحویل داده میشود، در نتیجه واسطه در آن به صورت اتوماتیک حذف میشود و باید در هنگام ثبتنام همه مدارک از جمله شناسنامه و یا سند خودرو به نام مالک آن باشد.
بمانا در پایان درباره طرح واردات کامیونهای اروپایی هم گفت: در این طرح در نظر گرفته ایم که شرکت و یا مالک خودروی فرسوده باید ۵ سال صاحب کامیون باشد و شرکتهای حمل و نقلی هم باید ۵ سال خودروها را به نام خود داشته باشند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/
مشاور سازمان راهداری در امور نوسازی ناوگان اضافه کرد: تا کنون ۲ هزار گروه در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۸ شرکت سازنده داخلی و ۱۹ شرکت حمل و نقلی هم ثبت نام کرده اند و مابقی در خواست ها مربوط به افراد و مالکان شخصی کامیون ها بوده است.
بمانا تصریح کرد: بعد از ثبت نام در سامانه ثبت نام کامیون های وارداتی باید در سامانه تجارت هم ثبتنام انجام شود، چرا که این دو سامانه به یکدیگر متصل هستند. هم اکنون در حال آماده سازی سامانه جامع تجارت هستیم تا با ایجاد تغییر در آن بتوانند سفارشات را ثبت کنند.
او با بیان اینکه در سامانه ثبت سفارش تجارت هنوز تغییرات انجام نشده است و تعدادی از خودروهای وارداتی هنوز از گمرک ترخیص نشده اند گفت: امیدواریم در یکی دو ماه آینده انجام تغییرات ثبت سفارش انجام شود.
به گفته این مقام مسئول کامیون کالایی است که با افزایش قیمت کالاها ممکن است تغییراتی در مورد آن انجام شود.
بمانا تاکید کرد: تعدادی از این کامیون ها در داخل تولید میشوند و تعدادی هم از طریق مونتاژ ساخته میشوند چرا که کالای وارداتی در کامیون سهم ۷۳ درصدی دارد، بنابراین ایجاد تغییرات قیمت ارز به طور اتوماتیک قیمت کالاها هم افزایش مییابد.
مشاور سازمان راهداری در امور نوسازی ناوگان عنوان کرد: این کامیون ها در داخل تولید میشوند اما بخش عمدهای از قطعات وارداتی است و با توجه به آنگه کارکرد این قطعات از طریق دلار تعیین میشود؛ بنابراین به طور اتوماتیک قیمت ارز هم در کامیون تأثیر دارد.
او اظهار کرد: تحریمها و افزایش قیمت ارز باعث میشود قیمت کامیون از ۵۰۰ میلیون تومان به ۳ میلیارد تومان افزایش یابد و البته با ورود کامیون ها به چرخه حمل و نقل به طور قطع شاهد ایجاد ثبات در این حوزه خواهیم بود.
بمانا یاد آور شد: در طرح ریاست جمهوری تنها مالکان خودروهای فرسوده می توانند ثبت نام کنند و این خودروها تنها به مالکان تحویل داده میشود، در نتیجه واسطه در آن به صورت اتوماتیک حذف میشود و باید در هنگام ثبتنام همه مدارک از جمله شناسنامه و یا سند خودرو به نام مالک آن باشد.
بمانا در پایان درباره طرح واردات کامیونهای اروپایی هم گفت: در این طرح در نظر گرفته ایم که شرکت و یا مالک خودروی فرسوده باید ۵ سال صاحب کامیون باشد و شرکتهای حمل و نقلی هم باید ۵ سال خودروها را به نام خود داشته باشند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها