تغییر مبدا واردات خودرو در پساتحریم
پدال نیوز با اوجگیری واردات خودرو از سال ۱۳۹۲، اماراتمتحده عربی همواره رتبه اول مبدا خودروهای وارداتی به کشور را از آن خود کرده است. این در شرایطی است که طبق آمار واردات خودرو در پنج ماهه سال جاری، امارات همچنان در این زمینه صدرنشین است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، هر چند امارات همچنان اولین مبدا واردات خودرو به کشور است، اما میزان ورود خودرو از این کشور در سالجاری با افت 12 درصدی همراه بوده است.
از سوی دیگر رتبههای دوم و سوم واردات خودرو در سال گذشته به کشورهای چین و کویت اختصاص داشت حال آنکه در سال جاری این دو کشور نیز رتبه خود را به کشورهای کرهجنوبی و اسپانیا واگذار کردند. صدرنشینی امارات و جایگزینی کره جنوبی و اسپانیا با کشورهای چین و کویت در شرایطی است که بهدنبال امضای توافق هستهای و اجرایی شدن برجام، تحریمهای بینالمللی اعمال شده بر کشور لغو شدند.
برایناساس وزارت صنعت، معدن و تجارت قوانین سختگیرانهای را در پساتحریم بر واردات خودرو اعمال کرد؛ بهطوریکه مقرر شد، شرکتهای واردکننده خودرو بالاجبار محصولات خود را از شرکتهای مادر تامین کنند.
ازسوی دیگر، بنا به تصمیم دولت بهدلیل مغایرت استانداردهای کشورهای حاشیه خلیج فارس با ایران واردات از کشورهای ثالث منع شد و دولت فرصت 6 ماههای را برای شرکتهای واردکننده خودرو در نظر گرفت تا در دوره پساتحریم نمایندگی خود از شرکت مادر را دریافت کند. بر این اساس کارشناسان تاکید دارند که تغییرات صورت گرفته در مبدا واردات خودرو، ارتباط اساسی با قوانین و مقررات کشور در دوره پساتحریم دارد.
در این زمینه، فرهاد احتشامزاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو میگوید: با توجه به آنکه وزارت صنعت واردات خودرو ازسوی شرکتها در دوره پساتحریم را منوط به ارتباط با شرکت مادر دانسته؛ بنابراین شاهد تغییر در مبدا واردات خودرو هستیم.
از سوی دیگر رتبههای دوم و سوم واردات خودرو در سال گذشته به کشورهای چین و کویت اختصاص داشت حال آنکه در سال جاری این دو کشور نیز رتبه خود را به کشورهای کرهجنوبی و اسپانیا واگذار کردند. صدرنشینی امارات و جایگزینی کره جنوبی و اسپانیا با کشورهای چین و کویت در شرایطی است که بهدنبال امضای توافق هستهای و اجرایی شدن برجام، تحریمهای بینالمللی اعمال شده بر کشور لغو شدند.
برایناساس وزارت صنعت، معدن و تجارت قوانین سختگیرانهای را در پساتحریم بر واردات خودرو اعمال کرد؛ بهطوریکه مقرر شد، شرکتهای واردکننده خودرو بالاجبار محصولات خود را از شرکتهای مادر تامین کنند.
ازسوی دیگر، بنا به تصمیم دولت بهدلیل مغایرت استانداردهای کشورهای حاشیه خلیج فارس با ایران واردات از کشورهای ثالث منع شد و دولت فرصت 6 ماههای را برای شرکتهای واردکننده خودرو در نظر گرفت تا در دوره پساتحریم نمایندگی خود از شرکت مادر را دریافت کند. بر این اساس کارشناسان تاکید دارند که تغییرات صورت گرفته در مبدا واردات خودرو، ارتباط اساسی با قوانین و مقررات کشور در دوره پساتحریم دارد.
در این زمینه، فرهاد احتشامزاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو میگوید: با توجه به آنکه وزارت صنعت واردات خودرو ازسوی شرکتها در دوره پساتحریم را منوط به ارتباط با شرکت مادر دانسته؛ بنابراین شاهد تغییر در مبدا واردات خودرو هستیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها