آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۵۸۰۴۸
۱۵:۱۱
۱۴۰۴/۰۸/۲۸

واکنش خودروسازان به هشدار رئیس جمهور

واکنش خودروسازان به هشدار رئیس جمهور
پدال نیوز: پس از اظهارات رئیس‌جمهور در مورد لزوم اصلاح موتور محصولات خودروسازان و هشدار وی در مورد بازنگری در تخصیص ارز و صدور مجوز تولید در صورت عدم‌ایجاد اصلاحات، حالا دو خودروساز بزرگ کشور نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.
نویسنده:
تحریریه پدال نیوز
به گزارش "پدال نیوز"

 پس از اظهارات رئیس‌جمهور در مورد لزوم اصلاح موتور محصولات خودروسازان و هشدار وی در مورد بازنگری در تخصیص ارز و صدور مجوز تولید در صورت عدم‌ایجاد اصلاحات، حالا دو خودروساز بزرگ کشور نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.

عادل پیرمحمدی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره ضرورت کاهش مصرف سوخت خودرو‌های داخلی، تاکید کرد: این مطالبه کاملا بجا و راهبردی است و برنامه کاهش مصرف سوخت محصولات ایران‌خودرو از اواخر سال گذشته و هم‌زمان با خصوصی‌سازی این شرکت آغاز شده‌است. وی گفت: مسیر اصلاح مصرف سوخت، هم روشن است و هم فوریت دارد؛ اما تنها زمانی موفق خواهد شد که دولت و خودروسازان در یک برنامه واحد و منسجم حرکت کنند.

پیرمحمدی کاهش مصرف بنزین را وابسته به سه اقدام اصلی شامل اصلاح قیمت انرژی، اسقاط خودرو‌های فرسوده و ارتقای پلتفرم و موتور خودرو‌های جدید دانست و گفت: ۲.۵‌میلیون خودروی کاربراتوری با مصرف بالای ۱۴لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در کشور تردد می‌کنند.

بدون حذف این ناوگان، هیچ برنامه‌ای موفق نخواهد شد. پیرمحمدی در عین حال تصریح کرد: اکتان پایین سوخت موجود در کشور، سبب مصرف زیاد سوخت، آلودگی بسیار زیاد و از بین رفتن موتور خودرو‌ها می‌شود که رفع این مشکل و ارتقای استاندارد سوخت نیز دارای اهمیت بالایی است. وی افزود: سقف توان ارتقای موتور‌های احتراق داخلی در دنیا تقریبا به انتها رسیده و برای جهش واقعی در کاهش مصرف سوخت باید به سمت تولید خودرو‌های هیبریدی رفت. پیرمحمدی گفت: اینکه رئیس‌جمهور موضوع کاهش مصرف سوخت را به‌صورت صریح مطرح کردند، کاملا درست و استراتژیک است.

ما از این موضع استقبال کردیم و کاملا آماده همکاری هستیم؛ به شرط آنکه وظایف حاکمیت نیز هم‌زمان اجرا شود تا بتوانیم باهم مصرف سوخت کشور را کنترل کرده و دوباره به صادرکننده بنزین تبدیل شویم. مهدی رادمنش؛ قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این‌باره گفت: این گروه با ورود به مرحله‌ای تازه از توسعه قوای محرکه، پروژه تولید نسل جدید موتور‌های ملی را با هدف کاهش مصرف سوخت، افزایش بهره‌وری و دستیابی به خودکفایی آغاز کرده و نخستین نمونه این موتور‌ها از سال آینده روی محصولات داخلی نصب خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو