کد خبر:
۱۴۶۵۶۶ ۱۲:۵۱
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
تداوم کمبود تراشه و پردازشگرهای نیمه هادی در سال ۲۰۲۲
قائم مقام مالی گروه فولکس واگن، آرنو آنتلیتز Arno Antlitz به وال استریت ژورنال گفته است که در سال ۲۰۲۲ تورم فروکش می کند اما سایه کمبود تراشه همچنان بر سر صنعت خودرو باقی می ماند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، خودروساز آلمانی به روش های سرمایه گذاری موسوم به hedge [به معنی حصار کشی و محافظت] خود را در برابر تورم در سال 2022 محافظت می کند و از پیش می داند که مواد خام و قطعات و مجموعه های خودرو در سال 2022 افزایش قیمت خواهند داشت، از این رو خود را برای این وضعیت آماده کرده و با روش های کاهش هزینه بر این مشکل فائق خواهد آمد.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال به نقل از بالاترین مقام مالی در فولکس، تورم بالا موقتی است اما این خودروساز آلمانی، همچنان با محدودیت های تأمین تراشه در سال جاری [2022] دست و پنجه نرم خواهد کرد.
فولکس واگن در ماه دسامبر هم گفته بود که معضلات تأمین تراشه [میکروچیپ یا همان پردازشگرهای نیمه هادی] برای بزرگترین خودروساز اروپا در نیمه اول سال 2022 همچنان چالش آفرین خواهد بود. با این حال اعتقاد فولکس این است که با توجه به سال 2021 و شرایط غیرمنتظره، سال 2022 کمی بهبود حاصل خواهد شد، چون حداقل خودروسازان یک سال با این مشکل دست و پنجه نرم کرده اند و سال 2022 با افزایش ظرفیت های تولید تراشه، کمی از وخامت این اوضاع کاسته می شود.
محدودیت های شدید در تأمین تراشه اکثر خوروسازان را وادار به توقف خط تولید، یا تولید ناقص کرده است. خودروسازان بزرگی مثل فورد و جنرال موتورز مجبور شده اند خودروهای ناقص را در پارکینگ های خود نگهداری کنند تا با رسیدن قطعات و تراشه ها با تکمیل کاری این خودروها را به مشتریان خود برسانند.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال به نقل از بالاترین مقام مالی در فولکس، تورم بالا موقتی است اما این خودروساز آلمانی، همچنان با محدودیت های تأمین تراشه در سال جاری [2022] دست و پنجه نرم خواهد کرد.
فولکس واگن در ماه دسامبر هم گفته بود که معضلات تأمین تراشه [میکروچیپ یا همان پردازشگرهای نیمه هادی] برای بزرگترین خودروساز اروپا در نیمه اول سال 2022 همچنان چالش آفرین خواهد بود. با این حال اعتقاد فولکس این است که با توجه به سال 2021 و شرایط غیرمنتظره، سال 2022 کمی بهبود حاصل خواهد شد، چون حداقل خودروسازان یک سال با این مشکل دست و پنجه نرم کرده اند و سال 2022 با افزایش ظرفیت های تولید تراشه، کمی از وخامت این اوضاع کاسته می شود.
محدودیت های شدید در تأمین تراشه اکثر خوروسازان را وادار به توقف خط تولید، یا تولید ناقص کرده است. خودروسازان بزرگی مثل فورد و جنرال موتورز مجبور شده اند خودروهای ناقص را در پارکینگ های خود نگهداری کنند تا با رسیدن قطعات و تراشه ها با تکمیل کاری این خودروها را به مشتریان خود برسانند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
صرفهجویی ۱۰ میلیون یورویی با توسعه مراکز آزمون خودرو چرا خودروهای ایرانی با وجود ۸۵ استاندارد هم ایمن نشدند؟ فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها