کد خبر:
۱۲۰۹۶۵ ۱۱:۱۲
۱۳۹۸/۱۲/۲۶
از سوی سازمان امور مالیاتی؛
تعیین مالیات مقطوع سال 98 خودروهای مسافری و باری +جزئیات
پدال نیوز- مالیات سال ۹۸ خودروهای مسافری و باری و ماشینآلات راهسازی از سوی سازمان امور مالیاتی به صورت مقطوع اعلام شد.
به گزارش "پدال نیوز" ه گزارش پدال نیوز به نقل از مهر، امیدعلی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامهای اعلام کرد: در راستای تبصره ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحی مصوب 1394/4/31 صاحبان وسایط نقلیه مسافری، باری، ماشین آلات راهسازی و صنعتی، مطابق جداول پیوست با رعایت گروه بندی استانها به شرح زیر تعیین میشود.
1- استانهای کشور با توجه به امکانات و شاخصهای مؤثر و به لحاظ وضعیت اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و نیز شرایط جوی به گروههای زیر تقسیم میشوند:
گروه (1): شهر تهران.
گروه (2): استانهای آذربایجان شرقی، اصفهان، البرر، خراسان رضوی، فارس، قزوین، گیلان، هرمزگان، مازندران و استان تهران به جز شهر تهران،
گروه (3): استانهای آذربایجان غربی، کرمان، گلستان، سمنان، زنجان، قم، همدان، مرکزی، یزد، بوشهر و خوزستان
گروه (4): استانهای چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، لرستان، خراسان شمالی و اردبیل
گروه (5): استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کردستان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد
2- مالیات عملکرد صاحبان وسایط نقلیه عمومی با ظرفیت 7 تن موضوع جداول 3 الی 7 پیوست بر اساس تقسیم بندی فوق و با اعمال ضرایب جدول زیر نسبت به ارقام مالیات مندرج در جداول مذکور تعیین میگردد.
3- درخصوص مالکان تاکسی و وانت بار که مالک بیش از یک خودرو از انواع مذکور باشند، مالیات خودروهای بعدی نیز به صورت مقطوع به شرح جدول (1) پوست تعیین میشود. در خصوص سایر صاحبان مشاغل خودرویی که دارای بیش از یک خودرو باشند مالیات خودروهای بعدی به صورت مقطوع با 25 درصد (بیست و پنج درصد) افزایش نسبت به جدول مربوط محاسبه و وصول خواهدشد. همچنین در صورتی که خودروی اول مودی تاکسی یا وانت بوده و خودروهای بعدی از سایر خودروها یا ادوات موضوع جداول این دستورالعمل باشد، با عنایت به توضیحات مذکور ، مالیات خودروهای بعدی با در نظر گرفتن رقم مربوط به مالیات خودرو با وسیله مذکوره با 75٪ افزایش به صورت مقطوع خواهد بود.
4- مودیانی که در سال 1398 به صورت کامل فعالیت نداشته اند، مالیات آنها بر اساس مدت کار کرد، محاسبه میگردد.
5- صاحبان مشاغل مشمول این دستورالعمل، تکلیفی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و اسناد و مدارک موضوع آئین نامه ماده 95 قانون مذکور نخواهند داشت.
6- صاحبان مشاغل موضوع این دستورالعمل مکلفند مالیات مقرر عملکرد سال 1398 را حداکثر تا پایان خرداد ماه 1399 پرداخت نمایند. بدیهی است در صورت عدم پرداخت مالیات در مهلت یادشده، مشمول جریمه موضوع ماده 190 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1366 و اصلاحیههای بعدی آن میباشند.
7- مالیات صاحبان انواع وانت بار پلاک سفید ، وانت بارهای کرایه آژانسها ، سواریهای پلاک سفید کرایه آژانسها با مؤسسات تحت نظارت تاکسیرانی و یا شرکتهای تاکسی اینترنتی و وانت بار اینترنتی، مطابق جدول شماره 1 پوست این دستورالعمل محاسبه و وصول گردد.
8- مالیات عملکرد سال 1399 صاحبان خودروهایی که در سال مذکور به صورت قطعی واگذار میگردند به صورت علی الحساب، بر مبنای مدت فعالیت در سال مذکور با 20٪ (بیست درصد) افزایش از جداول موضوع این دستورالعمل و رعایت سایر بندهای این دستورالعمل و نیز مالیات صاحبان خودروهای مدل 1399 به نسبت مدت فعالیت در سال مذکور معادل 20% (بیست درصد) بیشتر از مالیات خودروهای مدل 1398 تعیین میشود.
9- در خصوص سایر وسایط نقلیه عمومی که در جداول پیوست قید نگردیده است، صاحبان آنها میبایست با رعایت گروه بندی صاحبان مشاغل موضوع ماده (2) آئین نامه اجرایی ماده 95 قانون مالیاتهای مستقیم، نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی متناسب با گروه بندی خود و پرداخت مالیات متعلق در موعد مقرر قانونی اقدام نمایند.
10- نظر به اینکه مالیات صاحبان مشاغل خودرویی موضوع این دستورالعمل به صورت مقطوع: تعیین میشود، لذا اعمال مقررات مواد 137، 165، 172 و سایر موارد مشابه در خصوص اینگونه مودیان موضوعیت نداشته و چنانچه صاحبان مشاغل موضوع این دستورالعمل درخواست اعمال مقررات مواد مذکور را داشته باشند، مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم بوده و ادارات امور مالیاتی نیز موظفند مالیات متعلق به مودیان مزبور را از طریق حسابرسی و با رعایت مقررات تعیین نمایند.
1- استانهای کشور با توجه به امکانات و شاخصهای مؤثر و به لحاظ وضعیت اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و نیز شرایط جوی به گروههای زیر تقسیم میشوند:
گروه (1): شهر تهران.
گروه (2): استانهای آذربایجان شرقی، اصفهان، البرر، خراسان رضوی، فارس، قزوین، گیلان، هرمزگان، مازندران و استان تهران به جز شهر تهران،
گروه (3): استانهای آذربایجان غربی، کرمان، گلستان، سمنان، زنجان، قم، همدان، مرکزی، یزد، بوشهر و خوزستان
گروه (4): استانهای چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، لرستان، خراسان شمالی و اردبیل
گروه (5): استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کردستان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد
2- مالیات عملکرد صاحبان وسایط نقلیه عمومی با ظرفیت 7 تن موضوع جداول 3 الی 7 پیوست بر اساس تقسیم بندی فوق و با اعمال ضرایب جدول زیر نسبت به ارقام مالیات مندرج در جداول مذکور تعیین میگردد.
3- درخصوص مالکان تاکسی و وانت بار که مالک بیش از یک خودرو از انواع مذکور باشند، مالیات خودروهای بعدی نیز به صورت مقطوع به شرح جدول (1) پوست تعیین میشود. در خصوص سایر صاحبان مشاغل خودرویی که دارای بیش از یک خودرو باشند مالیات خودروهای بعدی به صورت مقطوع با 25 درصد (بیست و پنج درصد) افزایش نسبت به جدول مربوط محاسبه و وصول خواهدشد. همچنین در صورتی که خودروی اول مودی تاکسی یا وانت بوده و خودروهای بعدی از سایر خودروها یا ادوات موضوع جداول این دستورالعمل باشد، با عنایت به توضیحات مذکور ، مالیات خودروهای بعدی با در نظر گرفتن رقم مربوط به مالیات خودرو با وسیله مذکوره با 75٪ افزایش به صورت مقطوع خواهد بود.
4- مودیانی که در سال 1398 به صورت کامل فعالیت نداشته اند، مالیات آنها بر اساس مدت کار کرد، محاسبه میگردد.
5- صاحبان مشاغل مشمول این دستورالعمل، تکلیفی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و اسناد و مدارک موضوع آئین نامه ماده 95 قانون مذکور نخواهند داشت.
6- صاحبان مشاغل موضوع این دستورالعمل مکلفند مالیات مقرر عملکرد سال 1398 را حداکثر تا پایان خرداد ماه 1399 پرداخت نمایند. بدیهی است در صورت عدم پرداخت مالیات در مهلت یادشده، مشمول جریمه موضوع ماده 190 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1366 و اصلاحیههای بعدی آن میباشند.
7- مالیات صاحبان انواع وانت بار پلاک سفید ، وانت بارهای کرایه آژانسها ، سواریهای پلاک سفید کرایه آژانسها با مؤسسات تحت نظارت تاکسیرانی و یا شرکتهای تاکسی اینترنتی و وانت بار اینترنتی، مطابق جدول شماره 1 پوست این دستورالعمل محاسبه و وصول گردد.
8- مالیات عملکرد سال 1399 صاحبان خودروهایی که در سال مذکور به صورت قطعی واگذار میگردند به صورت علی الحساب، بر مبنای مدت فعالیت در سال مذکور با 20٪ (بیست درصد) افزایش از جداول موضوع این دستورالعمل و رعایت سایر بندهای این دستورالعمل و نیز مالیات صاحبان خودروهای مدل 1399 به نسبت مدت فعالیت در سال مذکور معادل 20% (بیست درصد) بیشتر از مالیات خودروهای مدل 1398 تعیین میشود.
9- در خصوص سایر وسایط نقلیه عمومی که در جداول پیوست قید نگردیده است، صاحبان آنها میبایست با رعایت گروه بندی صاحبان مشاغل موضوع ماده (2) آئین نامه اجرایی ماده 95 قانون مالیاتهای مستقیم، نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی متناسب با گروه بندی خود و پرداخت مالیات متعلق در موعد مقرر قانونی اقدام نمایند.
10- نظر به اینکه مالیات صاحبان مشاغل خودرویی موضوع این دستورالعمل به صورت مقطوع: تعیین میشود، لذا اعمال مقررات مواد 137، 165، 172 و سایر موارد مشابه در خصوص اینگونه مودیان موضوعیت نداشته و چنانچه صاحبان مشاغل موضوع این دستورالعمل درخواست اعمال مقررات مواد مذکور را داشته باشند، مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم بوده و ادارات امور مالیاتی نیز موظفند مالیات متعلق به مودیان مزبور را از طریق حسابرسی و با رعایت مقررات تعیین نمایند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
شنای ایگل در جهت خلاف رودخانه تولید! سایپا با عملکرد خود در حال ظلم به مردم ایران است چرا «پیش فروش خودرو» دیگر برای خریداران بهصرفه نیست؟ گام بلند پرشیا خودرو برای پیوند دانش و صنعت قطعات منفصله (CKD) پیکاپ ترا مانیان خودرو تامین شد دیوان عدالت اداری مشتریان خودرو را نقره داغ کرد ! عقب نشینی از «قیمت گذاری دستوری»؟ رشد قیمت مونتاژیها کاهش ۴۱ درصدی اسقاط خودرو حذف ۷۷۰ شغل در صنعت خودروی آلمان و فرانسه شرایط فروش محصولات تویوتا مدل 2026 نیلان خودرو خبر مهم برای صاحبان خودروهای فرسوده تضمین ورود موقت خودرو سواری نصف ارزش گمرکی تعیین شد مسیر واگذاری سهام تودلی خودروسازان همواره شد میرسلیم باز هم با صحبت درباره خودروهای داخلی سوژه شد چرا خریداران خودرو با مشکل تأخیر در تحویل مواجه هستند؟ عبور قیمت خودروها از مرزهای جدید، یک زنگ هشدار جدی است شرایط ادامه روند پروندههای ثبت سفارش فاقد تامین ارز خودرو جزئیات جدید و نحوه دریافت پلاک ویژه جانبازان و معلولان تورم خودرو به ۱۳۵ درصد رسید ! سایه سنگین «پرونده فوتبالیستها» بر سر مصوبه واردات خودروی نخبگان BYD همچنان صدرنشین بازار خودروهای برقی کل صنعت خودروسازی باید یکجا به مردم واگذار شود آیا محدودیت تازهای برای واردات خودرو اعمال شده است؟ 4 دلیل رشد قیمت خودرو در بازار واردات خودروهای اقتصادی نو و کارکرده ادامه دارد اختصاص سهمیه ارزی برای قطعات یدکی وارداتیها شرایط فروش تویوتا کرولا کراس و کرولا الیت نیلان خودرو پرشیا خودرو برای 6 دوره متوالی توسط ISQI صدرنشین شد قیمت گذاری خودروهای داخلی و وارداتی دچار خودزنی و خودآزاری شده است ۶ مدل خودرو وارداتی تا پایان هفته عرضه می شود فروش خودروسازان زیر ذرهبین +نمودار فروش خودروهای بنزینی کاهش یافت جهش تولید ۱۶۴ درصدی پیکاپ موسو گرند خان توقف موقت بهروزرسانی قیمتها در پلتفرمهای خودرویی تردد خودروهای مناطق آزاد روی خط تمدید اطلاعیه مهم کرمان موتور درباره تاخیر در تحویل خودروها فروش سهمیه واردات خودرو در بورس؟ رشد ۱۲درصدی قیمت در بازار خودرو آیا چین شریک قابل اعتمادی برای صنعت خودروی ایران است؟ خودرو دوباره کالای سرمایهای شد زمان اجرای استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو رسما اعلام شد بازار خودرو نیازمند آزادسازی قیمت و افزایش رقابت است ورود موقت خودروهای سواری تمدید شد مجوز واردات خودرو به نخبگان رسید سرنوشت واگذاری سایپا به هیئت وزیران رسید سقف تیراژ خودرو در ۱۴۰۵ +نمودار ارزشمندترین برند خودرو جهان کدام است؟ نحوه واردات قطعات خودرو و تخصیص ارز شفاف نیست
شرایط فروش