آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۰۹۰۲۹
۱۱:۴۷
۱۳۹۸/۰۵/۲۳

ایجاد محدودیت در کارت سوخت جایگاه‌ها از چند روز دیگر

پدال نیوز- از ماه گذشته زمزمه‌ها برای اجرای طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی آغاز شد و پیش‌بینی می‌شد که حداقل تا روز موعود (٢٢ مرداد) زیرساخت‌های ابتدایی این طرح برای اجباری شدن آن آماده شود، اما از روز گذشته که این طرح به طور رسمی آغاز شد، شرایط همانند روال گذشته است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از  ایسنا، استارت آغاز طرح الزام استفاده از کارت هوشمند سوخت در شرایطی زده شد که نه تنها کارت سوخت جایگاه‌داران به حد وفور در خدمت مالکان وسایل نقلیه قرار گرفته، بلکه دراکثر جایگاه‌ها نیز ردی از اطلاع رسانی در مورد این طرح  دیده نمی‌شود.
عطاپور - نایب  رئیس و عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاه‌داران سوخت – در این‌باره گفت: شرایط جایگاه‌ها و سوخت‌رسانی نسبت به گذشته تغییری نکرده و کارت سوخت جایگاه‌داران در اختیار مردم است.
 
تنها پنج‌درصد مردم از کارت سوخت استفاده کردند
 
وی با بیان اینکه اگر اشخاص تمایل داشته باشند، می‌توانند از کارت سوخت شخصی خود یا از کارت جایگاه داران همانند قبل استفاده کنند، اظهار کرد: تا کنون استقبال از این طرح زیاد نبوده است؛ به طوری که می‌توان گفت تنها پنج درصد از مالکان وسیله نقلیه از کارت شخصی خودشان استفاده کرده‌اند.
 
نایب  رئیس و عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با تاکید به اینکه هنوز این طرح اجباری نشده است، گفت: لازم است اهداف این طرح تا قبل از اجباری شدن آن مورد ارزیابی قرار گیرد؛ چراکه اگر این طرح با هدف آگاهی از میزان مصرف سوخت در کشور آغاز شده باشد،  می‌توان آمار تولید پالایشگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار داد.
 
بازدید میدانی ایسنا از چند جایگاه سوخت نیز حکایت از عدم اطلاع رسانی و پیشبرد درست طرح دارد چراکه در هیچکدام از جایگاه‌ها ردپایی از استارت اجرای این طرح دیده نمی‌شود و بعضاً کارکنان جایگاه‌داران نیز اطلاع چندانی از این طرح نداشتند.
 
حتی در گفت‌وگو با چند متقاضی سوخت مطلع شدیم که حتی کارکنان جایگاه‌ها سراغی از کارت سوخت افراد نمی گیرند و اوضاع کاملا مانند روال سابق است. این در شرایطی است که افرادی نیز وجود داشتند که هیچ اطلاعی از این طرح نداشتند.
 
کاهش تعداد و لیتراژ کارت سوخت جایگاه‌داران
 
فاطمه کاهی، سخنگو شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: در حال حاضر کارت سوخت جایگاه‌داران در سراسر جایگاه‌های کشور در دسترس است اما قصد داریم در روزهای آینده میزان لیتراژ کارت سوخت و تعدد کارت سوخت جایگاه‌ها را کاهش دهیم.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر سقف برداشت از کارت سوخت جایگاه‌داران 60 لیتر در هر نوبت سوخت‌گیری است، تصریح کرد: در حال حاضر استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران آزاد است اما در آینده لیتراژ این کارت‌ها کاهش خواهد یافت و به همین دلیل توصیه ما به مالکان وسائل نقلیه تهیه کارت سوخت شخصی است.
 
سخنگو شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه هنوز تعدادی از افراد کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند، گفت: درحال حاضر لیتراژ کارت سوخت جایگاه داران همانند سابق است اما در روزهای آینده کاهش می‌یابد و اکنون این طرح حال بررسی است و در آینده جزییات آن اعلام خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو