آخرین به روز رسانی:
آخرین اخبار
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۰۳۵۲۰
۱۴:۳۳
۱۳۹۸/۰۲/۱۱

اعلام جزئیات مالیات مقطوع عملکرد سال 97 مشاغل خودرویی +جدول

پدال نیوز: مالیات عملکرد سال ۱۳۹۷ صاحبان مشاغل خودرویی در راستای اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم مقطوع اعلام شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز با ارایه دستورالعملی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور میزان مالیات عملکرد سال ۱۳۹۷ مشاغل خودرویی اعلام شد. در این دستورالعمل آمده:

بنا به اختیار حاصل از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱ تیر ۱۳۹۴، مالیات عملکرد سال ۱۳۹۷ صاحبان وسایط نقلیه مسافری، باری، ماشین‌آلات راهسازی و صنعتی مطابق جدول مندرج در دستورالعمل با رعایت گروه‌بندی استان‌ها به شرح زیر تعیین می‌شود:

۱- استان‌های کشور با توجه به امکانات و شاخص‌های موثر و به لحاظ وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نیز شرایط جوی به گروه‌های زیر تقسیم می‌شوند:

گروه(۱): شهر تهران.

گروه(۲): استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، فارس، قزوین، گیلان، هرمزگان، مازندران، سایر شهرهای استان تهران(غیر از شهر تهران).

جزئیات مالیات مقطوع عملکرد سال ‌۹۷ مشاغل خودرویی اعلام شد

گروه (۳): استان‌های آذربایجان غربی، کرمان، گلستان، سمنان، زنجان، قم، همدان، مرکزی، یزد، بوشهر و خوزستان.

گروه (۴) :استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، لرستان، خراسان شمالی.

گروه (۵): استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی،کردستان، ایلام،کهگیلویه و بویراحمد، و اردبیل.

۲- مالیات صاحبان وسایط نقلیه عمومی تا ظرفیت ۷ تن موضوع جداول ۳ الی ۷ پیوست، با توجه به تقسیم‌بندی فوق و بنابر اهمیت محل فعالیت با اعمال ضرایب جدول زیر نسبت به ارقام مالیات مندرج در جداول مذکور تعیین می‌شود.

۳- درخصوص مالکین تاکسی و وانت که دارای دو خودرو یا بیشتر باشند، مالیات خودروهای بعدی نیز به صورت مقطوع به شرح جدول (۱) مندرج در دستورالعمل تعیین می‌شود. در خصوص مالکینی که دارای دو خودرو یا بیشتر (غیر از تاکسی یا وانت) باشند، مالیات خودروهای بعدی به صورت مقطوع به میزان ۲۵ درصد بیشتر محاسبه و وصول خواهد شد. همچنین در صورتی که خودروی اول مودی تاکسی یا وانت بوده و خودروی دوم و یا خودروهای بعدی از سایر خودروها یا ادوات موضوع جداول این دستورالعمل باشند، با عنایت به توضیحات مذکور، مالیات خودروی دوم با در نظر گرفتن رقم مربوط به مالیات خودرو یا وسیله مذکور، با افزایش ۲۵ درصد به صورت مقطوع خواهد بود.

۴- مودیانی که در سال ۱۳۹۷ به صورت کامل فعالیت نداشته‌اند، مالیات آن‌ها براساس مدت کارکرد قطعی می‌شود.

۵- صاحبان مشاغلی که مشمول این دستورالعمل می‌شوند تکلیفی جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و اسناد و مدارک موضوع آئین‌نامه ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۴ برای عملکرد سال ۱۳۹۷ نخواهند داشت.

۶- صاحبان مشاغل موضوع این دستورالعمل مکلف هستند نسبت به پرداخت مالیات مقرر عملکرد سال ۱۳۹۷ حداکثر تا پایان خرداد ۱۳۹۸ اقدام کنند. بدیهی است عدم پرداخت مالیات در مهلت یاد شده موجب تعلق جریمه موضوع ماده ۱۹۰ قانون مالیات‌های مستقیم به مالیات متعلقه است.

۷- مالیات صاحبان انواع وانت‌بار پلاک سفید و همچنین وانت بارهای‌های کرایه آژانس‌ها و همچنین صرفا سواری‌های پلاک سفید کرایه آژانس‌ها یا موسسات تحت نظارت تاکسیرانی یا سایر مراجع ذیربط اعم از دولتی، خصوصی، نهادها و شهرداری‌ها و… برابر جدول شماره یک دستورالعمل محاسبه و وصول شود.

۸- مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ صاحبان خودروهایی که در این سال به صورت قطعی به اشخاص غیر واگذار می‌شوند معادل ۱۵ درصد بیشتر از جدول موضوع این دستورالعمل بر حسب مدت فعالیت رعایت سایر بندهای این دستورالعمل و نیز مالیات صاحبان خودروهای مدل ۱۳۹۸ به نسبت مدت فعالیت در سال مذکور معادل ۱۵درصد بیشتر از مالیات مدل سال ۱۳۹۷ تعیین می شود.

تبصره: فروشندگان خودروهای مزبور برای عملکرد سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ تا تاریخ انتقال، مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و انجام سایر تکالیف مقرر مربوط به خودروی مورد نظر نخواهند بود.

۹- درخصوص سایر وسایط نقلیه عمومی که در جداول این دستورالعمل قید نشده است، صاحبان این وسایط می‌بایست نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق در موعد مقرر قانونی اقدام کنند.

۱۰- نظر به اینکه مالیات صاحبان مشاغل خودرویی موضوع این دستورالعمل به صورت مقطوع تعیین می شود، لذا اعمال مقررات مواد ۱۳۷، ۱۶۵، ۱۷۲ و سایر موارد مشابه درخصوص اینگونه مودیان منتفی است.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
سایپا با عملکرد خود در حال ظلم به مردم ایران است چرا «پیش فروش خودرو» دیگر برای خریداران به‌صرفه نیست؟ گام بلند پرشیا خودرو برای پیوند دانش و صنعت قطعات منفصله (CKD) پیکاپ ترا مانیان خودرو تامین شد دیوان عدالت اداری مشتریان خودرو را نقره داغ کرد ! عقب نشینی از «قیمت گذاری دستوری»؟ رشد قیمت مونتاژی‌ها کاهش ۴۱ درصدی اسقاط خودرو حذف ۷۷۰ شغل در صنعت خودروی آلمان و فرانسه شرایط فروش محصولات تویوتا مدل 2026 نیلان خودرو خبر مهم برای صاحبان خودروهای فرسوده تضمین ورود موقت خودرو سواری نصف ارزش گمرکی تعیین شد مسیر واگذاری سهام تودلی خودروسازان همواره شد میرسلیم باز هم با صحبت درباره خودروهای داخلی سوژه شد چرا خریداران خودرو با مشکل تأخیر در تحویل مواجه هستند؟ عبور قیمت خودروها از مرزهای جدید، یک زنگ هشدار جدی است شرایط ادامه روند پرونده‌های ثبت سفارش فاقد تامین ارز خودرو جزئیات جدید و نحوه دریافت پلاک ویژه جانبازان و معلولان تورم خودرو به ۱۳۵ درصد رسید ! سایه سنگین «پرونده فوتبالیست‌ها» بر سر مصوبه واردات خودروی نخبگان BYD همچنان صدرنشین بازار خودرو‌های برقی کل صنعت خودروسازی باید یکجا به مردم واگذار شود آیا محدودیت تازه‌ای برای واردات خودرو اعمال شده است؟ 4 دلیل رشد قیمت خودرو در بازار واردات خودروهای اقتصادی نو و کارکرده ادامه دارد اختصاص سهمیه ارزی برای قطعات یدکی وارداتی‌ها شرایط فروش تویوتا کرولا کراس و کرولا الیت نیلان خودرو پرشیا خودرو برای 6 دوره متوالی توسط ISQI صدرنشین شد قیمت گذاری خودرو‌های داخلی و وارداتی دچار خودزنی و خودآزاری شده است ۶ مدل خودرو وارداتی تا پایان هفته عرضه می شود فروش خودروسازان زیر ذره‌بین +نمودار فروش خودروهای بنزینی کاهش یافت جهش تولید ۱۶۴ درصدی پیکاپ موسو گرند خان توقف موقت به‌روزرسانی قیمت‌ها در پلتفرم‌های خودرویی تردد خودرو‌های مناطق آزاد روی خط تمدید اطلاعیه مهم کرمان موتور درباره تاخیر در تحویل خودروها فروش سهمیه واردات خودرو در بورس؟ رشد ۱۲درصدی قیمت در بازار خودرو آیا چین شریک قابل اعتمادی برای صنعت خودروی ایران است؟ خودرو دوباره کالای سرمایه‌ای شد زمان اجرای استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو رسما اعلام شد بازار خودرو نیازمند آزادسازی قیمت و افزایش رقابت است ورود موقت خودروهای سواری تمدید شد مجوز واردات خودرو به نخبگان رسید سرنوشت واگذاری سایپا به هیئت وزیران رسید سقف تیراژ خودرو در ۱۴۰۵ +نمودار ارزشمندترین برند خودرو جهان کدام است؟ نحوه واردات قطعات خودرو و تخصیص ارز شفاف نیست تحویل فصلی تسلا رکورد زد تولید تویوتا و هوندا در تایلند متوقف شد