واردات خودرو تهدید است؟
پدال نیوز: در حالی دستاندرکاران صنعت خودرو کشور واردات خودرو را یکی از تهدیدات جدی برای تولید داخل میدانند که سهم خودروهای وارداتی در بازار از 10 درصد سال گذشته به 4 درصد در سال جاری رسیده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، هر چند برخی از تولیدکنندگان خودرو در کشور در اظهارنظرهایشان بهصورت مستقیم واردات خودرو را تهدید نمیخوانند، اما در عمل همه توان خود را به کار میگیرند تا واردات خودرو محدود شود.
این موضوع به خصوص در ماههای اخیر که بازار خودرو در رکود عمیقی فرو رفته، برجستهتر شده است، بهطوری که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از خودروسازان با ارائه طرحی خواستار افزایش صددرصدی تعرفه واردات خودرو شدند. بر همین اساس این پرسش مطرح میشود که آیا واردات خودرو به واقع برای خودروسازان داخلی یک خطر و تهدید محسوب میشود؟ در شرایطی که عمدهترین تصور رایج در حمایت از صنعت خودرو کشور، کشیدن دیوار تعرفهای بسیار بالاست، اما آمار 6 ماهه سالجاری نشاندهنده سهم کمتر از 4 درصدی واردات در بازار است. این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال گذشته سهم واردات خودرو 10 درصد بوده است. در همین زمینه، فرهاد احتشامزاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفتوگویی میگوید: واردات هیچ وقت تهدیدی برای تولید داخل محسوب نمیشود؛ زیرا با سهم 4 درصدی واردات نباید انتظار واکنش از 96 درصد بازار را داشته باشیم.
به گزارش دنیای اقتصاد ، با توجه به اظهارات رئیس انجمن واردکنندگان نکتهای که باید به آن توجه شود این است که با اینکه سهم واردات خودرو در سال جاری با کاهش 6درصدی مواجه بوده، اما با توجه به تعداد خودروهای وارد شده و با یک حساب سرانگشتی اگر دلار واردات خودرو را ۴۰۰ 3 تومان در نظر بگیریم در 6 ماه نخست سال جاری حدود 438 میلیون دلار ارز از کشور برای واردات خودرو خارج شده است که این مساله میتواند نگرانیهایی را از بابت واردات خودرو بهوجود آورد.
این موضوع به خصوص در ماههای اخیر که بازار خودرو در رکود عمیقی فرو رفته، برجستهتر شده است، بهطوری که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از خودروسازان با ارائه طرحی خواستار افزایش صددرصدی تعرفه واردات خودرو شدند. بر همین اساس این پرسش مطرح میشود که آیا واردات خودرو به واقع برای خودروسازان داخلی یک خطر و تهدید محسوب میشود؟ در شرایطی که عمدهترین تصور رایج در حمایت از صنعت خودرو کشور، کشیدن دیوار تعرفهای بسیار بالاست، اما آمار 6 ماهه سالجاری نشاندهنده سهم کمتر از 4 درصدی واردات در بازار است. این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال گذشته سهم واردات خودرو 10 درصد بوده است. در همین زمینه، فرهاد احتشامزاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفتوگویی میگوید: واردات هیچ وقت تهدیدی برای تولید داخل محسوب نمیشود؛ زیرا با سهم 4 درصدی واردات نباید انتظار واکنش از 96 درصد بازار را داشته باشیم.
به گزارش دنیای اقتصاد ، با توجه به اظهارات رئیس انجمن واردکنندگان نکتهای که باید به آن توجه شود این است که با اینکه سهم واردات خودرو در سال جاری با کاهش 6درصدی مواجه بوده، اما با توجه به تعداد خودروهای وارد شده و با یک حساب سرانگشتی اگر دلار واردات خودرو را ۴۰۰ 3 تومان در نظر بگیریم در 6 ماه نخست سال جاری حدود 438 میلیون دلار ارز از کشور برای واردات خودرو خارج شده است که این مساله میتواند نگرانیهایی را از بابت واردات خودرو بهوجود آورد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها