لحظه شماری اسکانیا برای بازگشت به ایران
پدال نیوز: بزرگترین شرکتها و بانکهای سوئد از جمله شرکت مخابراتی اریکسون و شرکت کامیون و اتوبوس سازی اسکانیا در صورت برداشته شدن تحریمهای اقتصادی، خواهان سرمایه گذاری در ایران هستند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، هانس آکه دانیلسون، سخنگوی اسکانیا در مصاحبه تلفنی با بلومبرگ اظهار کرد: ما آماده سرمایه گذاری در ایران هستیم و اگر تحریمها برداشته شوند، ایران میتواند بازار مهمی برای اسکانیا شود.
کارین هالستان، سخنگوی اریکسون هم در ایمیلی به بلومبرگ اعلام کرد این شرکت به مدت بیش از 100 سال مشتریانی در ایران داشته است و در پی توافق هسته ای میان ایران و قدرتهای جهان، تحولات را تحت نظر داشته و قصد دارد به بررسی فرصتهای جدید در این کشور بپردازد.
از زمان امضای توافق هسته ای ماه ژوییه که زمینه را برای برداشته شدن تحریمهای بین المللی علیه ایران فراهم کرده است، حداقل 10 هیات تجاری اروپایی از فرانسه، آلمان، ایتالیا و کشورهای دیگر این منطقه به تهران سفر کرده اند.
به گفته ییلوا برگ، مدیرعامل گروه لابی "بیزنس سوئدن"، شرکتهای چندملیتی سوئدی فرصتهایی را در بخش بهداشت و درمان، حمل و نقل، زیرساخت، فناوری و انرژی میبینند.
وی که در یک کنفرانس سرمایه گذاری در دوبی حضور داشت، خاطرنشان کرد پیش از اینکه تحریمها وضع شوند، ایران سالهای بسیاری بازار صادرات بزرگی برای سوئد بود و همه شرکتهای چندملیتی بزرگ در سوئد علاقمند هستند هر چه زودتر فعالیت در این کشور را آغاز کنند.
نمایندگان این شرکتها سرگرم برنامه ریزی برای سفر به ایران در ماه دسامبر هستند تا به ارزیابی چشم اندازهای موجود بپردازند.
حدود 200 سرمایه گذار سوئدی هفته گذشته در کنفرانسی در دوبی شرکت کردند تا به بررسی فرصتهای کنونی در کشورهای منطقه از جمله ایران بپردازند.
به گفته سخنگوی اسکانیا، پنج یا شش سال قبل ایران یکی از پنج بازار بزرگ اسکانیا برای اتوبوس بود و در حال حاضر هم تقاضای بالایی دارد اما اگر تحریمها برداشته شوند احتمالا اندکی زمان خواهد برد تا این تقاضا احیا شود.
پیتر تیلر، سفیر سوئد در تهران هم در این باره گفت: شماری از نمایندههای شرکتهای سوئدی از جمله سرمایه گذاران ایرانی مقیم این کشور به تهران سفر کرده اند و تیلر هم میان شرکتهای سوئدی با همتایان ایرانیشان ارتباط فراهم میکند و فضای سیاسی و اقتصادی را توضیح میدهد.
طبق اعلام "بیزنس سوئدن"، صادرات سوئد به ایران در سال 2005 به 7.9 میلیارد کرون (951 میلیون دلار) بالغ شد اما در سال 2012 پس از تشدید تحریمها، 83 درصد کاهش یافت.
به گفته دانیل لورنزون، نایب رییس و مدیر مشتری روابط بانکی در "بانک سوئد"، صادرات سوئد به ایران در صورت برداشته شدن تحریمها میتواند هفت برابر افزایش پیدا کند.
وی در ادامه افزود: ما میتوانیم به جای استفاده از واسطه ای مانند دوبی، به تجارت مستقیم با ایران بپردازیم.
کارین هالستان، سخنگوی اریکسون هم در ایمیلی به بلومبرگ اعلام کرد این شرکت به مدت بیش از 100 سال مشتریانی در ایران داشته است و در پی توافق هسته ای میان ایران و قدرتهای جهان، تحولات را تحت نظر داشته و قصد دارد به بررسی فرصتهای جدید در این کشور بپردازد.
از زمان امضای توافق هسته ای ماه ژوییه که زمینه را برای برداشته شدن تحریمهای بین المللی علیه ایران فراهم کرده است، حداقل 10 هیات تجاری اروپایی از فرانسه، آلمان، ایتالیا و کشورهای دیگر این منطقه به تهران سفر کرده اند.
به گفته ییلوا برگ، مدیرعامل گروه لابی "بیزنس سوئدن"، شرکتهای چندملیتی سوئدی فرصتهایی را در بخش بهداشت و درمان، حمل و نقل، زیرساخت، فناوری و انرژی میبینند.
وی که در یک کنفرانس سرمایه گذاری در دوبی حضور داشت، خاطرنشان کرد پیش از اینکه تحریمها وضع شوند، ایران سالهای بسیاری بازار صادرات بزرگی برای سوئد بود و همه شرکتهای چندملیتی بزرگ در سوئد علاقمند هستند هر چه زودتر فعالیت در این کشور را آغاز کنند.
نمایندگان این شرکتها سرگرم برنامه ریزی برای سفر به ایران در ماه دسامبر هستند تا به ارزیابی چشم اندازهای موجود بپردازند.
حدود 200 سرمایه گذار سوئدی هفته گذشته در کنفرانسی در دوبی شرکت کردند تا به بررسی فرصتهای کنونی در کشورهای منطقه از جمله ایران بپردازند.
به گفته سخنگوی اسکانیا، پنج یا شش سال قبل ایران یکی از پنج بازار بزرگ اسکانیا برای اتوبوس بود و در حال حاضر هم تقاضای بالایی دارد اما اگر تحریمها برداشته شوند احتمالا اندکی زمان خواهد برد تا این تقاضا احیا شود.
پیتر تیلر، سفیر سوئد در تهران هم در این باره گفت: شماری از نمایندههای شرکتهای سوئدی از جمله سرمایه گذاران ایرانی مقیم این کشور به تهران سفر کرده اند و تیلر هم میان شرکتهای سوئدی با همتایان ایرانیشان ارتباط فراهم میکند و فضای سیاسی و اقتصادی را توضیح میدهد.
طبق اعلام "بیزنس سوئدن"، صادرات سوئد به ایران در سال 2005 به 7.9 میلیارد کرون (951 میلیون دلار) بالغ شد اما در سال 2012 پس از تشدید تحریمها، 83 درصد کاهش یافت.
به گفته دانیل لورنزون، نایب رییس و مدیر مشتری روابط بانکی در "بانک سوئد"، صادرات سوئد به ایران در صورت برداشته شدن تحریمها میتواند هفت برابر افزایش پیدا کند.
وی در ادامه افزود: ما میتوانیم به جای استفاده از واسطه ای مانند دوبی، به تجارت مستقیم با ایران بپردازیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها