کد خبر:
۶۶۸۰۳ ۱۴:۳۱
۱۳۹۶/۰۷/۲۹
تعدیل نیروی کار در بزرگترین شرکت تولید لنت ترمز ایران
پدال نیوز: پس از بروز مشکلات برای برخی کارخانجات مطرح با سوابق فعالیت طولانی طی سالهای اخیر، این بار بزرگترین شرکت تولید لنت ترمز و از شرکتهای معتبر خاورمیانه تعدادی از نیروهای خود را تعدیل کرده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر، شرکت تولیدی لنت ترمز ایران (ایرانلنت) در سال ۱۳۴۱ تأسیس و در خرداد سال ۱۳۴۷ تولید خود را با همکاری شرکت تکستار آلمان با ظرفیت ۳۰۰ تن آغاز کرد و اکنون بزرگترین کارخانه تولید لنت ترمز در ایران و یکی از معتبرترین کارخانجات تولید لنت ترمز در خاورمیانه است که ظرفیت فعلی شرکت سالانه بالغ بر ۳۵۰۰ تن برآورد میشود. اما این کارخانه ظاهرا با مشکلات تولید مواجه شده و در ماههای اخیر دست به تعدیل تعدادی از نیروی کار خود زده در عین حال به دلیل مشکلات عدم توجیه اقتصادی و تعرفه ارزان واردات، گفته میشود این شرکت به واردات لنتهای چینی و برزیلی روی آورده است.
اما محمدرضا فرزعلیان عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: متاسفانه به دلیل رکود در تولید و به دنبال بروز مشکلات برای کارخانجات تولیدی بزرگ کشور، این بار نوبت به شرکت لنت ترمز ایران رسیده است.
کارگران ۳ ماه حقوق نگرفتند
رئیس شوراهای اسلامی کار غرب تهران با بیان اینکه تعدیل نیروی کار شرکت ایرانلنت از امسال شروع شده و طی دو ماه اخیر ۳۵ نفر از نیروی کار این شرکت اخراج شده اند گفت: در شهریور۲۴ نفر و در مهرماه نیز ۱۱ نفر از کارگران این شرکت بیکار شدند که در تعدیل اخیر، تمام کارگران شرکت در نظر داشتند مقابل درب شرکت اعتراض کنند اما با واکنش مدیریت و هراس از بیکار شدن از اعتراض خود منصرف شدند.
این فعال کارگری ادامه داد: شرکت ایرانلنت که در سال ۷۴ با حدود ۳۵۰ نفر نیروی کار فعالیت میکرد به تدریج با تعدیل ۲۳۰ نیروی کار امروز با حدود ۱۲۰ نفر پرسنل فعالیت میکند که ۱۱۵ نفر قراردادی و فقط ۵ نفر از کارکنان رسمی هستند که مبین عدم امنیت شغلی در بین نیروی کار است.
وی همچنین از مطالبات معوق کارگران این شرکت طی ۳ ماه اخیر خبرداد و افزود: طی ۳ ماه اخیر حقوق کارگران شرکت ایرانلنت پرداخت نشده که این موضوع باعث نگرانی آنها شده است.
واردات لنتهای چینی و برزیلی جایگزین تولید داخل!
فرزعلیان با اشاره به اینکه کارگران این شرکتِ با سابقه و معتبر، هر روز نگران بیکار شدن خود هستد گفت: به دلیل عدم توجیه اقتصادی تولید، شرکت ایرانلنت واردات لنتهای چینی را جایگزین تولیدات خود کرده است و این تهدیدی برای نیروی کار این شرکت است.
عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شرکت ایرانلنت، نبود تقاضا برای خرید لنتهای تولیدی این شرکت است گفت: علاوه بر این تعرفههای پایین واردات لنت منجر به توجیه پذیر بودن واردات لنتهای چینی و برزیلی شده است.
رئیس شوراهای اسلامی کار غرب تهران با بیان اینکه متاسفانه روزانه شاهد تعطیلی مجموعهها و شرکتهای معتبر تولیدی در کشور هستیم ادامه داد: از دولت ومسئولان درخواست داریم با جدیت به این موضوعات ورود کنند تا راهکاریی برای خروج از وضعیت بحرانی بنگاههای تولیدی بیاندیشند چراکه با تداوم وضع موجود شاهد تعطیلی کارخانجات داخلی یکی پس از دیگری و رونق مصرف محصولات چینی و وارداتی در کشور خواهیم بود.
وی با بیان اینکه تمام پاداشهای نقدی و غیرنقدی کارکنان شرکت به دلیل مشکلات شرکت قطع شده است گفت: در کنار تعدیل نیروهای این شرکت و ناتوانی در پرداخت حقوق کارکنان، عدم تامین لباس کار برای کارگران از دیگر مشکلات این شرکت محسوب میشود.
عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران افزود: بعد از مشکلاتی که اخیرا برای شرکتها و کارخانجات معتبر از جمله ارج، کارخانجات تولیدی تهران و شرکت ایران سوئیچ با سوابق حدود ۵۰ سال سابقه فعالیت به وجود آمده، این بار شرکت ایرانلنت به عنوان بزرگترین شرکت تولید لنت در ایران با این مشکلات دست و پنجه نرم میکند.
وی ادامه داد: هر کانتینر که به واسطه قاچاق کالا توسط سودجویان و مافیای قدرت به این مملکت وارد میشود، منجر به کاهش تولید و در نهایت بسته شدن یک کارخانه عظیم و معتبر میشود و در نهایت صدها کارگر ایرانی به واسطه این سودجویان در نبود امنیت شغلی و رکود تولید، بیکار میشوند.
اما محمدرضا فرزعلیان عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: متاسفانه به دلیل رکود در تولید و به دنبال بروز مشکلات برای کارخانجات تولیدی بزرگ کشور، این بار نوبت به شرکت لنت ترمز ایران رسیده است.
کارگران ۳ ماه حقوق نگرفتند
رئیس شوراهای اسلامی کار غرب تهران با بیان اینکه تعدیل نیروی کار شرکت ایرانلنت از امسال شروع شده و طی دو ماه اخیر ۳۵ نفر از نیروی کار این شرکت اخراج شده اند گفت: در شهریور۲۴ نفر و در مهرماه نیز ۱۱ نفر از کارگران این شرکت بیکار شدند که در تعدیل اخیر، تمام کارگران شرکت در نظر داشتند مقابل درب شرکت اعتراض کنند اما با واکنش مدیریت و هراس از بیکار شدن از اعتراض خود منصرف شدند.
این فعال کارگری ادامه داد: شرکت ایرانلنت که در سال ۷۴ با حدود ۳۵۰ نفر نیروی کار فعالیت میکرد به تدریج با تعدیل ۲۳۰ نیروی کار امروز با حدود ۱۲۰ نفر پرسنل فعالیت میکند که ۱۱۵ نفر قراردادی و فقط ۵ نفر از کارکنان رسمی هستند که مبین عدم امنیت شغلی در بین نیروی کار است.
وی همچنین از مطالبات معوق کارگران این شرکت طی ۳ ماه اخیر خبرداد و افزود: طی ۳ ماه اخیر حقوق کارگران شرکت ایرانلنت پرداخت نشده که این موضوع باعث نگرانی آنها شده است.
واردات لنتهای چینی و برزیلی جایگزین تولید داخل!
فرزعلیان با اشاره به اینکه کارگران این شرکتِ با سابقه و معتبر، هر روز نگران بیکار شدن خود هستد گفت: به دلیل عدم توجیه اقتصادی تولید، شرکت ایرانلنت واردات لنتهای چینی را جایگزین تولیدات خود کرده است و این تهدیدی برای نیروی کار این شرکت است.
عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شرکت ایرانلنت، نبود تقاضا برای خرید لنتهای تولیدی این شرکت است گفت: علاوه بر این تعرفههای پایین واردات لنت منجر به توجیه پذیر بودن واردات لنتهای چینی و برزیلی شده است.
رئیس شوراهای اسلامی کار غرب تهران با بیان اینکه متاسفانه روزانه شاهد تعطیلی مجموعهها و شرکتهای معتبر تولیدی در کشور هستیم ادامه داد: از دولت ومسئولان درخواست داریم با جدیت به این موضوعات ورود کنند تا راهکاریی برای خروج از وضعیت بحرانی بنگاههای تولیدی بیاندیشند چراکه با تداوم وضع موجود شاهد تعطیلی کارخانجات داخلی یکی پس از دیگری و رونق مصرف محصولات چینی و وارداتی در کشور خواهیم بود.
وی با بیان اینکه تمام پاداشهای نقدی و غیرنقدی کارکنان شرکت به دلیل مشکلات شرکت قطع شده است گفت: در کنار تعدیل نیروهای این شرکت و ناتوانی در پرداخت حقوق کارکنان، عدم تامین لباس کار برای کارگران از دیگر مشکلات این شرکت محسوب میشود.
عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران افزود: بعد از مشکلاتی که اخیرا برای شرکتها و کارخانجات معتبر از جمله ارج، کارخانجات تولیدی تهران و شرکت ایران سوئیچ با سوابق حدود ۵۰ سال سابقه فعالیت به وجود آمده، این بار شرکت ایرانلنت به عنوان بزرگترین شرکت تولید لنت در ایران با این مشکلات دست و پنجه نرم میکند.
وی ادامه داد: هر کانتینر که به واسطه قاچاق کالا توسط سودجویان و مافیای قدرت به این مملکت وارد میشود، منجر به کاهش تولید و در نهایت بسته شدن یک کارخانه عظیم و معتبر میشود و در نهایت صدها کارگر ایرانی به واسطه این سودجویان در نبود امنیت شغلی و رکود تولید، بیکار میشوند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها