افزایش کارمزد CNG در یک قدمی جایگاهداران
پدال نیوز- مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت:با بهرهبراری از ۱۸ جایگاه جدید سی ان جی، ظرفیت توزیع این سوخت به ۴۴ میلیون مترمکعب در روز رسید.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، علی مهرابی مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درخصوص آخرین وضعیت جایگاه های سی ان جی کشور،گفت: با بهره برداری از 18 جایگاه جدید در سراسر کشور تعداد جایگاه های فعال به دوهزار و 400 رسیده است.
وی ادامه داد: برهمین اساس ظرفیت تولید گاز در جایگاه ها به 44 میلیون مترمکعب رسیده اما میزان استفاده کماکان 50 درصد این میزان یعنی 21 میلیون مترمکعب است.
این مقام مسئول با اشاره به کاهش تمایل مردم نسبت به استفاده از سوخت گاز،اظهار داشت:سوخت سی ان جی بیش از 20(21.7) درصد سبد سوختی کشور را تشکیل می دهد که این رقم در کلان شهری نظیر تهران به کمتر از 15 درصد می رسد؛ البته در استان های آذربایجان شرقی،غربی،خراسان شمالی،اردبیل و کرمان بین 30 تا 40 درصد بوده که استقبال قابل توجهی است اما میزان استفاده باید افزایش یابد.
مهرابی تاکید کرد: افزایش مصرف گاز، کاهش واردات بنزین و جلوگیری از خروج ارز را به همراه دارد، اما تحقق این امر منوط به همکاری خودروسازان در این زمینه است.
مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: متاسفانه صنعت خودروسازی کشور در بخش خودروهای دوگانه سوز طی 16 سال حضوری که صنعت سی ان جی در داخل کشور داشته، توسعه مناسبی نداشته است که این امر یکی از عوامل اصلی کاهش تمایل مردم نسبت به استفاده از سوخت گاز است.
مهرابی در پایان با اشاره به کاهش تمایل سرمایه گذاران برای احداث جایگاه اظهار داشت: بیش از دوسال نرخ کارمزد جایگاهداران ثابت بوده که طبق مذکرات انجام شده پس از طی مراحل قانونی این مبلغ حدود 20 تومان برای هر مترمکعب افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: برهمین اساس ظرفیت تولید گاز در جایگاه ها به 44 میلیون مترمکعب رسیده اما میزان استفاده کماکان 50 درصد این میزان یعنی 21 میلیون مترمکعب است.
این مقام مسئول با اشاره به کاهش تمایل مردم نسبت به استفاده از سوخت گاز،اظهار داشت:سوخت سی ان جی بیش از 20(21.7) درصد سبد سوختی کشور را تشکیل می دهد که این رقم در کلان شهری نظیر تهران به کمتر از 15 درصد می رسد؛ البته در استان های آذربایجان شرقی،غربی،خراسان شمالی،اردبیل و کرمان بین 30 تا 40 درصد بوده که استقبال قابل توجهی است اما میزان استفاده باید افزایش یابد.
مهرابی تاکید کرد: افزایش مصرف گاز، کاهش واردات بنزین و جلوگیری از خروج ارز را به همراه دارد، اما تحقق این امر منوط به همکاری خودروسازان در این زمینه است.
مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: متاسفانه صنعت خودروسازی کشور در بخش خودروهای دوگانه سوز طی 16 سال حضوری که صنعت سی ان جی در داخل کشور داشته، توسعه مناسبی نداشته است که این امر یکی از عوامل اصلی کاهش تمایل مردم نسبت به استفاده از سوخت گاز است.
مهرابی در پایان با اشاره به کاهش تمایل سرمایه گذاران برای احداث جایگاه اظهار داشت: بیش از دوسال نرخ کارمزد جایگاهداران ثابت بوده که طبق مذکرات انجام شده پس از طی مراحل قانونی این مبلغ حدود 20 تومان برای هر مترمکعب افزایش خواهد یافت.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها