آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۴۳۵۲۷
۱۶:۳۱
۱۴۰۰/۰۶/۱۱
قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت:

در تولید ماشین‌آلات سنگین کمبود داریم

پدال نیوز- خالقی گفت: دولتی‌ها واردات را ترجیح می‌دهند. شرکت‌های خارجی برای هر معامله کمیسیونی در نظر می‌گیرند که می‌تواند رقم چشمگیری باشد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، آرمان خالقی قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره تامین ماشین‌آلات معدنی و راهسازی برای کشور اظهار کرد: در حال حاضر کشور نیاز چشمگیری به تامین ماشین‌آلات راهسازی و معدنی دارد و بسیاری از تجهیزات موجود در کشور فرسوده و مستهلک شده اند. استفاده از تجهیزات فرسوده برای معدن کاران ریسک بزرگی محسوب می‌شود.

او ادامه داد: خرابی هر یک از این ماشین آلات علاوه بر هزینه زیاد تعمیر، می‌تواند هزینه زیادی را به دلیل ایجاد توقف در روند تولید به واحد معدنی تحمیل کند. با توجه به بار هزینه سنگین اشاره شده در حوزه استفاده از ماشین آلات و تجهیزات فرسوده به هیچ عنوان به نفع واحد‌های معدنی نیست و ممکن است فشار و مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

خالقی ادامه داد: در حوزه ماشین‌آلات سنگین تولیدات داخل نیاز کشور را تامین نکرده و نیاز به واردات داریم، اما باید به جایگاهی دست پیدا کنیم که نتنها نیازی به واردات ماشین‌آلات سنگین نداشته باشیم، که تولیدات داخل ما به حد مطلوبی رسیده باشد و با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب در اختیار فعالان این حوزه قرار بگیرد.

قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تا به امروز بخش خصوصی تا حد زیادی از تولید کنندگان ماشین آلات صنعتی حمایت کرده است، اما متاسفانه دولت هیچ حمایتی از این تولید کنندگان نمی‌کند و دولتی‌ها واردات را به خرید از تولیدات داخل ترجیح می‌دهند. بار‌ها شاهد بودیم که حتی به قصد تقاضای خرید را در تعدادی اعلام می‌کنند که از توان تولید داخل خارج باشد و قانونا اجازه واردات به آن‌ها داده می‌شود.

او درباره علت تمایل این بخش‌ها به واردات بیان کرد: عوامل مختلفی باعث می‌شود که واردات را به خرید از تولیدات داخلی ترجیح دهند. شرکت‌های خارجی برای هر معامله کمیسیونی در نظر می‌گیرند که با توجه به تعداد بالای خرید این درصد کمیسیون می‌تواند رقم چشمگیری باشد.

خالقی تصریح کرد: راهکار حل این مشکل این است که شرکت‌های دولتی ملزم به خرید از شرکت‌های داخلی شوند و نه تنها هپکو، که سایر شرکت‌های تولید کننده ماشین‌آلات سنگین را هم حمایت کنند. باید در حد توان تولید داخل از شرکت‌های داخلی خریداری شود و مازاد نیاز را از طریق واردات تامین کنیم. باید حمایت‌ها از صنایع داخلی ادامه پیدا کند تا به تولید محصولی با کیفیت و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی دست پیدا کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو