کد خبر:
۱۴۲۹۳۸ ۱۵:۰۲
۱۴۰۰/۰۵/۱۱
کسب و کار جدید خودروسازان لاکچری
پدال نیوز: امکانات خاص در خودروهای ممتاز به صورت عضویت و پرداخت حق اشتراک ممکن است و این موضوع دیگر به خودروهای تسلا محدود نمیشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، از ابتدای ماه ژوئیه امسال [۱۰ تیر] به بعد تسلا بابت استفاده از نرم افزار «خودران کامل» خود ماهانه از مشتریان ۱۹۹ دلار حق عضویت میگیرد.بام و، مرسدس بنز و کادیلاک هم در حال تحقیق و بررسی و آمادهسازی برای ارائه خدمات به صورت حق اشتراکی و حق عضویت هستند.
به این ترتیب صاحبان خودروهای تسلا برای آنکه بتوانند از گرم کن صندلیها و خدمات اتوپایلوت این خودروها استفاده کنند، مجبورند ماهانه به تسلا پول بدهند. خود اتوپایلوت تسلا ۱۰ هزار دلار به قیمت خودرو میافزاید و کسانی که علاقهمند به استفاده از امکانات سامانه کمک به راننده هستند باید نقدا هنگام خرید خودرو پول این سامانه را هم بدهند.یعنی با اینکه مشتریان تسلا همان ابتدا، ۱۰ هزار دلار بابت این سامانه پرداختهاند نمیتوانند از امکانات آن استفاده کنند، مگر آنکه حق عضویت ماهانه آن را هم بپردازند.
جالب است که بدانید هنوز این سامانه تاییدیه سازمانهای ناظر در آمریکا را به عنوان خودران ندارد و اگر به خاطر استفاده از این سامانه تصادفی پیش بیاید، مسوولیت آن با راننده خودرو است و صاحبان خودرو حق ندارند بدون نشستن راننده پشت فرمان این خودرو، به رانندگی با این خودران ادامه دهند. چند خودروساز دیگر هم در حال تقلید از این مدل کسب و کار هستند از جمله بام و که به روزرسانی نرمافزار جدیدی را ارائه کرده و مشتریان مجبورند حتی برای استفاده از گرم کن صندلی هم حق عضویت و حق اشتراک بپردازند. به طور طبیعی مشتریان از پرداخت پول اضافه ناراضی هستند و آن را هم ابراز کردهاند و اعتقاد دارند که پول این خدمات را هنگام خرید خودرو پرداخت کردهاند.سال ۲۰۱۹ بام و مجبور شد به خاطر نارضایتی مشتریان خود از دریافت ماهانه ۸۰ دلار به خاطر استفاده از خدمات کارپلی اپل صرف نظر کند. هر چقدر هم که مشتریان ناراضی باشند، به تدریج این مدل از کسب و کار اجباری و رایج خواهد شد و به تدریج مرسدس بنز و کادیلاک- برند لاکچری جنرال موتورز- هم به جمع خودروسازانی میپیوندند که از آب هم کره میگیرند.از جمله وبسایت درایو The Drive هم گزارش کرده است که مرسدس بنز برای استفاده از سامانه فرمان عقب خودروهای برقی EQS خود سالانه ۵۷۶ دلار حق اشتراک یا حق عضویت دریافت خواهد کرد. اتوبلاگ هم در گزارشی خبر داده است که کادیلاک جنرال موتورز هم ماهانه برای استفاده از فناوری سوپرکروز خود ۲۵ دلار در ماه از هر مشتری دریافت خواهد کرد.خود این سامانه قیمت خودرو را ۲هزار و ۵۰۰ دلار افزایش داده است.البته برای آنکه مشتریان به این مدل کسب و کار عادت کنند، اکثر خودروسازان ابتدا بین یک تا ۳ سال استفاده رایگان آزمایشی را اجرا میکنند و وقتی مشتری از موهبتهای آن بهرهمند شد، برای ادامه استفاده از این خدمات مجبور به پرداخت آبونمان یا حق عضویت یا حق اشتراک میشوند.
به این ترتیب صاحبان خودروهای تسلا برای آنکه بتوانند از گرم کن صندلیها و خدمات اتوپایلوت این خودروها استفاده کنند، مجبورند ماهانه به تسلا پول بدهند. خود اتوپایلوت تسلا ۱۰ هزار دلار به قیمت خودرو میافزاید و کسانی که علاقهمند به استفاده از امکانات سامانه کمک به راننده هستند باید نقدا هنگام خرید خودرو پول این سامانه را هم بدهند.یعنی با اینکه مشتریان تسلا همان ابتدا، ۱۰ هزار دلار بابت این سامانه پرداختهاند نمیتوانند از امکانات آن استفاده کنند، مگر آنکه حق عضویت ماهانه آن را هم بپردازند.
جالب است که بدانید هنوز این سامانه تاییدیه سازمانهای ناظر در آمریکا را به عنوان خودران ندارد و اگر به خاطر استفاده از این سامانه تصادفی پیش بیاید، مسوولیت آن با راننده خودرو است و صاحبان خودرو حق ندارند بدون نشستن راننده پشت فرمان این خودرو، به رانندگی با این خودران ادامه دهند. چند خودروساز دیگر هم در حال تقلید از این مدل کسب و کار هستند از جمله بام و که به روزرسانی نرمافزار جدیدی را ارائه کرده و مشتریان مجبورند حتی برای استفاده از گرم کن صندلی هم حق عضویت و حق اشتراک بپردازند. به طور طبیعی مشتریان از پرداخت پول اضافه ناراضی هستند و آن را هم ابراز کردهاند و اعتقاد دارند که پول این خدمات را هنگام خرید خودرو پرداخت کردهاند.سال ۲۰۱۹ بام و مجبور شد به خاطر نارضایتی مشتریان خود از دریافت ماهانه ۸۰ دلار به خاطر استفاده از خدمات کارپلی اپل صرف نظر کند. هر چقدر هم که مشتریان ناراضی باشند، به تدریج این مدل از کسب و کار اجباری و رایج خواهد شد و به تدریج مرسدس بنز و کادیلاک- برند لاکچری جنرال موتورز- هم به جمع خودروسازانی میپیوندند که از آب هم کره میگیرند.از جمله وبسایت درایو The Drive هم گزارش کرده است که مرسدس بنز برای استفاده از سامانه فرمان عقب خودروهای برقی EQS خود سالانه ۵۷۶ دلار حق اشتراک یا حق عضویت دریافت خواهد کرد. اتوبلاگ هم در گزارشی خبر داده است که کادیلاک جنرال موتورز هم ماهانه برای استفاده از فناوری سوپرکروز خود ۲۵ دلار در ماه از هر مشتری دریافت خواهد کرد.خود این سامانه قیمت خودرو را ۲هزار و ۵۰۰ دلار افزایش داده است.البته برای آنکه مشتریان به این مدل کسب و کار عادت کنند، اکثر خودروسازان ابتدا بین یک تا ۳ سال استفاده رایگان آزمایشی را اجرا میکنند و وقتی مشتری از موهبتهای آن بهرهمند شد، برای ادامه استفاده از این خدمات مجبور به پرداخت آبونمان یا حق عضویت یا حق اشتراک میشوند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها