مصرف بنزین به 74 میلیون لیتر در روز رسید
پدال نیوز- رئیس کانون انجمنهای صنفی جایگاهداران سوخت کشور گفت: میزان مصرف بنزین با بازگشت مردم به کسب و کار، به روال قبلی یعنی با ۵۰ میلیون لیتر افزایش به حدود ۷۴ میلیون لیتر در روز رسیده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا، همایون صالحی درباره روند مصرف بنزین اظهار داشت: بعد از اعمال سهمیهبندی و بدنبال آن شیوع کرونا از اسفند و فرودین ماه شاهد کاهش چشمگیری در مصرف بنزین بودیم، بطوریکه در دو روز از فروردین حتی مصرف به حدود 22 میلیون لیتر رسید، اما پس از اعلام امکان بازگشایی مشاغل و بازگشت مردم به کسب و کار، مصرف به روال قبلی یعنی با 50 میلیون لیتر افزایش به حدود 74 میلیون لیتر در روز رسید.
وی با بیان اینکه جایگاهها با توجه به تورم و هزینههایی که متحمل میشوند، روزهای سختی را سپری میکنند، به رعایت پروتکلهای بهداشتی اشاره و تصریح کرد: از همان ابتدای شیوع کرونا تا اکنون ما به لحاظ تهیه لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده در مضیقه هستیم.
رئیس کانون انجمنهای صنفی جایگاهداران سوخت کشور گفت: تاکنون تهیه لوازم بهداشتی به عهده خود جایگاهها بوده است، هیچ نهادی نبود که به قیمت دولتی اقلام را به ما تحویل دهد، ما مجبور بودیم لوازم مورد نیاز را بازار آزاد و با هزینههای فراوان بسیار بالا تهیه کنیم، اما اجازه ندادیم که جایگاهها به خاطر نبود بهداشت و مواد ضدعفونیکننده منشاء شیوع بیشتر بیماری باشند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیک دوم کرونا، کلیه جایگاههای سراسر کشور همراه مردم آنچه در توان دارند در جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضدعفونیکننده و دستکش بکار میبرند، حتی پیامهای هشداردهنده را جهت کمک به مهار بیماری هر چه سریعتر بیماری فراموش نکردهایم.
صالحی تاکید کرد: بدون اغراق اکثریت جایگاهها بستگی به وسعت و مرکزیت جایگاه، هر ماه 3 تا 5 میلیون تومان بابت رعایت پروتکلهای بهداشتی هزینه میکنند و سعی بر این است که هیچ کوتاهی در قطع زنجیره کرونا اپیدمی صورت نگیرد.
به گزارش ایلنا، میزان مصرف بنزین در کشور قبل از اعمال سهمیهبندی که یکی از اهداف اجرای آن بهینه شدن روند تقاضا بود، به حدود 90 میلیون لیتر در روز نیز رسیده بود، از آبان 98 ، بعد از اعمال سهمیهبندی و الزامی شدن استفاده از کارت، که قیمتها نیز اصلاح و 3 هزار تومان در لیتر با نرخ آزاد و سهمیهای 1000 تومان تعیین شد، روند مصرف تا حدودی کاهش و به تعادل رسید. با شیوع ویروس کرونا نیز از ابتدای اسفندماه و کاهش ترددهای بین شهری و شهری، مصرف بیش از 50 درصد کاهش و به گفته رئیس کانون انجمنهای صنفی جایگاهداران سوخت کشور در دو روز فروردین به 22 میلیون لیتر هم رسید، اما اکنون با فعال شدن چرخه حملونقل درونشهری و برونشهری و بازگشایی کسب و کارها دوباره میزان مصرف سیر صعودی خود را طی میکند.
وی با بیان اینکه جایگاهها با توجه به تورم و هزینههایی که متحمل میشوند، روزهای سختی را سپری میکنند، به رعایت پروتکلهای بهداشتی اشاره و تصریح کرد: از همان ابتدای شیوع کرونا تا اکنون ما به لحاظ تهیه لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده در مضیقه هستیم.
رئیس کانون انجمنهای صنفی جایگاهداران سوخت کشور گفت: تاکنون تهیه لوازم بهداشتی به عهده خود جایگاهها بوده است، هیچ نهادی نبود که به قیمت دولتی اقلام را به ما تحویل دهد، ما مجبور بودیم لوازم مورد نیاز را بازار آزاد و با هزینههای فراوان بسیار بالا تهیه کنیم، اما اجازه ندادیم که جایگاهها به خاطر نبود بهداشت و مواد ضدعفونیکننده منشاء شیوع بیشتر بیماری باشند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیک دوم کرونا، کلیه جایگاههای سراسر کشور همراه مردم آنچه در توان دارند در جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضدعفونیکننده و دستکش بکار میبرند، حتی پیامهای هشداردهنده را جهت کمک به مهار بیماری هر چه سریعتر بیماری فراموش نکردهایم.
صالحی تاکید کرد: بدون اغراق اکثریت جایگاهها بستگی به وسعت و مرکزیت جایگاه، هر ماه 3 تا 5 میلیون تومان بابت رعایت پروتکلهای بهداشتی هزینه میکنند و سعی بر این است که هیچ کوتاهی در قطع زنجیره کرونا اپیدمی صورت نگیرد.
به گزارش ایلنا، میزان مصرف بنزین در کشور قبل از اعمال سهمیهبندی که یکی از اهداف اجرای آن بهینه شدن روند تقاضا بود، به حدود 90 میلیون لیتر در روز نیز رسیده بود، از آبان 98 ، بعد از اعمال سهمیهبندی و الزامی شدن استفاده از کارت، که قیمتها نیز اصلاح و 3 هزار تومان در لیتر با نرخ آزاد و سهمیهای 1000 تومان تعیین شد، روند مصرف تا حدودی کاهش و به تعادل رسید. با شیوع ویروس کرونا نیز از ابتدای اسفندماه و کاهش ترددهای بین شهری و شهری، مصرف بیش از 50 درصد کاهش و به گفته رئیس کانون انجمنهای صنفی جایگاهداران سوخت کشور در دو روز فروردین به 22 میلیون لیتر هم رسید، اما اکنون با فعال شدن چرخه حملونقل درونشهری و برونشهری و بازگشایی کسب و کارها دوباره میزان مصرف سیر صعودی خود را طی میکند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش