بازگشت به عقب در آزادراه تهران شمال
پدال نیوز: در حالیکه بیش از دو سال از الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در چند آزادراه کشور میگذرد، به نظر میرسد پرداخت نکردن وجه عوارض از سوی مردم باعث شده که دوباره باجههای عوارضی قد علم کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، اسفند سال ۱۳۹۷ طرح الکترونیکی کردن عوارض آزادراهها آغاز شد و قرار بود از بامداد ۲۸ اسفند ماه همان سال دریافت عوارض الکترونیکی در چهار آزادراه تهران – ساوه، قزوین - زنجان، تهران – قزوین و تهران – قم به صورت الکترونیکی انجام شود. پس از آن نیز آزادراههای بسیاری به این طرح پیوستند و به جای باجههای عوارضی و صفهای طولانی خودرو، دوربینها بودند که پلاک ماشینها و میزان عوارضی که مالکانشان بابت استفاده از آزادراهها باید بپردازند را محاسبه و اعلام میکردند اما حالا پس از حدود دو سال به بهانه نپرداختن وجه عوارض از سوی مردم، باجهها میخواهند جای دوربینهای ثبت الکترونیکی عوارض آزادراهی را بگیرند که مسلما بازگشت به عقب در اجرای این طرح محسوب میشود.
مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کردهاند که بیش از نیمی از مردم عوارض آزادراهیشان را پرداخت نکردهاند و میزان این مطالبات در برخی مسیرها به ۸۰ درصد هم میرسد.
تازهترین رخداد، ساخت باجههای عوارضی در منطقه ۱ آزادراه تهران – شمال است و مردم در مسیر برگشت به تهران در صفهای عوارضی منتظر میمانند تا عوارض خود را به باجهها پرداخت کنند؛ آن هم در شرایطی که اوضاع کرونا در کشور در حال وخیمتر شدن است. این در حالی است که پیش آن عوارض از طریق دوربینها به صورت الکترونیکی محاسبه میشد و از طریق پیامک به اطلاع صاحب خودرو میرسید.
این تصمیم در آزادراه تهران شمال در حالی گرفته شده که چندی پیش وزیر راه و شهرسازی و پلیس تفاهمنامهای امضا کردند تا بدهی معوق مردم در آزادراههای الکترونیکی به جریمه تبدیل شود و قرار شد این تفاهمنامه به قرارداد اجرایی تبدیل شود تا سرمایه گذاران آزادراههای الکترونیکی متضرر نشوند و دیگر سرمایه گذاران نیز سریعتر به طرح الکترونیکی کردن آزادراهها بپیوندند.
بر اساس اطلاعات به دست آمده، این تفاهمنامه در مسیر اجرایی شدن قرار داشته و پلیس در حال بررسی اطلاعات خودروهایی است که از آزادراههای الکترونیکی استفاده کرده ولی عوارضشان را پرداخت نکردهاند. قرار شده پس از تکمیل این اطلاعات برای دوربینهای ثبت عوارض در پلیس راه کد ثبت تخلفات تعریف شود تا کسانی که عوارضشان را پرداخت نکردهاند جریمه شوند. با این وجود مشخص نیست با وجود پیشرفت این طرح چرا پرداخت الکترونیکی عوارض در آزادراه تهران شمال که چند ماه بیشتر از افتتاحش نمیگذرد دوباره به حالت پرداخت از طریق باجههای عوارضی تبدیل شده است.
مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کردهاند که بیش از نیمی از مردم عوارض آزادراهیشان را پرداخت نکردهاند و میزان این مطالبات در برخی مسیرها به ۸۰ درصد هم میرسد.
تازهترین رخداد، ساخت باجههای عوارضی در منطقه ۱ آزادراه تهران – شمال است و مردم در مسیر برگشت به تهران در صفهای عوارضی منتظر میمانند تا عوارض خود را به باجهها پرداخت کنند؛ آن هم در شرایطی که اوضاع کرونا در کشور در حال وخیمتر شدن است. این در حالی است که پیش آن عوارض از طریق دوربینها به صورت الکترونیکی محاسبه میشد و از طریق پیامک به اطلاع صاحب خودرو میرسید.
این تصمیم در آزادراه تهران شمال در حالی گرفته شده که چندی پیش وزیر راه و شهرسازی و پلیس تفاهمنامهای امضا کردند تا بدهی معوق مردم در آزادراههای الکترونیکی به جریمه تبدیل شود و قرار شد این تفاهمنامه به قرارداد اجرایی تبدیل شود تا سرمایه گذاران آزادراههای الکترونیکی متضرر نشوند و دیگر سرمایه گذاران نیز سریعتر به طرح الکترونیکی کردن آزادراهها بپیوندند.
بر اساس اطلاعات به دست آمده، این تفاهمنامه در مسیر اجرایی شدن قرار داشته و پلیس در حال بررسی اطلاعات خودروهایی است که از آزادراههای الکترونیکی استفاده کرده ولی عوارضشان را پرداخت نکردهاند. قرار شده پس از تکمیل این اطلاعات برای دوربینهای ثبت عوارض در پلیس راه کد ثبت تخلفات تعریف شود تا کسانی که عوارضشان را پرداخت نکردهاند جریمه شوند. با این وجود مشخص نیست با وجود پیشرفت این طرح چرا پرداخت الکترونیکی عوارض در آزادراه تهران شمال که چند ماه بیشتر از افتتاحش نمیگذرد دوباره به حالت پرداخت از طریق باجههای عوارضی تبدیل شده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش