در نامهای به
اعلام شد
۲۰ پیشنهاد قطعه سازان برای رفع موانع تولید در صنعت خودرو
پدال نیوز: شرکتهای قطعهساز کشور با ارسال ۲۰ پیشنهاد به وزیر صنعت خواستار حفظ و توسعه صنعت قطعهسازی و رفع موانع تولید صنعت خودرو شدند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، انجمن قطعه سازان ایران بهمنظور حفظ و توسعه صنعت قطعه سازی و رفع موانع تولید با ارسال پیشنهاداتی به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار ارزیابی کارشناسی و اجرایی شدن آنها شدند.
در این نامه شرکتهای قطعه ساز کشوربا بیان اینکه حجم سرمایه گذاری در این صنعت حدود 9 هزار و 500 میلیارد تومان است اعلام کردند که حجم سرمایه در گردش این بخش 14 هزار و 300 میلیارد تومان برآورد شده است. اما این صنعت در مجموع از سال 90 تا 93 حدود 4 هزار و 500 میلیارد تومان از خودروسازان طلب دارد که تاکنون امکان وصول آنها را پیدا نکرده است.
پیشنهادات انجمن قطعه سازان ایران به وزیر صنعت بهشرح زیر است:
*عملیاتی کردن برنامه اجرائی برای تولید در افق 1404 که توسط انجمن تهیه و مورد تأیید سازمان گسترش قرار گرفته است.
*تشکیل کمیته مشترک قطعه سازان و خودروسازان با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت بهبود شرایط همکاری (قراردادها، ایجاد سورس، پیگیری حداقل 40 درصد ساخت داخل، قیمت گذاری، پرداختها و...)
*پرداخت مطالبات قطعه سازان کوچک و متوسط حداکثر یکماهه و با رعایت عدالت در پرداخت
*پرداخت هزینههای مالی قطعه سازان در صورت تأخیر در پرداخت و لحاظ آن در قراردادهای فیمابین
*از آنجایی که قطعه ساز بهتنهایی نمیتواند اهداف صادراتی را محقق کند، هماهنگی و همکاری کلیه نهادهای ذیربط در امر صادرات ضروریست (صادرات باید یک هدف ملی باشد)
*الزام به تولید قطعه در ایران و صادرات قطعه در قراردادهای فیمابین شرکتهای خارجی و شرکتهای خودروسازی ایران
*طراحی و تولید خودروهای بروز و صادراتی (در نتیجه مشتری داخلی راضی و اهداف صادراتی محقق میشود.)
*حرکت جدی بهسمت صادرات قطعات و فعال کردن کمیته صادرات متشکل از خودروسازان، قطعه سازان و وزارتخانه و مشوقهای صادراتی
*بسترسازی و تشویق ایجاد .J.Vهای بین المللی
*تدوین یک سناریوی ویژه برای صنعت خودروسازی و قطعه سازی در صورت رفع تحریم و جلوگیری از واردات بیرویه و بدون برنامه
*پیگیری و اجرای نامه شماره 60/23283 مورخ 93/11/09 وزیر به معاون اول رئیس جمهوری
*با توجه به آمادگی ریاست سازمان بورس برای حل بخشی از مشکل نقدینگی صنعت خودرو، پیشنهاد میشود کمیته مشترکی از نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، شرکتهای خودروسازی، انجمن قطعه سازان و سازمان بورس تشکیل گردد تا راهکار اجرائی را تدوین کنند.
*تأمین ارز فاینانس برای این صنعت بهمبلغ یک میلیارد دلار
*لغو بخشنامه اسفندماه سال 1390 معاون اول رئیس جمهور
*لغو بخشنامه بانک مرکزی برای گشایش اعتبار و حواله 25 درصد و 35 درصد
*کاهش سود بانکی بهمیزان تورم
*تبدیل مالیات بر ارزش افزوده از حالت تعهدی به حالت نقدی
*لغو ذینفع واحد
*تکنرخی شدن ارز با توجه به مشکلات موجود
*تخصیص درصدی از مالیات پرداختی برای هزینه تحقیق و توسعه ایجاد واحدهای R&D.
در این نامه شرکتهای قطعه ساز کشوربا بیان اینکه حجم سرمایه گذاری در این صنعت حدود 9 هزار و 500 میلیارد تومان است اعلام کردند که حجم سرمایه در گردش این بخش 14 هزار و 300 میلیارد تومان برآورد شده است. اما این صنعت در مجموع از سال 90 تا 93 حدود 4 هزار و 500 میلیارد تومان از خودروسازان طلب دارد که تاکنون امکان وصول آنها را پیدا نکرده است.
پیشنهادات انجمن قطعه سازان ایران به وزیر صنعت بهشرح زیر است:
*عملیاتی کردن برنامه اجرائی برای تولید در افق 1404 که توسط انجمن تهیه و مورد تأیید سازمان گسترش قرار گرفته است.
*تشکیل کمیته مشترک قطعه سازان و خودروسازان با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت بهبود شرایط همکاری (قراردادها، ایجاد سورس، پیگیری حداقل 40 درصد ساخت داخل، قیمت گذاری، پرداختها و...)
*پرداخت مطالبات قطعه سازان کوچک و متوسط حداکثر یکماهه و با رعایت عدالت در پرداخت
*پرداخت هزینههای مالی قطعه سازان در صورت تأخیر در پرداخت و لحاظ آن در قراردادهای فیمابین
*از آنجایی که قطعه ساز بهتنهایی نمیتواند اهداف صادراتی را محقق کند، هماهنگی و همکاری کلیه نهادهای ذیربط در امر صادرات ضروریست (صادرات باید یک هدف ملی باشد)
*الزام به تولید قطعه در ایران و صادرات قطعه در قراردادهای فیمابین شرکتهای خارجی و شرکتهای خودروسازی ایران
*طراحی و تولید خودروهای بروز و صادراتی (در نتیجه مشتری داخلی راضی و اهداف صادراتی محقق میشود.)
*حرکت جدی بهسمت صادرات قطعات و فعال کردن کمیته صادرات متشکل از خودروسازان، قطعه سازان و وزارتخانه و مشوقهای صادراتی
*بسترسازی و تشویق ایجاد .J.Vهای بین المللی
*تدوین یک سناریوی ویژه برای صنعت خودروسازی و قطعه سازی در صورت رفع تحریم و جلوگیری از واردات بیرویه و بدون برنامه
*پیگیری و اجرای نامه شماره 60/23283 مورخ 93/11/09 وزیر به معاون اول رئیس جمهوری
*با توجه به آمادگی ریاست سازمان بورس برای حل بخشی از مشکل نقدینگی صنعت خودرو، پیشنهاد میشود کمیته مشترکی از نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، شرکتهای خودروسازی، انجمن قطعه سازان و سازمان بورس تشکیل گردد تا راهکار اجرائی را تدوین کنند.
*تأمین ارز فاینانس برای این صنعت بهمبلغ یک میلیارد دلار
*لغو بخشنامه اسفندماه سال 1390 معاون اول رئیس جمهور
*لغو بخشنامه بانک مرکزی برای گشایش اعتبار و حواله 25 درصد و 35 درصد
*کاهش سود بانکی بهمیزان تورم
*تبدیل مالیات بر ارزش افزوده از حالت تعهدی به حالت نقدی
*لغو ذینفع واحد
*تکنرخی شدن ارز با توجه به مشکلات موجود
*تخصیص درصدی از مالیات پرداختی برای هزینه تحقیق و توسعه ایجاد واحدهای R&D.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش