آخرین مهلت تقسیط بدهی عوارض آزادراهی
پدال نیوز- مالکان خودروهای پلاک عمومی تا ۲۰ مهر مهلت دارند با مراجعه به کیوسکهای اطلاعرسانی در آزادراههای تحت پوشش طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی یا ترمینالهای مسافربری و پایانههای باربری نسبت به قسطبندی بدهی عوارض آزادراهی اقدام کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، از زمان آغاز به کار طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی، نرخ عوارض خودروهای پلاک عمومی ترددکننده در آزادراههای تحت پوشش این طرح، اعلام نشده بود و مالکان این خودروها عوارض تردد خود را پرداخت نکرده بودند.
اما این به معنای معافیت این خودروها از پرداخت عوارض آزادراهی نیست و با اعلام مبلغ عوارض خودروهای پلاک عمومی در روزهای اخیر، مالکان آنها نیز باید مانند سایر خودروها بر اساس ضوابط تعیینشده عوارض آزادراهی خود را پرداخت کنند. با این حال با مشخص شدن میزان بدهی عوارض ششماهه خودروهای پلاک عمومی، لازم نیست مالکان این خودروها عوارض انباشته شده خود را بهصورت یکجا پرداخت کنند، چون امکانی فراهم شدهتا مالکن این خودروها بدهی خود را در چند قسط پرداخت کنند.
بر اساس اعلام مجری طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی، کاربران خودروهای پلاک عمومی میتوانند با مراجعه به کیوسکهای اطلاعرسانی و پرداخت آنیرو مستقر در آزادراههای تحت پوشش این طرح و همچنین پایانههای مسافربری آزادی و بیهقی در شهر تهران، نسبت به تقسیط بدهی عوارض آزادراهی خود اقدام کنند.
به زودی امکان تقسیط بدهی در سایر ترمینالهای مسافربری و پایانههای باربری و همچنین برخی از اپلیکیشنهای پرداخت عوارض آزادراهی نیز فراهم خواهد شد.
خودروهای «پلاک عمومی» ترددکننده در آزادراهای تحت پوشش طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی تا «20مهرماه» مهلت دارند تا برای استفاده از فرصت قسطبندی بدهی عوارض آزادراهی خود اقدام کنند. کاربران این خودروها میتوانند با در دست داشتن کارت خودروی خود و مراجعه به کیوسکهای اطلاعرسانی و پرداخت مستقر در آزادراههای تحت پوشش این طرح یا ترمینالهای مسافربری و پایانههای باربری، ضمن استعلام میزان عوارض آزادراهی انباشته شده خود، با پرداخت 20 درصد از آن و 5 درصد شارژ جاری، مابقی بدهی خود را بهصورت بازپرداخت 4 ماهه، قسطبندی کنند.
از این پس مالکان خودروهای پلاک عمومی نیز همانند سایر خودروها میتوانند با کمک یکی از شیوههای پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی از جمله: برنامههای موبایلی (اپلیکیشن)، کسر مستقیم از حساب بانکی، تگ، آنیروکارت،کد دستوری USSD، خودپرداز، کارتخوان، عضویت در فهرست مشتریان دائمی سازمانها و پرداخت سازمانی، عوارض آزادراهی خودروی خود را پرداخت کنند.
طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی از 28 اسفندماه سال گذشته، چهار آزادراه تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین–زنجان به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی مجهز شدهاند و با حذف باجههای دریافت نقدی، عوارض خودروهای تردد کننده در آنها بهصورت الکترونیکی دریافت میشود.قرار است به زودی یازده آزادراه دیگر کشور نیز به طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی اضافه خواهند شد و دریافت عوارض در آن¬ها تنها بهصورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
اما این به معنای معافیت این خودروها از پرداخت عوارض آزادراهی نیست و با اعلام مبلغ عوارض خودروهای پلاک عمومی در روزهای اخیر، مالکان آنها نیز باید مانند سایر خودروها بر اساس ضوابط تعیینشده عوارض آزادراهی خود را پرداخت کنند. با این حال با مشخص شدن میزان بدهی عوارض ششماهه خودروهای پلاک عمومی، لازم نیست مالکان این خودروها عوارض انباشته شده خود را بهصورت یکجا پرداخت کنند، چون امکانی فراهم شدهتا مالکن این خودروها بدهی خود را در چند قسط پرداخت کنند.
بر اساس اعلام مجری طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی، کاربران خودروهای پلاک عمومی میتوانند با مراجعه به کیوسکهای اطلاعرسانی و پرداخت آنیرو مستقر در آزادراههای تحت پوشش این طرح و همچنین پایانههای مسافربری آزادی و بیهقی در شهر تهران، نسبت به تقسیط بدهی عوارض آزادراهی خود اقدام کنند.
به زودی امکان تقسیط بدهی در سایر ترمینالهای مسافربری و پایانههای باربری و همچنین برخی از اپلیکیشنهای پرداخت عوارض آزادراهی نیز فراهم خواهد شد.
خودروهای «پلاک عمومی» ترددکننده در آزادراهای تحت پوشش طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی تا «20مهرماه» مهلت دارند تا برای استفاده از فرصت قسطبندی بدهی عوارض آزادراهی خود اقدام کنند. کاربران این خودروها میتوانند با در دست داشتن کارت خودروی خود و مراجعه به کیوسکهای اطلاعرسانی و پرداخت مستقر در آزادراههای تحت پوشش این طرح یا ترمینالهای مسافربری و پایانههای باربری، ضمن استعلام میزان عوارض آزادراهی انباشته شده خود، با پرداخت 20 درصد از آن و 5 درصد شارژ جاری، مابقی بدهی خود را بهصورت بازپرداخت 4 ماهه، قسطبندی کنند.
از این پس مالکان خودروهای پلاک عمومی نیز همانند سایر خودروها میتوانند با کمک یکی از شیوههای پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی از جمله: برنامههای موبایلی (اپلیکیشن)، کسر مستقیم از حساب بانکی، تگ، آنیروکارت،کد دستوری USSD، خودپرداز، کارتخوان، عضویت در فهرست مشتریان دائمی سازمانها و پرداخت سازمانی، عوارض آزادراهی خودروی خود را پرداخت کنند.
طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی از 28 اسفندماه سال گذشته، چهار آزادراه تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین–زنجان به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی مجهز شدهاند و با حذف باجههای دریافت نقدی، عوارض خودروهای تردد کننده در آنها بهصورت الکترونیکی دریافت میشود.قرار است به زودی یازده آزادراه دیگر کشور نیز به طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی اضافه خواهند شد و دریافت عوارض در آن¬ها تنها بهصورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها