کد خبر:
۹۹۲۲۹ ۰۹:۴۰
۱۳۹۷/۱۱/۱۷
واکنش رئیس سازمان محیط زیست به خواسته جدید موتورسیکلت سازان
پدال نیوز- به دنبال درخواست وزارت صنعت برای حذف یکی از مواد قانون هوای پاک، رئیس سازمان محیط زیست گفت: ما مخالف «حذف اسقاط موتورسیکلتهای فرسوده» هستیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس ماده 11 آییننامه ماده 2 قانون هوای پاک، موتورسیکلتسازان باید به ازای تولید هر دستگاه موتورسیکلت بنزینی، یک دستگاه موتورسیکلت فرسوده را اسقاط کنند. تنها چندماه از ابلاغ این آییننامه میگذرد و هنوز به اجرا نرسیده که موتورسیکلتسازان پیشنهاد حذف ماده 11 این آییننامه را به دولت دادهاند.
در اینباره عیسی کلانتری تاکید کرد: سازمان حفاطت محیط زیست مخالف حذف ماده 11 آییننامه ماده 2 قانون هوای پاک است و حتما موتورهای فرسوده باید اسقاط شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هفت میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که بخش عمده آنها کاربراتوری و آلاینده هستند، گفت: متأسفانه وزارت صنعت و موتورسیکلتسازان دنبال حذف ماده مربوط به «اسقاط موتورسیکلتهای فرسوده در ازای تولید موتورسیکلتهای جدید بنزینی» هستند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد فرآیند اسقاط موتورسیکلتهای فرسوده تصریح کرد: بیش از 500 هزار موتورسیکلت رسوبی (موتورسیکلت های بلاصاحب) در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام است و سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده است که موتورسیکلتسازان این موتورها را اسقاط کنند تا دوباره وارد چرخه مصرف نشود بنابراین موتورسیکلتسازان میتوانند با خرید این موتورها از ستاد اجرایی فرمان امام نسبت به اسقاط موتورهای فرسوده اقدام کنند.
کلانتری ادامه داد: همچنین پیشنهاد ما این است که با هر برگه اسقاط، به جای هفت موتورسیکلت، چهار موتورسیکلت بخرند و اسقاط کنند که در نتیجه این اقدام، ارزش برگههای اسقاط بالا میرود و برای دارندگان موتورهای فرسوده نیز انگیزه ایجاد میشود تا نسبت به اسقاط موتورسیکلت خود اقدام کنند.
به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، قیمت هر موتورسیکلت اسقاطی حدود 500 هزار تومان است و موتورسیکلتسازان به منظور اجرای قانون هوای پاک باید این بودجه را اختصاص دهند و نسبت به خرید موتورهای فرسوده و اسقاط آن اقدام کنند تا امکان تولید جدید داشته باشند.
کلانتری با بیان اینکه پیشنهاد حذف ماده 11 آییننامه ماده 2 قانون هوای پاک مبنی بر اسقاط موتورسیکلتهای فرسوده، احتمالا امروز (17 بهمن) یا هفته بعد در هیأت دولت مطرح میشود، در پاسخ به پرسشی در مورد موضع دولت در اینباره گفت: فکر میکنم دولت حذف ماده مربوط به اسقاط موتورسیکلت های فرسوده را قبول نکند چون دستیابی به هوای پاک و سالم و کنترل منابع آلاینده در کلانشهرهای کشور اولویت اول دولت در حوزه محیط زیست است و جزو سیاستهای اصلی رئیسجمهوری است.
یک موتورسیکلت کاربراتوری در هر کیلومتر پیمایش 15 گرم آلودگی تولید میکند. این در حالی است که میزان تولید آلودگی در یک دستگاه موتورسیکلت انژکتوری ذر هر کیلومتر پیمایش کمتر از دو گرم است.
در اینباره عیسی کلانتری تاکید کرد: سازمان حفاطت محیط زیست مخالف حذف ماده 11 آییننامه ماده 2 قانون هوای پاک است و حتما موتورهای فرسوده باید اسقاط شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هفت میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که بخش عمده آنها کاربراتوری و آلاینده هستند، گفت: متأسفانه وزارت صنعت و موتورسیکلتسازان دنبال حذف ماده مربوط به «اسقاط موتورسیکلتهای فرسوده در ازای تولید موتورسیکلتهای جدید بنزینی» هستند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد فرآیند اسقاط موتورسیکلتهای فرسوده تصریح کرد: بیش از 500 هزار موتورسیکلت رسوبی (موتورسیکلت های بلاصاحب) در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام است و سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده است که موتورسیکلتسازان این موتورها را اسقاط کنند تا دوباره وارد چرخه مصرف نشود بنابراین موتورسیکلتسازان میتوانند با خرید این موتورها از ستاد اجرایی فرمان امام نسبت به اسقاط موتورهای فرسوده اقدام کنند.
کلانتری ادامه داد: همچنین پیشنهاد ما این است که با هر برگه اسقاط، به جای هفت موتورسیکلت، چهار موتورسیکلت بخرند و اسقاط کنند که در نتیجه این اقدام، ارزش برگههای اسقاط بالا میرود و برای دارندگان موتورهای فرسوده نیز انگیزه ایجاد میشود تا نسبت به اسقاط موتورسیکلت خود اقدام کنند.
به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، قیمت هر موتورسیکلت اسقاطی حدود 500 هزار تومان است و موتورسیکلتسازان به منظور اجرای قانون هوای پاک باید این بودجه را اختصاص دهند و نسبت به خرید موتورهای فرسوده و اسقاط آن اقدام کنند تا امکان تولید جدید داشته باشند.
کلانتری با بیان اینکه پیشنهاد حذف ماده 11 آییننامه ماده 2 قانون هوای پاک مبنی بر اسقاط موتورسیکلتهای فرسوده، احتمالا امروز (17 بهمن) یا هفته بعد در هیأت دولت مطرح میشود، در پاسخ به پرسشی در مورد موضع دولت در اینباره گفت: فکر میکنم دولت حذف ماده مربوط به اسقاط موتورسیکلت های فرسوده را قبول نکند چون دستیابی به هوای پاک و سالم و کنترل منابع آلاینده در کلانشهرهای کشور اولویت اول دولت در حوزه محیط زیست است و جزو سیاستهای اصلی رئیسجمهوری است.
یک موتورسیکلت کاربراتوری در هر کیلومتر پیمایش 15 گرم آلودگی تولید میکند. این در حالی است که میزان تولید آلودگی در یک دستگاه موتورسیکلت انژکتوری ذر هر کیلومتر پیمایش کمتر از دو گرم است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها