آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۹۸۹۵۲
۱۵:۰۷
۱۳۹۷/۱۱/۱۱

لزوم ورود سازمان امور مالیاتی بر فعالیت دلالان خودرو/ سو استفاده کنندگان از مصوبه وزارت صنعت شناسایی شوند

پدال نیوز: بعد از تکلیف وزارت صنعت معدن و تجارت به خودروسازان مبنی بر تحویل خودرو با قیمت‌های قدیم به مشتریان و تحمیل ضرری حدود ۱۱ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان حالا ضرورت دارد سازمان‌های نظارتی از جمله مالیاتی‌ها افرادی که چندین خودرو ثبت نام کرده اند را شناسایی کند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروکار، با گذشت کمتر از یک هفته از اعلام دستور وزیر صنعت به خودروسازان مبنی بر تحویل خودرو‌های ثبت نامی تا موعد ۳۰ دی ماه ۹۷ با احتساب قیمت‌های قدیم به مشتریان، حالا خودروسازان برنامه‌های زمان بندی شده خود را با توجه به میزان تولید به ترتیب به مشتریان اعلام می‌کنند.
 
این تصمیم گرچه ضرری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان به خودروسازان اضافه کرد، اما حداقل برای تکریم مشتریان و جبران ضرر آن‌ها در نوسانات نرخ ارز و ... به کام مشتریان خوش نشست.
 
اما در این بین یک موضوع بسیار مهم کمتر به چشم آمد و آن برخی از به ظاهر مصرف کنندگانی هستند که تعداد زیادی خودرو خریداری کرده و دقیقا به مانند همان فلسفه هدفمند کردن یارانه‌ها و رسیدن این مبلغ یارانه به جای مصرف کنندگان بالا در صنعت و بخش‌های دیگر به دست خود مردم رسید، باید در این حوزه هم رفتار مشابهی اتخاذ شود تا سرمایه‌های ملی در این حوزه هم درست تخصیص داده شود.
 
برای مثال اکنون خودروسازان با تعدادی مشتری مواجه هستند که حتی بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو ثبت نام کرده و در طرح‌های مختلف که البته به اشتباه در گذشته توسط خودروسازان انجام می‌گرفت، حالا هم سود مشارکت، جریمه تاخیر و حتی خودرو می‌خواهند.
 
این موضوع مهم و البته تصمیم وزارت صنعت که اینبار تمام قد کنار مشتریان خودروسازان قرار گرفته باید توسط نهاد‌های نظارتی همانند سازمان امور مالیاتی، سازمان حمایت و ... مورد بررسی جدی قرار گیرد تا سرمایه‌های ملی ناخواسته به سمت دلال بازی در خودرو سوق داده نشود.
 
سازمان حمایت می‌تواند با در اختیار گرفتن لیست این مشتریان از یک سو روش‌هایی اتخاذ کند که هم ضرر خودروسازان به حداقل برسد و هم از سوی دیگر زمینه برای بدعت جدید در دلال بازی خودرو و پایمال شدن حق مصرف کننده‌های واقعی ایجاد نشود.
 
از طرفی سازمان امور مالیاتی هم می‌تواند با یک حرکت موثر در این حوزه هم درآمد‌های مالیاتی خود را با شناسایی و محاسبه این چنین مشتریانی بالا ببرد و هم عدالت اجتماعی را در برخورداری مساوی مشتریان از این تصمیم و تکریم وزارت صنعت و خودروسازان از مشتریان به نحو احسنت فراهم کند.
 
انتظار می‌رود با ورود نهاد‌های نظارتی سو استفاده کنندگان از شرایط فعلی تحریم که برخی از آن‌ها حتی با تشکیل گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برخی دیگر‌از مشتریان را برای رسیدن به اهداف و سود کلان خود تحریک و به تشکیل تجمعات مختلف در خودروسازی‌ها و وزارت صنایع دعوت می‌کنند برخورد جدی صورت گیرد.
 
انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو