دریافت هر کارت سوخت ۱۰هزار تومان آب میخورد
9 میلیاردی که از مردم گرفته میشود، به کجا میرود؟
پدال نیوز- شرکت پست در قبال اینکه کارتهای سوخت جامانده در این شرکت را به مالکان ارائه میکند، به ازای هر کارت سوخت ۱۰ هزار تومان از مالک خودرو دریافت میکند و با توجه به اینکه ۹۲۴ هزار کارت سوخت در این شرکت مانده، جمع مبلغ اخذشده از مردم، بیش از ۹ میلیارد تومان میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، بعد از آنکه بازگشت کارت سوخت به چرخه سوختگیری الزامی شد، شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی اعلام کرد که 924 هزار کارت سوخت متعلق به خودروهایی که از سال 1393 تا 1397 شمارهگذاری شدهاند، به دلایل مختلف به دست صاحبان خودرو نرسیده و در شرکت پست ماندهاند. مالکان میتوانستند از طریق سایت اینترنتی شرکت پست به نشانی (WWW.POST.IR) از اینکه کارت سوخت آنها در شرکت پست است یا خیر، اطلاع کسب کنند.
در این راستا زمانی که مالکان برای دریافت کارت سوخت از شرکت پست اقدام میکنند، این شرکت از هر یک از این افراد 10 هزار تومان هزینه دریافت میکند. هزینهای که به گفته زیبا اسماعیلی - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی - هزینه صدور کارت و متعلق به شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی است.
یک محاسبه سرانگشتی نشان میدهد اگر از 924 هزار نفری که کارت سوخت آنها در شرکت پست مانده است، 10 هزار تومان اخذ شود، بیش از 9 میلیارد تومان به حساب شرکت ملی پخش میرود.
در این راستا، سیدمحمدرضا موسویخواه - مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی - با تایید این موضوع که هزینهای که شرکت پست از مردم میگیرد، به حساب این شرکت واریز میشود، به ایسنا توضیح داد: البته این مبلغ متعلق به شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی نیست، بلکه صرف هزینه صدور کارت، هزینه پست و هزینه شخصیسازی میشود. در واقع شرکت ملی پخش مبلغی دیگر هم به این مبلغ اضافه میکند تا بتواند هزینه تامین کارت را انجام دهد.
به گفته وی، این هزینه متعلق به زمان حال نیست و از روز نخست به این صورت بوده است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ادامه داد: هر کارت، نزدیک به دو درهم خریداری میشود و علاوه بر آن، برای هر کارت 400 یا 500 تومان هزینه میکنیم و جمع هزینه حدود 12 هزار تومان میشود. هزینه پست را هم باید نظر گرفت که با این اوصاف کل هزینهها بیش از 16 هزار تومان میشود، اما 10 هزار تومان از مردم گرفته میشود و سایر هزینهها را شرکت ملی پخش تامین میکند.
در این راستا زمانی که مالکان برای دریافت کارت سوخت از شرکت پست اقدام میکنند، این شرکت از هر یک از این افراد 10 هزار تومان هزینه دریافت میکند. هزینهای که به گفته زیبا اسماعیلی - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی - هزینه صدور کارت و متعلق به شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی است.
یک محاسبه سرانگشتی نشان میدهد اگر از 924 هزار نفری که کارت سوخت آنها در شرکت پست مانده است، 10 هزار تومان اخذ شود، بیش از 9 میلیارد تومان به حساب شرکت ملی پخش میرود.
در این راستا، سیدمحمدرضا موسویخواه - مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی - با تایید این موضوع که هزینهای که شرکت پست از مردم میگیرد، به حساب این شرکت واریز میشود، به ایسنا توضیح داد: البته این مبلغ متعلق به شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی نیست، بلکه صرف هزینه صدور کارت، هزینه پست و هزینه شخصیسازی میشود. در واقع شرکت ملی پخش مبلغی دیگر هم به این مبلغ اضافه میکند تا بتواند هزینه تامین کارت را انجام دهد.
به گفته وی، این هزینه متعلق به زمان حال نیست و از روز نخست به این صورت بوده است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ادامه داد: هر کارت، نزدیک به دو درهم خریداری میشود و علاوه بر آن، برای هر کارت 400 یا 500 تومان هزینه میکنیم و جمع هزینه حدود 12 هزار تومان میشود. هزینه پست را هم باید نظر گرفت که با این اوصاف کل هزینهها بیش از 16 هزار تومان میشود، اما 10 هزار تومان از مردم گرفته میشود و سایر هزینهها را شرکت ملی پخش تامین میکند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها