آمار کاربران ایرانی تلگرام
پدال نیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه امروز بیش از ۱۰ میلیون نفر در کشور از تلگرام استفاده میکنند، گفت: متاسفانه کشور برای مدیریت این فضا دیر بیدار شده و در حالی که استفاده از فضای مجازی همهگیر شده است، ما تازه به دنبال توسعه پهنای باند هستیم و اقدامی در راستای تامین محتوا برای این فضا و مدیریت آن انجام نمیدهیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای بررسی عملکرد و برنامههای شورای عالی فضای مجازی، گفت: طی سه سالی که از عمر شورای عالی فضای مجازی میگذرد، جلسات این شورا بسیار سرد برگزار شده است.
نماینده مردم اراک با بیان اینکه امروز بیش از ۱۰ میلیون نفر در کشور از تلگرام استفاده میکنند، گفت: متاسفانه کشور برای مدیریت این فضا دیر بیدار شده و در حالی که استفاده از فضای مجازی همهگیر شده است، ما تازه به دنبال توسعه پهنای باند هستیم و اقدامی در راستای تامین محتوا برای این فضا و مدیریت آن انجام نمیدهیم.
وی با انتقاد از برنامههای دولت برای گسترش فضای مجازی بدون تولید و مدیریت محتوا، گفت: این موضوع به عنوان یک تهدید در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد.
آصفری با بیان اینکه در این جلسه دبیر شورای عالی فضای مجازی، مسئولانی از وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما حضور داشتند، گفت: در خواست کردیم که شورای عالی مجازی در راستای مدیریت این فضا وارد شود، زیرا اگر این شورا به عنوان یک فرصت از فضای مجازی بهره نگیرد، این فضا به یک تهدید جدی تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد: در جلسه از اعضای شورای عالی فضای مجازی خواستیم گزارشی از اقدامات خود و برنامههای آیندهشان ارائه دهند، اما متاسفانه هیچ گزارشی از اقداماتی که تا امروز انجام دادهاند، ارائه نشد، زیرا اساسا این شورا نه گزارشی از اقداماتش داشت، نه برنامهای برای آیندهاش.
عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: بر اساس آمارهای مسئولان، در فضای بازیهای رایانهای و انیمیشن، ایران ۹۹ درصد محصولات را وارد میکند و تنها یک درصد تولید داخلی وجود دارد که آن هم کپیبرداری از خارج است.
نماینده اراک اظهار داشت: مجموعه زیرساخت سالیانه ۱۲ هزار میلیارد تومان از فضاهای مجازی درآمد دارد، اما یک ریال از این درآمد در راستای تولید محتوا و مدیریت این فضا استفاده نمیشود.
عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: مقرر شد نامهای توسط کمیسیون فرهنگی و امنیت ملی در خصوص لزوم اقدامات لازم برای مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا به رئیس جمهور نوشته شود.
وی تصریح کرد: در این نامه تاکید شده است صرفا با فیلترینگ نمیتوان فضای مجازی را مدیریت کرد، بلکه باید با تولید محتوا در برنامهریزی از این فضا در راستای اهداف و آرمانهای نظام استفاده کرد.
نماینده مردم اراک با بیان اینکه امروز بیش از ۱۰ میلیون نفر در کشور از تلگرام استفاده میکنند، گفت: متاسفانه کشور برای مدیریت این فضا دیر بیدار شده و در حالی که استفاده از فضای مجازی همهگیر شده است، ما تازه به دنبال توسعه پهنای باند هستیم و اقدامی در راستای تامین محتوا برای این فضا و مدیریت آن انجام نمیدهیم.
وی با انتقاد از برنامههای دولت برای گسترش فضای مجازی بدون تولید و مدیریت محتوا، گفت: این موضوع به عنوان یک تهدید در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد.
آصفری با بیان اینکه در این جلسه دبیر شورای عالی فضای مجازی، مسئولانی از وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما حضور داشتند، گفت: در خواست کردیم که شورای عالی مجازی در راستای مدیریت این فضا وارد شود، زیرا اگر این شورا به عنوان یک فرصت از فضای مجازی بهره نگیرد، این فضا به یک تهدید جدی تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد: در جلسه از اعضای شورای عالی فضای مجازی خواستیم گزارشی از اقدامات خود و برنامههای آیندهشان ارائه دهند، اما متاسفانه هیچ گزارشی از اقداماتی که تا امروز انجام دادهاند، ارائه نشد، زیرا اساسا این شورا نه گزارشی از اقداماتش داشت، نه برنامهای برای آیندهاش.
عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: بر اساس آمارهای مسئولان، در فضای بازیهای رایانهای و انیمیشن، ایران ۹۹ درصد محصولات را وارد میکند و تنها یک درصد تولید داخلی وجود دارد که آن هم کپیبرداری از خارج است.
نماینده اراک اظهار داشت: مجموعه زیرساخت سالیانه ۱۲ هزار میلیارد تومان از فضاهای مجازی درآمد دارد، اما یک ریال از این درآمد در راستای تولید محتوا و مدیریت این فضا استفاده نمیشود.
عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: مقرر شد نامهای توسط کمیسیون فرهنگی و امنیت ملی در خصوص لزوم اقدامات لازم برای مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا به رئیس جمهور نوشته شود.
وی تصریح کرد: در این نامه تاکید شده است صرفا با فیلترینگ نمیتوان فضای مجازی را مدیریت کرد، بلکه باید با تولید محتوا در برنامهریزی از این فضا در راستای اهداف و آرمانهای نظام استفاده کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش