آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۸۸۷۳۰
۰۹:۲۹
۱۳۹۷/۰۵/۲۲

استارت یک بدعت جدید برای خودرویی ها/ صدور مجوز تولید برای شرکتی که خط تولید ندارد!

پدال نیوز: بعد از بالا گرفتن مشکل یک شرکت خودرویی برای شماره گذاری خودروهایش حالا خبر می رسد وزارت صنعت معدن و تجارت در صدد حل این مشکل البته با یک تصمیم غیر کارشناسی و دردسرساز است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، یک شرکت واردکننده خودرو که به دلیل نداشتن خط تولید، خودروهایش را در یک شرکت خودروساز خصوصی به تولید رسانده بود، مدتهاست به دلیل نداشتن خط تولید اختصاصی و در نتیجه عدم صدور پروانه تولید، خودروهایش شماره گذاری نمی‌شد و این وسط مشتریانی مانده بودند که خودرو پیش خرید کرده و عملا امکان تحویل خودرو‌های تولیدی را نداشتند.
 
حالا خبر می‌رسد وزارت صنعتی‌ها به همراه استانداری کرمان و دیگر دستگاه‌های ذی ربط، تصمیم دارند برای یکی از شرکت‌های واردکننده خودرو که به دلیل ممنوع شدن واردات خودرو، به مونتاژ محصولاتش آن هم در یک شرکت ثالث متوصل شده بود، قصد دارند پروانه تولید موقت صادر کرده تا شرکت مذکور خودروهایش را پلاک کند.
 
حال چند سوال قابل تامل پیرامون این ماجرا مطرح می‌شود، اول آنکه با اعمال یک چنین تصمیمی برای یکی از شرکت‌های واردکننده، ابن بدعت برای بقیه شرکت‌ها باب نمی‌شود و زمینه برای برخورد سلیقه‌ای با شرکت‌های اینچنینی شکل نمی‌گیرد؟
 
دوم آنکه اگر قرار باشد برای یک شرکت که تنها با سرمایه گذاری محدود به عنوان یک واردکننده خودرو فعالیت می‌کرده و با تغییر قوانین از روش تولید در یک کارخانه دیگر قصد مونتاژ و شماره گذاری خودرو‌های خود را داشته، این وسط تکلیف خودروسازان بخش خصوصی که تعدادشان کم هم نیست و با سرمایه گذاری ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومانی و با تحمل مشقت و سختی زیاد در گرفتن مجوز‌های لازم، تامین منابع برای اشتغالزایی و سرمایه گذاری در زیر ساخت‌ها و ... چه می‌شود؟
 
و، اما سوال سوم، شرکت‌های خودروساز ۳ درصد مالیات و واردکنندگان ۷ درصد مالیات پرداخت می‌کنند، از آن طرف خودروسازان معاف از اسقاط خودرو هستند در حالی که واردکنندگان خودرو باید بر اساس حجم موتور خودرو‌های وارداتی، خودرو اسقاط کنند، حال تکلیف این شرکت بعد از صدور مجوز موقت تولید چه می‌شود، تولیدکننده محسوب می‌شود و یا واردکننده؟!
 
سوال چهارم اینکه، آیا تضمینی هست که این شرکت با ارائه مجوز تولید خود به بانک‌ها و دستگاه‌های حمایت کننده صنعت، درخواست تسهیلات ویژه تولیدکنندگان نکند و در واقع با گرفتن مشوق‌های حوزه تولید، حق تولیدکنندگان واقعی ضایع نمی‌شود؟
 
به نظر می‌رسد اجرای این تصمیم به غیر از شروع یک بدعت غلط در وزارت صنعت و البته در میان واردکنندگان خودرو سود آنچنانی نداشته و در واقع برای حل یک مشکل قرار است یک تصمیم غلط بسیار بزرگ و دارای تبعات بعدی گرفته شود، تصمیمی که کاملا تصمیم درست وزارت صنعت برای خودروساز شدن شرکت‌های واردکننده و سرمایه گذاری و اشتغالزایی و البته انتقال دانش فنی به کشور را نقض می‌کند و عملا تولیدکننده این حوزه را دچار ناامیدی و یاس خواهد کرد.
 
 منبع: میزان
 
انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو