کد خبر:
۸۷۳۹۳ ۱۵:۲۳
۱۳۹۷/۰۵/۰۱
رئیس سابق شورای شهر تهران :
چند ایستگاه خط ۷ مترو با همان مشخصات قبلی مجدداً افتتاح شد
پدال نیوز: رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: مشکل اصلی مترو تهران تهیه واگن و قطار است و خط ۷ مترو نیز با همان مشخصات قبلی مجدداً افتتاح شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس ، مهدی چمران درباره خط 7 مترو تهران اظهار داشت: این خط قبلاً هم شروع به کار کرده بود و مدیریت مترو وقت نیز آن زمان اعلام کرد که کمبودهایی در این خط وجود دارد که در حین بهرهبرداری قابل جبران است.
وی افزود: در زمانی که خط 7 مترو شروع به کار کرده بود، با توجه به اینکه دو قطار در این خط کار میکرد و سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه نیز 10 تا 15 دقیقه بود، میتوانستیم نواقص آن را نیز حل کنیم ولی اگر در هر 3 تا 5 دقیقه قطار در خط قرار میگرفت باید تجهیزات و دیگر موارد آن را نیز تأمین میکردیم سپس بهرهبرداری صورت میگرفت.
چمران بیان داشت: برای اینکه بتوانیم کمبودها و مشکلات یک خط را شناسایی کنیم خطوط مترو را با سرفاصلههای 10 تا 15 دقیقهای ابتدا به بهرهبرداری میرساندیم و با اصلاح مشکلات و ایرادات سرفاصله قطارها را کم و خدمات بهتری به شهروندان ارائه میکردیم.
وی افزود: بنا به دلایلی خط 7 مترو در مدیریت جدید شهری تعطیل و پس از مدتی با همان مشخصات قبلی این خط مجدداً افتتاح شد در صورتی که قطعاً در هنگام کار ایرادات و مشکلات دیده و حل میشود.
چمران گفت: بنده از افتتاح این 5 ایستگاه در خط 7 مترو خوشحال شدم و امیدوارم کمبودها را نیز بتوانند زودتر حل کنند.
رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: متأسفانه ما عادت کردهایم هر چه میشود گردن قبلیها بیندازیم و در تمام کشور نیز همین طور است. مشکل اصلی مترو تهران کمبود واگن و قطار است و با دو قطار دردی دوا نمیشود.
چمران افزود: هزینه ساخت هر کیلومتر مترو 200 میلیارد تومان است و در حال حاضر بخش زیادی از خط 7 مترو بیکار مانده است برای اینکه قطار ندارد، بنابر این باید به دنبال خرید واگن و ساخت آن باشیم و نباید سر مسائل مختلف بحث شود.
رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر با کدام قطار میخواهید در خط 7 و 6 مترو تردد داشته باشید این در صورتی است که دیگر خطوط مترو نیز کمبود واگن و قطار دارد. به جای بحث و جدل و مصاحبه و این بگو مگوها به دنبال تهیه واگن باشید.
چمران درباره خط 6 مترو نیز اظهار داشت:خط 6 را اگر تا آخر سال گذشته ادامه میدادیم تمام میشد و میگویند به علت کمبود منابع مالی است.
رئیس سابق شورای شهر تهران ادامه داد: دولت سالهاست سهم خود را در حوزه مترو پرداخت نکرده است ولی ما برای پیش بردن خطوط مترو وام میگرفتیم، قرض میگرفتیم و حتی بخشی از داراییهای شهرداری را نیز فروختیم تا این خطوط که در کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران تأثیرگذار است هر چه سریعتر به پایان برسد.
وی افزود: در زمانی که خط 7 مترو شروع به کار کرده بود، با توجه به اینکه دو قطار در این خط کار میکرد و سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه نیز 10 تا 15 دقیقه بود، میتوانستیم نواقص آن را نیز حل کنیم ولی اگر در هر 3 تا 5 دقیقه قطار در خط قرار میگرفت باید تجهیزات و دیگر موارد آن را نیز تأمین میکردیم سپس بهرهبرداری صورت میگرفت.
چمران بیان داشت: برای اینکه بتوانیم کمبودها و مشکلات یک خط را شناسایی کنیم خطوط مترو را با سرفاصلههای 10 تا 15 دقیقهای ابتدا به بهرهبرداری میرساندیم و با اصلاح مشکلات و ایرادات سرفاصله قطارها را کم و خدمات بهتری به شهروندان ارائه میکردیم.
وی افزود: بنا به دلایلی خط 7 مترو در مدیریت جدید شهری تعطیل و پس از مدتی با همان مشخصات قبلی این خط مجدداً افتتاح شد در صورتی که قطعاً در هنگام کار ایرادات و مشکلات دیده و حل میشود.
چمران گفت: بنده از افتتاح این 5 ایستگاه در خط 7 مترو خوشحال شدم و امیدوارم کمبودها را نیز بتوانند زودتر حل کنند.
رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: متأسفانه ما عادت کردهایم هر چه میشود گردن قبلیها بیندازیم و در تمام کشور نیز همین طور است. مشکل اصلی مترو تهران کمبود واگن و قطار است و با دو قطار دردی دوا نمیشود.
چمران افزود: هزینه ساخت هر کیلومتر مترو 200 میلیارد تومان است و در حال حاضر بخش زیادی از خط 7 مترو بیکار مانده است برای اینکه قطار ندارد، بنابر این باید به دنبال خرید واگن و ساخت آن باشیم و نباید سر مسائل مختلف بحث شود.
رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر با کدام قطار میخواهید در خط 7 و 6 مترو تردد داشته باشید این در صورتی است که دیگر خطوط مترو نیز کمبود واگن و قطار دارد. به جای بحث و جدل و مصاحبه و این بگو مگوها به دنبال تهیه واگن باشید.
چمران درباره خط 6 مترو نیز اظهار داشت:خط 6 را اگر تا آخر سال گذشته ادامه میدادیم تمام میشد و میگویند به علت کمبود منابع مالی است.
رئیس سابق شورای شهر تهران ادامه داد: دولت سالهاست سهم خود را در حوزه مترو پرداخت نکرده است ولی ما برای پیش بردن خطوط مترو وام میگرفتیم، قرض میگرفتیم و حتی بخشی از داراییهای شهرداری را نیز فروختیم تا این خطوط که در کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران تأثیرگذار است هر چه سریعتر به پایان برسد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها