کد خبر:
۸۵۷۹۲ ۱۱:۴۷
۱۳۹۷/۰۴/۰۹
وضع صنعت خودرو از سال 90 بدتر خواهد شد!
آغاز توطئه ممنوع کردن واردات از سال 96
پدال نیوز: چنانچه قرار باشد با روند فعلی، صنعت و بازار را به جلو ببریم، بی شک شرایطمان بدتر از سال 90 خواهد شد زیرا از سال 91 تا کنون هیچ زیرساختی در صنعت خودرو ایجاد نکرده ایم که بتواند کمک حالمان باشد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، نادر وهاب آقایی کارشناس بازار و صنعت خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: در بازارهای رقابتی وجود خودروهای وارداتی هیچ اثری در حوزه خودروهای تولیدی ندارد اما در بازار کشور ما به دلیل انحصاری که وجود دارد و بازار بر اساس عرضه و تقاضا شکل نمی گیرد؛ این امکان وجود دارد.
وی ادامه داد: در کشورهایی که بازار خودروی آنها بر اساس عرضه و تقاضا بوده و رقابت بین عرضه کنندگان خودرو وجود دارد، اساسا خودروهای وارداتی و تولیدی کامل از هم جدا هستند و ربطی به هم نخواهند داشت.
این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: شخصا فکر می کنم جذابیت صنعت و بازار خودرو در ایران بسیار بالاست به همین دلیل در هر دو عرصه افرادی وارد کار می شوند که هیچ دانشی در ارتباط با این حوزه ندارند و تنها به دنبال استفاده از فرصت های بدست آمده می گردند.
وهاب آقایی با اشاره به تشنه بودن بازار خودرو و سوء استفاده برخی افراد از این تشنگی، گفت: شرکت های داخلی و خارجی نیز از این فرصت استفاده کرده و با قیمت ها بازی می کنند تا دست آخر با افزایش قانونی قیمت ها رو به رو شوند.
وی تصریح کرد: در خصوص آشفتگی جدید به وجود آمده در بازار، نمی توان از سهم شرکت های خارجی فعال در ایران که به بهانه تحریم آمریکا بازار را ترک کردند، گذشت. متاسفانه در این نوع اتفاقات مانند تحریم یا گرانی ارز، هر کسی سعی می کند منافع خودش را حفظ کند و برندهای خودرویی نیز از این حیث استثنا نیستند.
این کارشناس صنعت خودرو در خصوص وضع فعلی صنعت خودرو متذکر شد: تمامی حوادثی که در حوزه واردات خودرو از سال 96 کلید خورد، در ذهن من توهم توطئه را ایجاد کرد یعنی فکر می کنم بستن ثبت سفارش، بالا بردن تعرفه ها، افزایش اسقاط خودرو، گران شدن ارز و شرایط دیگر همه نشان دهنده این مطلب است که برنامه ریزی شده تا جلوی واردات گرفته شود که این مهم نیز اتفاق افتاد.
وی افزود: وزارت صنعت در منافع شرکت های تولید کننده خودرو سهیم است و برای تقویت این شرکت ها این کارها را بر ضد وارداتی ها انجام می دهد.
وهاب آقایی خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت با این بخشنامه ها و دستورات در اصل در حال پشت پا زدن به ایران خودرو و سایپا است زیرا بعید می دانم با این شرایط این دو شرکت نیز بتوانند در آینده ای نزدیک حرکت خود را ادامه دهند و جزو اولین شرکت هایی خواهند بود که از این تصمیمات ضربه می خورند.
وی در ادامه توضیح داد: ایران خودرو و سایپا سرمایه گذاری زیادی برای توسعه فعالیت ها و نیروی انسانی خود کرده اند و اگر قرار باشد برندهای خارجی مانند رنو، پژو، سیتروئن و سایرین، در ایران نباشند، این دو شرکت ناچار به تعدیل نیرو خواهند شد زیرا دیگر خودرویی برای تولید وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: در کشورهایی که بازار خودروی آنها بر اساس عرضه و تقاضا بوده و رقابت بین عرضه کنندگان خودرو وجود دارد، اساسا خودروهای وارداتی و تولیدی کامل از هم جدا هستند و ربطی به هم نخواهند داشت.
این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: شخصا فکر می کنم جذابیت صنعت و بازار خودرو در ایران بسیار بالاست به همین دلیل در هر دو عرصه افرادی وارد کار می شوند که هیچ دانشی در ارتباط با این حوزه ندارند و تنها به دنبال استفاده از فرصت های بدست آمده می گردند.
وهاب آقایی با اشاره به تشنه بودن بازار خودرو و سوء استفاده برخی افراد از این تشنگی، گفت: شرکت های داخلی و خارجی نیز از این فرصت استفاده کرده و با قیمت ها بازی می کنند تا دست آخر با افزایش قانونی قیمت ها رو به رو شوند.
وی تصریح کرد: در خصوص آشفتگی جدید به وجود آمده در بازار، نمی توان از سهم شرکت های خارجی فعال در ایران که به بهانه تحریم آمریکا بازار را ترک کردند، گذشت. متاسفانه در این نوع اتفاقات مانند تحریم یا گرانی ارز، هر کسی سعی می کند منافع خودش را حفظ کند و برندهای خودرویی نیز از این حیث استثنا نیستند.
این کارشناس صنعت خودرو در خصوص وضع فعلی صنعت خودرو متذکر شد: تمامی حوادثی که در حوزه واردات خودرو از سال 96 کلید خورد، در ذهن من توهم توطئه را ایجاد کرد یعنی فکر می کنم بستن ثبت سفارش، بالا بردن تعرفه ها، افزایش اسقاط خودرو، گران شدن ارز و شرایط دیگر همه نشان دهنده این مطلب است که برنامه ریزی شده تا جلوی واردات گرفته شود که این مهم نیز اتفاق افتاد.
وی افزود: وزارت صنعت در منافع شرکت های تولید کننده خودرو سهیم است و برای تقویت این شرکت ها این کارها را بر ضد وارداتی ها انجام می دهد.
وهاب آقایی خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت با این بخشنامه ها و دستورات در اصل در حال پشت پا زدن به ایران خودرو و سایپا است زیرا بعید می دانم با این شرایط این دو شرکت نیز بتوانند در آینده ای نزدیک حرکت خود را ادامه دهند و جزو اولین شرکت هایی خواهند بود که از این تصمیمات ضربه می خورند.
وی در ادامه توضیح داد: ایران خودرو و سایپا سرمایه گذاری زیادی برای توسعه فعالیت ها و نیروی انسانی خود کرده اند و اگر قرار باشد برندهای خارجی مانند رنو، پژو، سیتروئن و سایرین، در ایران نباشند، این دو شرکت ناچار به تعدیل نیرو خواهند شد زیرا دیگر خودرویی برای تولید وجود نخواهد داشت.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها