کد خبر:
۸۴۳۲۵ ۱۵:۵۴
۱۳۹۷/۰۳/۲۱
سایپا همچنان بر سکوی نخست تولید خودرو در ایران
پدال نیوز- گروه خودروسازی سایپا از بهمنماه سال گذشته تا پایان اردیبهشتماه سال جاری، عنوان بزرگترین خودروساز کشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از سایپا نیوز و براساس گزارش دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گروه خودروسازی سایپا در این بازه زمانی چهار ماهه تعداد 229 هزار و 829 دستگاه انواع خودروهای سواری و تجاری را تولید کرده که باتوجه به تیراژ کلی تولید 502 هزار و 250 دستگاهی در ایران، این گروه سهم 75/45 درصدی را به خود اختصاص داده و بزرگترین خودروساز ایران لقب گرفته است.
این در حالی است که دیگر خودروساز بزرگ کشور نیز با تولید 222 هزار و 403 دستگاه خودرو از بهمن 96 تا پایان اردیبهشت 97، سهم 28/44 درصدی را به خود اختصاص داده و دومین خودروساز بزرگ کشور شده است.
گروه خودروسازی سایپا در بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشتماه به ترتیب با اختصاص سهم 69/44 درصد، 88/46 درصد، 11/47 درصد و 06/45 درصد از کل تولید خودروهای ساخت ایران، بزرگترین خودروساز داخلی لقب گرفته است.
همچنین در این مدت سایپا توانسته 215 هزار و 165 دستگاه خودرو سواری، 12 هزار و 546 دستگاه وانت، 200 دستگاه ون و 2 هزار و 175 دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید کند.
افزایش سهم بازار در پی شوک مدیریتی پایان سال 96 رخ داد که پس از آن، برنامههای اصلاح ساختار نظیر افزایش بهرهوری و توسعه همکاری با زنجیره تأمین در این مجموعه بهسرعت عملیاتی شد.
پیش از این، در اواخر دهه 80 نیز سایپا در دورهای سهم اول بازار ایران را در اختیار داشت که با آغاز تحریم، تولید خودرو در این مجموعه کاهش یافت.
این در حالی است که دیگر خودروساز بزرگ کشور نیز با تولید 222 هزار و 403 دستگاه خودرو از بهمن 96 تا پایان اردیبهشت 97، سهم 28/44 درصدی را به خود اختصاص داده و دومین خودروساز بزرگ کشور شده است.
گروه خودروسازی سایپا در بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشتماه به ترتیب با اختصاص سهم 69/44 درصد، 88/46 درصد، 11/47 درصد و 06/45 درصد از کل تولید خودروهای ساخت ایران، بزرگترین خودروساز داخلی لقب گرفته است.
همچنین در این مدت سایپا توانسته 215 هزار و 165 دستگاه خودرو سواری، 12 هزار و 546 دستگاه وانت، 200 دستگاه ون و 2 هزار و 175 دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید کند.
افزایش سهم بازار در پی شوک مدیریتی پایان سال 96 رخ داد که پس از آن، برنامههای اصلاح ساختار نظیر افزایش بهرهوری و توسعه همکاری با زنجیره تأمین در این مجموعه بهسرعت عملیاتی شد.
پیش از این، در اواخر دهه 80 نیز سایپا در دورهای سهم اول بازار ایران را در اختیار داشت که با آغاز تحریم، تولید خودرو در این مجموعه کاهش یافت.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها