کد خبر:
۶۶۶۲۵ ۱۰:۳۹
۱۳۹۶/۰۷/۲۷
مونتاژ بلای جان صنعت خودرو
پدال نیوز: معاون اتاق بازرگانی ایران گفت: تا زمانی مونتاژکاری پولسازتر و آسان تر است و دولت ها با ابزارهای تعرفه، رقبای خودروسازان داخلی را از صحنه بیرون می کنند خلاقیت و نوآوری برای تولید داخلی ایجاد نمی شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، حسین سلاح ورزی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه راهبرد و نظامی برای تولید داخلی نداریم، افزود: سیاست ها در بخش خودرو با روی کار آمدن هر دولتی تغییر می کند و این از جمله مشکلات این بخش است.
وی گفت: تا زمانی مونتاژکاری پولسازتر و آسان تر است و دولت ها با ابزارهای تعرفه، رقبای خودروسازان داخلی را از صحنه بیرون می کنند خلاقیت و نوآوری برای تولید داخلی ایجاد نمی شود.
سلاح ورزی افزود: به دلیل دولتی بودن ساختار خودروسازان، آنان چرخه مونتاژکاری را ادامه می دهند و تا زمانی که این روند ادامه یابد پیشرفتی در صنعت خودروسازی کشور ایجاد نمی شود.
او گفت: اینکه خودروسازان، قطعات را از کشورهای دیگر وارد می کنند به دلیل قیمت تمام شده بالا و کیفیت پایین قطعات خودروی ساخت داخل است.
سلاح ورزی با بیان اینکه در صنعت کشور معیار، ایجاد شغل است افزود: به جای برنامه ریزی برای پیشرفت صنعت کشور، نظام پولپاشی را دنبال می کنیم.
او گفت: بیشتر مونتاژکاری در بخش دولتی است و خودروسازانی که بیشتر دولتی هستند علاقمندند از طریق مونتاژکاری سود بیشتری کسب کنند.
سلاح ورزی افزود: مدیران صنایع خودروسازی به دلیل عمر کوتاه مسئولیتشان در این صنعت، تصمیم های کوتاه مدت می گیرند و در پی اهداف بلندمدت نیستند.
علی فتوت عضو هیئت علمی دانشگاه شریف نیز در این برنامه اظهار کرد: نقشه راهی برای تولید ملی وجود ندارد و بسیاری از صنایع و نگاه پشت سر آنها متوجه بازرگانی شده است.
او با بیان اینکه اکنون مردم احساس خوبی به تولید ملی ندارند، گفت: مونتاژکاری صنعت نیست و اکنون در بخش خودرو درجا می زنیم و با مونتاژکاری چیزی به این صنعت اضافه نمی شود.
فتوت ادامه داد: دومین تربیت کننده مهندس در جهان هستیم و بهترین ها را آموزش می دهیم اما به دلیل حمایت نکردن از آنها مهندسان کشورمان را صادر می کنیم.
او گفت: ارزش افزوده در صنایع پیشرفته است اما نباید همه چیز را در این بخش به عهده بخش خصوصی بگذاریم.
او افزود: در حالی که تعداد زیادی کارشناس و مهندس داریم در بخش صنعت دنبال مشکل می گردیم.
فتوت با تأیید فساد و رانت در بخش واردات گفت: سال گذشته دو هزار بیس استیشن مربوط به مخابرات وارد کشور شد اما بر اساس آمار سندیکای مخابرات تولیدکنندگان منابع تغذیه و تجهیزات مربوط به آن فقط 200 واحد فروخته اند.
وی افزود: باید افرادی که این واردات را انجام داده اند بازخواست شوند.
منبع: تسنیم
وی گفت: تا زمانی مونتاژکاری پولسازتر و آسان تر است و دولت ها با ابزارهای تعرفه، رقبای خودروسازان داخلی را از صحنه بیرون می کنند خلاقیت و نوآوری برای تولید داخلی ایجاد نمی شود.
سلاح ورزی افزود: به دلیل دولتی بودن ساختار خودروسازان، آنان چرخه مونتاژکاری را ادامه می دهند و تا زمانی که این روند ادامه یابد پیشرفتی در صنعت خودروسازی کشور ایجاد نمی شود.
او گفت: اینکه خودروسازان، قطعات را از کشورهای دیگر وارد می کنند به دلیل قیمت تمام شده بالا و کیفیت پایین قطعات خودروی ساخت داخل است.
سلاح ورزی با بیان اینکه در صنعت کشور معیار، ایجاد شغل است افزود: به جای برنامه ریزی برای پیشرفت صنعت کشور، نظام پولپاشی را دنبال می کنیم.
او گفت: بیشتر مونتاژکاری در بخش دولتی است و خودروسازانی که بیشتر دولتی هستند علاقمندند از طریق مونتاژکاری سود بیشتری کسب کنند.
سلاح ورزی افزود: مدیران صنایع خودروسازی به دلیل عمر کوتاه مسئولیتشان در این صنعت، تصمیم های کوتاه مدت می گیرند و در پی اهداف بلندمدت نیستند.
علی فتوت عضو هیئت علمی دانشگاه شریف نیز در این برنامه اظهار کرد: نقشه راهی برای تولید ملی وجود ندارد و بسیاری از صنایع و نگاه پشت سر آنها متوجه بازرگانی شده است.
او با بیان اینکه اکنون مردم احساس خوبی به تولید ملی ندارند، گفت: مونتاژکاری صنعت نیست و اکنون در بخش خودرو درجا می زنیم و با مونتاژکاری چیزی به این صنعت اضافه نمی شود.
فتوت ادامه داد: دومین تربیت کننده مهندس در جهان هستیم و بهترین ها را آموزش می دهیم اما به دلیل حمایت نکردن از آنها مهندسان کشورمان را صادر می کنیم.
او گفت: ارزش افزوده در صنایع پیشرفته است اما نباید همه چیز را در این بخش به عهده بخش خصوصی بگذاریم.
او افزود: در حالی که تعداد زیادی کارشناس و مهندس داریم در بخش صنعت دنبال مشکل می گردیم.
فتوت با تأیید فساد و رانت در بخش واردات گفت: سال گذشته دو هزار بیس استیشن مربوط به مخابرات وارد کشور شد اما بر اساس آمار سندیکای مخابرات تولیدکنندگان منابع تغذیه و تجهیزات مربوط به آن فقط 200 واحد فروخته اند.
وی افزود: باید افرادی که این واردات را انجام داده اند بازخواست شوند.
منبع: تسنیم
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش