کد خبر:
۵۵۱۷۵ ۱۵:۳۷
۱۳۹۶/۰۲/۲۳
سال ۹۲ سال سکته ناقص صنعت خودرو بود
پدال نیوز- دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی در خصوص وضعیت قطعهسازان گفت: سال ۹۲ تیراژ تولید قطعات یدکی و خودرو به کف خود رسید و از برنامه تولید که تولید سه میلیون دستگا ه خودرو تا سال۱۴۰۴ بود به ۷۵۰ هزار دستگاه رسیدیم. در حالی که که دو سال پیش از آن یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید میشد و به جرئت میتوان سال ۹۲ را سال سکته ناقص صنعت خودرو نامگذاری کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا ، محبی نژاد با تشریح وضعیت قطعه سازان مهمترین ضربه به این صنعت را تصمیم های خلق الساعه ای دانست که در دولت قبل برای تعرفه واردات کالا گرفته شد.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی در خصوص وضعیت قطعهسازان گفت: امروز وضعیت فعالان این صنف در حال پیشرفت است و گرههایی که پیش از این بوده به تدریج در حال باز شدن است اما هنوز برای رسیدن به سند چشمانداز در حوزه خودرو فاصله زیادی داریم و نتوانستیم به روند تولید سال 90 برسیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه با برنامهریزیهایی که وزارت صنعت و سازمان گسترش صنایع انجام داد قطار تولید قطعات در سال 93 دوباره بر روی ریل بازگشت و شاهد تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال گذشته بودیم.
محبینژاد تصریح کرد: بر اثر رکود سالهای 90 تا 92 ، 60 درصد واحدهای قطعهسازی ورشکسته ، تعطیل و تعلیق شده بودند اما امروز بخشی از آنها به زنجیره تولید بازگشتهاند که البته مهمترین دلیل آن برجام بوده است. در واقع برجام صنعت خودروسازی را نجات داد. توافق هستهای و حضور شرکتهای خودروساز در ایران و رونق دوباره بازار خودرو این صنعت را فعال کرد. ضمن آنکه شروط چهارگانه وزارت صنایع برای خودروسازان خارجی چارچوب خوبی را برای حمایت از قطعهسازی داخلی تبیین کرده است.
وی ادامه داد: بزرگترین ضربه را به صنعت قطعهسازی را تصمیمهای خلقالساعه زد در سال 90 مدیران وقت تصمیمگرفتند تعرفه کالاها را 50 درصد کاهش دهند و همین سبب شد که به تولید داخلی ضربه شدیدی وارد شود.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی در خصوص وضعیت قطعهسازان گفت: امروز وضعیت فعالان این صنف در حال پیشرفت است و گرههایی که پیش از این بوده به تدریج در حال باز شدن است اما هنوز برای رسیدن به سند چشمانداز در حوزه خودرو فاصله زیادی داریم و نتوانستیم به روند تولید سال 90 برسیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه با برنامهریزیهایی که وزارت صنعت و سازمان گسترش صنایع انجام داد قطار تولید قطعات در سال 93 دوباره بر روی ریل بازگشت و شاهد تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال گذشته بودیم.
محبینژاد تصریح کرد: بر اثر رکود سالهای 90 تا 92 ، 60 درصد واحدهای قطعهسازی ورشکسته ، تعطیل و تعلیق شده بودند اما امروز بخشی از آنها به زنجیره تولید بازگشتهاند که البته مهمترین دلیل آن برجام بوده است. در واقع برجام صنعت خودروسازی را نجات داد. توافق هستهای و حضور شرکتهای خودروساز در ایران و رونق دوباره بازار خودرو این صنعت را فعال کرد. ضمن آنکه شروط چهارگانه وزارت صنایع برای خودروسازان خارجی چارچوب خوبی را برای حمایت از قطعهسازی داخلی تبیین کرده است.
وی ادامه داد: بزرگترین ضربه را به صنعت قطعهسازی را تصمیمهای خلقالساعه زد در سال 90 مدیران وقت تصمیمگرفتند تعرفه کالاها را 50 درصد کاهش دهند و همین سبب شد که به تولید داخلی ضربه شدیدی وارد شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها