کد خبر:
۴۳۸۷۹ ۱۶:۲۵
۱۳۹۵/۱۰/۰۷
سرعت غیرمجاز خودروها کاهش یافت
پدال نیوز- معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، از تکمیل نصب ۵۰۰ دستگاه دوربین نظارتی جدید در راههای شریانی کشور خبر داد و گفت: بزودی افتتاحیه رسمی آن در ۲۰ استان انجام می شود و ۶۰۰ دوربین دیگر نیز تا پایان سال نصب خواهد شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، «شهرام آدم نژاد» افزود: این 500 دستگاه دوربین نظارتی، علاوه بر 74 دوربین نصب شده در سال گذشته و 200 دوربین منتقل شده از سوی پلیس است.
وی همچنین به بهرهبرداری از 74 دوربین نصب شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امروز توان داده کاوی در مسیر شبکه شریانی کشور با سرعت بیشتری انجام میشود به طوری که هفت کیلومتر بر ساعت، از سرعتهای غیرمجاز کاسته شده است.
این مقام مسئول به اولویت ارتقای ایمنی نیز اشاره کرد و افزود: همواره اطلاعات و دادههای مربوط به راهها در ماموریتهای مشترک در اختیار پلیس قرار میگیرد که در این زمینه، 100 دستگاه تبلت از سوی سازمان برای ثبت اطلاعات تصادفات و تسهیل دستیابی سازمان راهداری به اطلاعات در اختیار پلیسراه قرار گرفته است.
وی افزود: دادههای ثبتی یک افق درست بر اساس برنامهریزی صحیح به ما ارایه میدهد و خطای انسانی را کم می کند.
سخنگوی کارگروه سامانه نظارت پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی در ادامه درباره آخرین وضعیت تخصیص سوخت نیز گفت: سامانه به صورت فرآیندی مستمر در حال فعالیت است و علاوه بر وزارت نفت، در سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و سایر اعضای کارگروه نیز در حال راستی آزمایی بیشتر در این بخش هستند.
وی با بیان اینکه «پس از حذف سهمیه سوخت ناوگان فاقد بیمه شخص ثالث، طبقهبندی گروهها یعنی بخشهای واقع در جداول و قواعد نسبت به گذشته تغییر کرده است» افزود: طبق ماموریت مصوبه، باید عملکرد ناوگانی که در 6 ماه گذشته سوختگیری نکردهاند، بررسی شود تا ضمن احراز فعالیت آنها در این مدت، براساس کارکرد به آنها سوخت تعلق گیرد.
به گفته معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، با اقدامات انجام شده شاهد صرفهجویی روزانه 9 میلیون و 300 هزار لیتر گازوئیل در ناوگان حمل و نقل ریلی هستیم که عددی قابل توجه و نشان دهنده هماهنگی دستگاهها با یکدیگر است.
وی از آغاز عملیات اجرایی پروژه آی.اف.اس(IFS) یا جریمه خودکار خودرو بدون بارنامه خبر داد و گفت: در راستای تغییر رویکرد سازمان و استفاده از روشهای دادههای ثبتی و مدیریت و برنامهریزی براساس آنها، این پروژه نیز پس از اخذ کُد از پلیس باهدف توسعه در شبکه شریانی آغاز شده است.
آدم نژاد با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری درخصوص ادغام راهداری با ادارات کل حمل و نقل و پایانههای استانها نیز گفت: طبق یکی از بندهای این ادغام، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای باید براساس نیازهای دو بخش راهداری و حمل و نقل، از نظر منابع، اختیارات، مسئولیت و ساختار مورد نیاز آنها، لایحهای به مجلس شورای اسلامی ارایه کند.
وی با بیان اینکه چگونگی شکل لایحه با کارشناسان مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته و پیش نویس آن تا هفته آینده نهایی خواهد شد، افزود: پس از تائید لایحه از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی، به دولت ارایه خواهد شد تا به مجلس برود.
معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با بیان اینکه «منابع داخلی این سازمان پاسخگوی نیاز ادارات کل نیست» گفت: سازمان فقط برای بخش راهداری اعتباری معادل 80 هزار میلیارد ریال نیاز دارد که محلهای مختلفی در نظر گرفته شده است.
** تجهیز بیش از 3 هزار دستگاه اتوبوس ناوگان عمومی به سامانه سپهتن
آدم نژاد در ادامه به روند توسعه سامانه سپهتن(سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان) اشاره کرد و گفت: بیش از سه هزار دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی به سامانه سپهتن مجهز شده است. علاوه بر تجهیز پاسگاههای پلیس راه به این سامانه، در حال نصب آن بر 11 هزار اتوبوس باقیمانده از ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم که تا پایان سال این پروژه تکمیل خواهد شد.
وی همچنین به بهرهبرداری از 74 دوربین نصب شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امروز توان داده کاوی در مسیر شبکه شریانی کشور با سرعت بیشتری انجام میشود به طوری که هفت کیلومتر بر ساعت، از سرعتهای غیرمجاز کاسته شده است.
این مقام مسئول به اولویت ارتقای ایمنی نیز اشاره کرد و افزود: همواره اطلاعات و دادههای مربوط به راهها در ماموریتهای مشترک در اختیار پلیس قرار میگیرد که در این زمینه، 100 دستگاه تبلت از سوی سازمان برای ثبت اطلاعات تصادفات و تسهیل دستیابی سازمان راهداری به اطلاعات در اختیار پلیسراه قرار گرفته است.
وی افزود: دادههای ثبتی یک افق درست بر اساس برنامهریزی صحیح به ما ارایه میدهد و خطای انسانی را کم می کند.
سخنگوی کارگروه سامانه نظارت پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی در ادامه درباره آخرین وضعیت تخصیص سوخت نیز گفت: سامانه به صورت فرآیندی مستمر در حال فعالیت است و علاوه بر وزارت نفت، در سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و سایر اعضای کارگروه نیز در حال راستی آزمایی بیشتر در این بخش هستند.
وی با بیان اینکه «پس از حذف سهمیه سوخت ناوگان فاقد بیمه شخص ثالث، طبقهبندی گروهها یعنی بخشهای واقع در جداول و قواعد نسبت به گذشته تغییر کرده است» افزود: طبق ماموریت مصوبه، باید عملکرد ناوگانی که در 6 ماه گذشته سوختگیری نکردهاند، بررسی شود تا ضمن احراز فعالیت آنها در این مدت، براساس کارکرد به آنها سوخت تعلق گیرد.
به گفته معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، با اقدامات انجام شده شاهد صرفهجویی روزانه 9 میلیون و 300 هزار لیتر گازوئیل در ناوگان حمل و نقل ریلی هستیم که عددی قابل توجه و نشان دهنده هماهنگی دستگاهها با یکدیگر است.
وی از آغاز عملیات اجرایی پروژه آی.اف.اس(IFS) یا جریمه خودکار خودرو بدون بارنامه خبر داد و گفت: در راستای تغییر رویکرد سازمان و استفاده از روشهای دادههای ثبتی و مدیریت و برنامهریزی براساس آنها، این پروژه نیز پس از اخذ کُد از پلیس باهدف توسعه در شبکه شریانی آغاز شده است.
آدم نژاد با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری درخصوص ادغام راهداری با ادارات کل حمل و نقل و پایانههای استانها نیز گفت: طبق یکی از بندهای این ادغام، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای باید براساس نیازهای دو بخش راهداری و حمل و نقل، از نظر منابع، اختیارات، مسئولیت و ساختار مورد نیاز آنها، لایحهای به مجلس شورای اسلامی ارایه کند.
وی با بیان اینکه چگونگی شکل لایحه با کارشناسان مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته و پیش نویس آن تا هفته آینده نهایی خواهد شد، افزود: پس از تائید لایحه از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی، به دولت ارایه خواهد شد تا به مجلس برود.
معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با بیان اینکه «منابع داخلی این سازمان پاسخگوی نیاز ادارات کل نیست» گفت: سازمان فقط برای بخش راهداری اعتباری معادل 80 هزار میلیارد ریال نیاز دارد که محلهای مختلفی در نظر گرفته شده است.
** تجهیز بیش از 3 هزار دستگاه اتوبوس ناوگان عمومی به سامانه سپهتن
آدم نژاد در ادامه به روند توسعه سامانه سپهتن(سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان) اشاره کرد و گفت: بیش از سه هزار دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی به سامانه سپهتن مجهز شده است. علاوه بر تجهیز پاسگاههای پلیس راه به این سامانه، در حال نصب آن بر 11 هزار اتوبوس باقیمانده از ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم که تا پایان سال این پروژه تکمیل خواهد شد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش