آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۴۱۰۱
۱۲:۵۷
۱۳۹۴/۰۵/۰۵

مشکل جایگاه‌داران سوخت چیست؟

پدال نیوز: رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سه مشکل عمده‌ای که این بخش با آن مواجه است را تشریح کرد و گفت: در قراردادهایی که میان جایگاه‌داران و شرکت ملی پخش بسته می‌شود،‌ همه شرایط به سود این شرکت است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، بیژن حاج محمدرضا درباره مشکلات جایگاه‌داران عرضه سوخت گفت: بزرگترین مشکل در این بخش اجرا نشدن مصوبه 31.4 متمم بودجه سال 1392 بعد از گذشت حدود دوسال است. بر اساس این مصوبه مجلس، باید کارمزد جایگاه‌های عرضه سوخت اختصاصی بر اساس حق‌العمل‌کاری پرداخت شود؛ البته تعیین درصد کارمزد مورد نظر با تصمیم شورای عالی اقتصاد تعیین می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه این مصوبه اواسط نیمه سال 1392 به شرکت ملی پالایش و پخش ابلاغ شد اما تاکنون اجرایی نشده است گفت: فقط در سال 1393 چند درصد به همان کارمزد سابق جایگاه‌داران افزوده شد.
 
این جایگاه‌دار با بیان اینکه در این شرایط نرخ افزایش کارمزد با افزایش قیمت بنزین مطابقت ندارد و این به ضرر جایگاه‌دار است گفت: اما در صورتی که کارمزد‌ها بر اساس حق العمل تعیین شود و بخشی از ارزش فرآورده نفتی فروش رفته به عنوان کارمزد به جایگاه‌دار اختصاص یابد در صورتی که فروش به دلیل افزایش قیمت هم کاهش یابد جایگاه‌دار متضرر نمی‌شود؛ در واقع با درآمدهای کنونی جایگاه‌های عرضه سوخت قابل اداره نیستند.
 
حاج‌محمدرضا دومین مشکل را نوع قراردادهای کنونی بین جایگاه‌داران سوخت و شرکت ملی پخش عنوان کرد گفت: در این قراردادها همه شرایط به سود شرکت ملی پخش است و برای جایگاه‌داران مفری وجود ندارد. به همین دلیل سرمایه‌گذاران تمایلی به ورود به بخش جایگاه‌داری ندارند.
 
وی عملیاتی نشدن اصل 44 قانون اساسی را در بخش جایگاه‌داری سوخت مشکل سوم دانست و توضیح داد: سه سال پیش پیشنهاد تشکیل شرکت‌های با حضور جایگاه‌داران خرد به وزارت نفت داده شد تا روند عرضه سوخت به بخش خصوصی واگذار شود و در عین حال شرکت ملی پخش به عنوان ناظر بر این روند عمل کنند؛ در حالی که این موضوع مغایر با قانون نیست و برخی از مدیران نیز در گذشته با آن موفق بودند اما عزمی برای شکل‌گیری این شرکت‌ها در وزارت نفت وجود ندارد.
 
به گفته رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سه مشکل مطرح شده قرار است در جلسه کمیسیون انرژی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.
 
به گزارش تسنیم، فردا، سه‌شنبه ( 6 مردادماه) مشکلات جایگاه‌داران عرضه سوخت با حضور مسئولان و کارشناسان وزارت نفت،‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور و رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو