کد خبر:
۳۹۸۹۶ ۱۱:۰۹
۱۳۹۵/۰۸/۱۸
به خاطر پسابرجام نباید سیاستهای نظام در رابطه با آمریکا را نادیده گرفت
پدال نیوز: واردات برخی مدلهای خودروی هوندا که برندی ژاپنی است و در آمریکا تولید میشود به دلیل حساسیتهای سیاسی نباید انجام شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ،یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات خودروی جیام به کشور که برندی آمریکایی است اما تحت لیسانس در چین تولید میشود به نظر بنده مشکلی ندارد چرا که از طریق کشور ثالث انجام میشود اما واردات برخی مدلهای خودروی هوندا که برندی ژاپنی است و در آمریکا تولید میشود به دلیل حساسیتهای سیاسی نباید انجام شود.
رضا علیزاده گفت: مشارکت خودروسازان آمریکایی با خودروسازان ایرانی در فضای بیاعتمادی فعلی موضوعیت ندارد، ورود به این عرصه نیازمند تصمیمگیری مدیران ارشد نظام است.
وی افزود: گذشته روابط خصمانه آمریکا با جمهوری اسلامی عمیقتر و فراتر از آن است که بخواهیم مستقیما کالا یا فناوری از این کشور وارد کنیم بنابراین بهتر است به واسطه کشورها و برندهای ثالث خودروسازی به فناوریهای روز خودروسازان آمریکایی دست یابیم.
رییس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس با استقبال از واردات فناوریهای روز از کشورهای صنعتی، گفت: تردیدی بر ضرورت استفاده از علم و فناوریهای روز جهان نیست اما اینکه بخواهیم مشکلات فراوان سیاسیمان با آمریکا را نادیده بگیریم و تبادلات اقتصادی و فناوری با این کشور داشته باشیم، نباید جزو اولویتهایمان باشد. به خاطر فرصت به وجود آمده در پسابرجام نباید مسائل و سیاستهای کلان کشور را به ویژه در ارتباط با آمریکا نادیده بگیریم. در فضای بیاعتمادی بین ایران و آمریکا نباید به فکر واردات کالا و فناوری از آمریکا بود. زمانی که مقامات سیاسی آمریکایی از خود حسن نیت نشان دهند قطعا مقامات ارشد کشورمان نیز براساس شرایط زمانی و تغییرات، تصمیمات لازم را اتخاذ میکنند.
نماینده مردم ورزقان در مجلس در توضیح رفتارهای دوگانه در واردات خودروی آمریکایی به کشور، گفت: واردات خودروی جیام به کشور که برندی آمریکایی است اما تحت لیسانس در چین تولید میشود با توضیح فوقالذکر به نظر بنده مشکلی ندارد چرا که از طریق کشور ثالث انجام میشود اما واردات برخی مدلهای خودروی هوندا که برندی ژاپنی است و در آمریکا تولید میشود به دلیل حساسیتهای فوقالذکر نباید انجام شود.
علیزاده متذکر شد: خودروسازان ایرانی باید از علم، دانش و فناوری خودروسازان آمریکایی استفاده کنند اما به دلیل شرایط سیاسی موجود بین ایران و آمریکا بهتر است شکل استفاده از طریق کشور ثالث انجام شود. به نظر بنده حتی میتوان به فناوری تولید بویینگ نیز از طریق کشور ثالث دست یافت و آن را به صورت بومی در کشور تولید کرد اما اینکه بخواهیم مستقیما با برند بوئینگ رابطه اقتصادی برقرار کنیم را به صلاح نمیدانم.
رضا علیزاده گفت: مشارکت خودروسازان آمریکایی با خودروسازان ایرانی در فضای بیاعتمادی فعلی موضوعیت ندارد، ورود به این عرصه نیازمند تصمیمگیری مدیران ارشد نظام است.
وی افزود: گذشته روابط خصمانه آمریکا با جمهوری اسلامی عمیقتر و فراتر از آن است که بخواهیم مستقیما کالا یا فناوری از این کشور وارد کنیم بنابراین بهتر است به واسطه کشورها و برندهای ثالث خودروسازی به فناوریهای روز خودروسازان آمریکایی دست یابیم.
رییس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس با استقبال از واردات فناوریهای روز از کشورهای صنعتی، گفت: تردیدی بر ضرورت استفاده از علم و فناوریهای روز جهان نیست اما اینکه بخواهیم مشکلات فراوان سیاسیمان با آمریکا را نادیده بگیریم و تبادلات اقتصادی و فناوری با این کشور داشته باشیم، نباید جزو اولویتهایمان باشد. به خاطر فرصت به وجود آمده در پسابرجام نباید مسائل و سیاستهای کلان کشور را به ویژه در ارتباط با آمریکا نادیده بگیریم. در فضای بیاعتمادی بین ایران و آمریکا نباید به فکر واردات کالا و فناوری از آمریکا بود. زمانی که مقامات سیاسی آمریکایی از خود حسن نیت نشان دهند قطعا مقامات ارشد کشورمان نیز براساس شرایط زمانی و تغییرات، تصمیمات لازم را اتخاذ میکنند.
نماینده مردم ورزقان در مجلس در توضیح رفتارهای دوگانه در واردات خودروی آمریکایی به کشور، گفت: واردات خودروی جیام به کشور که برندی آمریکایی است اما تحت لیسانس در چین تولید میشود با توضیح فوقالذکر به نظر بنده مشکلی ندارد چرا که از طریق کشور ثالث انجام میشود اما واردات برخی مدلهای خودروی هوندا که برندی ژاپنی است و در آمریکا تولید میشود به دلیل حساسیتهای فوقالذکر نباید انجام شود.
علیزاده متذکر شد: خودروسازان ایرانی باید از علم، دانش و فناوری خودروسازان آمریکایی استفاده کنند اما به دلیل شرایط سیاسی موجود بین ایران و آمریکا بهتر است شکل استفاده از طریق کشور ثالث انجام شود. به نظر بنده حتی میتوان به فناوری تولید بویینگ نیز از طریق کشور ثالث دست یافت و آن را به صورت بومی در کشور تولید کرد اما اینکه بخواهیم مستقیما با برند بوئینگ رابطه اقتصادی برقرار کنیم را به صلاح نمیدانم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها