تشریح ابعاد تازهای از توافقنامه رنو
پدال نیوز- بعد از گذشت دو هفته از توافقنامه رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) بالاخره رئیس هیات عامل ایدرو با حضور در صدا و سیما ابعاد تازهای از این توافقنامه را تشریح کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، هر چند پیش از این برخی منابع غیررسمی بهخصوص منتقدان، از نحوه ورود مستقل رنو به ایران پیشبینیهایی کرده بودند، اما منصور معظمی با حضور در شبکه دو سیما جزئیات بیشتری از توافقنامه با رنو را توضیح داد.در این بین بخشی از اظهارات معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت به ارزشگذاری شرکت بن رو برمیگشت و اینکه ایدرو، سایت تولیدی بن رو را در قبال مطالبات سنگین سایپا به این سازمان واگذار کرده است. اظهارات معظمی در شرایطی است که هماکنون خودروی آریو در سایت بن رو تولید میشود و مسوولان سایپا نیز تاکنون اظهار نظری در مورد واگذاری این سایت تولیدی و همچنین جایگزینی خط تولید آریو نکردهاند.
اما تحویل بنرو به سایپا نیز با حاشیههایی همراه بوده است بهطوریکه سعید مدنی، مدیرعامل پیشین گروه صنعتی سایپا سال گذشته در مراسم تودیع خود با انتقاد از تصمیمات مدیران صنعتی کشور در سال 91 تاکید کرده که شرکت بن رو در آن سال 250 میلیارد تومان بیشتر نمیارزید حال آنکه این سایت تولیدی به قیمت 480 میلیاردو 400 هزار تومان خریداری شد؛ اما از این واگذاری پرحاشیه که بگذریم معظمی در مورد آورده رنو در این جوینتونچر عنوان کرده که این شرکت فرانسوی آورده خود را بهصورت پول و سرمایه خواهد آورد که در مرحله اول حدود 350 میلیون تا 400 میلیون دلار است و در مرحله دوم از 700 میلیون دلار تا 800 میلیون دلار خواهد بود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین محصولات تولیدی رنو را نیو سیمبل و نیو داستر که تاکنون وارد بازار نشده است عنوان کرد. به گفته وی رنو براساس این توافقنامه متعهد شده است 30 درصد تولید سالانه را به بازارهای هدف صادر کند. براساس این توافقنامه رنو قرار است مرکز تحقیق و توسعه منطقهای را در ایران ایجاد کند و تولید موتور، گیربکس و شاسی و همچنین متصل شدن به شبکه خدمات پس از فروش را در بندهای دیگر قرار دهد.
اما تحویل بنرو به سایپا نیز با حاشیههایی همراه بوده است بهطوریکه سعید مدنی، مدیرعامل پیشین گروه صنعتی سایپا سال گذشته در مراسم تودیع خود با انتقاد از تصمیمات مدیران صنعتی کشور در سال 91 تاکید کرده که شرکت بن رو در آن سال 250 میلیارد تومان بیشتر نمیارزید حال آنکه این سایت تولیدی به قیمت 480 میلیاردو 400 هزار تومان خریداری شد؛ اما از این واگذاری پرحاشیه که بگذریم معظمی در مورد آورده رنو در این جوینتونچر عنوان کرده که این شرکت فرانسوی آورده خود را بهصورت پول و سرمایه خواهد آورد که در مرحله اول حدود 350 میلیون تا 400 میلیون دلار است و در مرحله دوم از 700 میلیون دلار تا 800 میلیون دلار خواهد بود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین محصولات تولیدی رنو را نیو سیمبل و نیو داستر که تاکنون وارد بازار نشده است عنوان کرد. به گفته وی رنو براساس این توافقنامه متعهد شده است 30 درصد تولید سالانه را به بازارهای هدف صادر کند. براساس این توافقنامه رنو قرار است مرکز تحقیق و توسعه منطقهای را در ایران ایجاد کند و تولید موتور، گیربکس و شاسی و همچنین متصل شدن به شبکه خدمات پس از فروش را در بندهای دیگر قرار دهد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش