کد خبر:
۳۱۶۴۲ ۱۱:۲۱
۱۳۹۵/۰۴/۳۱
دلایل افت تولید تجاریسازان
پدال نیوز: هاشم یکهزارع، مدیرعامل ایران خودرو روز گذشته در حالی از زیان انباشته ۲۳ هزار میلیارد ریالی در این شرکت خبر داد که وی علت این زیان را چالش تولید خودروهای تجاری در این شرکت خواند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، یکه زارع روز گذشته با بیان اینکه بخشی از زیان انباشته این شرکت به تولید خودروهای تجاری بازمی گردد، تاکید کرد که بازار خودروهای تجاری رونق ندارد و همه شرکتهای تولیدکننده خودروهای تجاری مانند اتوبوس با چالش مواجه هستند. اظهارات مدیرعامل ایران خودرو در شرایطی است که با لغو تحریمهای بینالمللی علیه ایران تولید سواری در شرکتهای خودروساز روندی صعودی به خود گرفت این در شرایطی است که در بخش تجاریها ظاهرا لغو تحریمها بیتاثیر بوده و تولید قابل توجهی در شرکتهای یاد شده صورت نگرفته است. اینکه چرا تولید تجاریها روندی نزولی داشته و حتی منجر به زیان شرکتی همچون ایران خودرو شده را از حسنکریمی سنجری کارشناس خودرو پرسش کردیم.
وی به سه دلیل عمده در این زمینه اشاره و عنوان میکند که در دولت گذشته مجوزهای زیادی برای تولید خودروهای تجاری صادر شد، این در شرایطی است که متقاضیان عمدتا تولید خودروهای چینی را در دستور کار داشتند و به دلیل تیراژ پایین هزینههای سربار شرکتهای بزرگ تجاری ساز را نداشتند.بنابراین تولید این شرکتها به زیان تجاریسازان شد. کریمی همچنین عنوان میکند که در سالهای تحریم به دلیل کوچ شرکای خارجی از ایران و به دنبال آن کاهش تولید، هزینه سربار این شرکتها افزایش یافت و آنها نتوانستند از ظرفیت تولیدی خود به نحو احسن بهر ه ببرند. که این امر زیان تجاری سازان را افزایش داد. اما دلیل سومی که کریمی در این مورد عنوان میکند به تاخیر در اجرای قراردادهای خارجی برمیگردد. وی تاکید میکند که تاخیر در اجرای عقد قراردادها و همچنین اجرای آنها شرکتهای بزرگ تجاریساز را با چالش مواجه کرده است.
وی به سه دلیل عمده در این زمینه اشاره و عنوان میکند که در دولت گذشته مجوزهای زیادی برای تولید خودروهای تجاری صادر شد، این در شرایطی است که متقاضیان عمدتا تولید خودروهای چینی را در دستور کار داشتند و به دلیل تیراژ پایین هزینههای سربار شرکتهای بزرگ تجاری ساز را نداشتند.بنابراین تولید این شرکتها به زیان تجاریسازان شد. کریمی همچنین عنوان میکند که در سالهای تحریم به دلیل کوچ شرکای خارجی از ایران و به دنبال آن کاهش تولید، هزینه سربار این شرکتها افزایش یافت و آنها نتوانستند از ظرفیت تولیدی خود به نحو احسن بهر ه ببرند. که این امر زیان تجاری سازان را افزایش داد. اما دلیل سومی که کریمی در این مورد عنوان میکند به تاخیر در اجرای قراردادهای خارجی برمیگردد. وی تاکید میکند که تاخیر در اجرای عقد قراردادها و همچنین اجرای آنها شرکتهای بزرگ تجاریساز را با چالش مواجه کرده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها