کارت سوخت همچنان به قوت خود پابرجاست
پدال نیوز: سجادی گفت:ارائه چند قیمت و سهمیه دار بودن هر کالایی زمینه فساد و رانت را در آن حوزه فراهم می کند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سید ناصر سجادی، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص عرضه بنزین دو نرخی اظهار داشت: از منظر کارشناسی معتقدیم که عرضه تک نرخی منجر به افزایش مصرف سوخت و حتی قاچاق آن نخواهد شد،چراکه نرخ هزار تومانی انگیزه ای برای قاچاق و مصرف بیشتر ایجاد نمی کند.
وی با تاکید بر فساد آور بودن عرضه چند نرخی بنزین اظهار داشت:ارائه چند قیمت و سهمیه دار بودن هر کالایی زمینه فساد و رانت را در آن حوزه فراهم می کند.
سجادی تاکید کرد: باتوجه به نتایج بدست آمده عرضه تک نرخی بنزین طی یکسال گذشته موفق بوده، بنابراین عرضه چند نرخی سوخت به صلاح نیست.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: استنباط سال گذشته کارشناسان و مسئولان از حذف سهمیه و عرضه بدون محدودیت بنزین، افزایش مصرف آن بود؛ اما آنچه که در یکسال گذشته شاهد بودیم مصرف بنزین افزایش آنچنانی نداشته و دارای یک رشد منطقی بوده است.
وی افزود: رشد مصرف بنزین نسبت به سال گذشته حدود 2درصد بوده است و این در حالی است که در سال هایی که بنزین 2نرخی و سهمیه ای عرضه می شد شاهد رشد سالانه تا 7 درصد نیز بوده ایم.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون حذف کارت های سوخت گفت: کارت سوخت به هیچ وجه حذف نمی شود چراکه در حال حاضر عرضه بنزین در بستر کارت سوخت صورت می گیرد اما اگر عرضه چند نرخی مصوب شده و به قانون تبدیل شود قطعا به مانند هشت سال گذشته زمینه آن را فراهم خواهیم کرد که از زمان ابلاغ نیز تا چهار ماه برای زمینه سازی اجرای این قانون فرصت خواهیم داشت.
وی با تاکید بر فساد آور بودن عرضه چند نرخی بنزین اظهار داشت:ارائه چند قیمت و سهمیه دار بودن هر کالایی زمینه فساد و رانت را در آن حوزه فراهم می کند.
سجادی تاکید کرد: باتوجه به نتایج بدست آمده عرضه تک نرخی بنزین طی یکسال گذشته موفق بوده، بنابراین عرضه چند نرخی سوخت به صلاح نیست.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: استنباط سال گذشته کارشناسان و مسئولان از حذف سهمیه و عرضه بدون محدودیت بنزین، افزایش مصرف آن بود؛ اما آنچه که در یکسال گذشته شاهد بودیم مصرف بنزین افزایش آنچنانی نداشته و دارای یک رشد منطقی بوده است.
وی افزود: رشد مصرف بنزین نسبت به سال گذشته حدود 2درصد بوده است و این در حالی است که در سال هایی که بنزین 2نرخی و سهمیه ای عرضه می شد شاهد رشد سالانه تا 7 درصد نیز بوده ایم.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون حذف کارت های سوخت گفت: کارت سوخت به هیچ وجه حذف نمی شود چراکه در حال حاضر عرضه بنزین در بستر کارت سوخت صورت می گیرد اما اگر عرضه چند نرخی مصوب شده و به قانون تبدیل شود قطعا به مانند هشت سال گذشته زمینه آن را فراهم خواهیم کرد که از زمان ابلاغ نیز تا چهار ماه برای زمینه سازی اجرای این قانون فرصت خواهیم داشت.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها