زمان سوت بهرهبرداری از خط 7 مترو تهران
پدال نیوز: خط ۷ متروی پایتخت امسال از شرق تهران به سمت غرب و از غرب به سمت شمال راهاندازی خواهد شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از همشهری آنلاین، آنگونه که سیدجعفر تشکریهاشمی، معاون حملونقل و ترافیک شهر تهران خبر داده، همچنین تعدادی از ایستگاههای خط 3 به بهرهبرداری خواهد رسید و به ناوگان این خط اضافه خواهد شد.
معاون شهردار تهران درخصوص آخرین وضعیت تصمیمگیری برای خط متروی خیابان ولیعصر گفت: خط خیابان ولیعصر یک پیشنهاد است که مدیریت شهری بتواند از میدان قدس و در ادامه میدان تجریش و خیابان ولیعصر تا میدان ولیعصر یک خط مترو احداث کند که در حد یک پیشنهاد اولیه مطرح شده است. باید مطالعات ترافیکی این خط تکمیل شود و بعد از تأیید مطالعات ترافیکی در شورای شهر و کمیسیون عمران، در شورایعالی هماهنگی ترافیکی کشور به تصویب برسد. آن زمان است که میتوان این پروژه را آغاز کرد و میتوانیم بگوییم سرمایهگذار بخش خصوصی به آن ورود پیدا کند. ما در خیابان ولیعصر ظرفیتهایی داریم که درصورتی که در آن ساختوساز شود، شانس ساخت مترو در آن کاهش پیدا میکند. در نتیجه این بحث مطرح شد که اگر ما این مراحل تصویب را به سرعت پشت سر بگذاریم، میتوانیم قبل از تکمیل این ظرفیتها، سرمایهگذارانی را برای ساخت مترو ترغیب کنیم.
تشکریهاشمی تأکید کرد: هنوز شهرداری این پروژه را قطعی نکرده است اما تجربه کاری ما و اطلاعات اولیه مشخص کرده است که این محور یکی از کریدورهای خوب برای مسافران خواهد بود و ظرفیت متروسازی را دارد اما تا زمانی که این طرح در نهادهای تصمیمگیر به تصویب نرسد، استعداد واگذاری به بخش خصوصی را ندارد. معاون شهردار تهران همچنین درخصوص تصمیمگیری برای دریافت عوارض از تونلها و معابر خاص شهری گفت: به 2 شکل میتوان این عوارض را دریافت کرد؛ یک مدل این است که بخش خصوصی یک تونل شهری بسازد و برای آنکه پول این ساختوساز برگردانده شود، عوارض آن دریافت شود. این مدلی است که مورد علاقه شورای اسلامی شهر تهران است، چیزی که در اتوبانهای بین شهری زیاد میبینیم و مدل دیگر، لایحهای است که ما به شورا داده بودیم که در آن برای تأمین هزینه نگهداشت پلها و تونلها درخواست کرده بودیم کسانی که از این معابر عبور میکنند، عوارض پرداخت کنند.
هماکنون تمام مردم شهر تهران بدون آنکه از این معابر عبور کنند، عوارض سالانه هزینه نگهداری این معابر را میدهند، درحالیکه ما پیشنهاد کرده بودیم تنها کسانی این هزینه را بپردازند که از آنها استفاده میکنند و این موضوع به عدالت نیز نزدیکتر است اما بهدلیل آنکه در محافل تخصصی و عمومی، دیدگاههایی در این رابطه مطرح شد، ترجیح دادیم برای استفاده از نظرات مختلف و جامعیت لایحه، آن را پس بگیریم و هماکنون این لایحه در سال 95 اجرایی نخواهد شد.
معاون شهردار تهران درخصوص آخرین وضعیت تصمیمگیری برای خط متروی خیابان ولیعصر گفت: خط خیابان ولیعصر یک پیشنهاد است که مدیریت شهری بتواند از میدان قدس و در ادامه میدان تجریش و خیابان ولیعصر تا میدان ولیعصر یک خط مترو احداث کند که در حد یک پیشنهاد اولیه مطرح شده است. باید مطالعات ترافیکی این خط تکمیل شود و بعد از تأیید مطالعات ترافیکی در شورای شهر و کمیسیون عمران، در شورایعالی هماهنگی ترافیکی کشور به تصویب برسد. آن زمان است که میتوان این پروژه را آغاز کرد و میتوانیم بگوییم سرمایهگذار بخش خصوصی به آن ورود پیدا کند. ما در خیابان ولیعصر ظرفیتهایی داریم که درصورتی که در آن ساختوساز شود، شانس ساخت مترو در آن کاهش پیدا میکند. در نتیجه این بحث مطرح شد که اگر ما این مراحل تصویب را به سرعت پشت سر بگذاریم، میتوانیم قبل از تکمیل این ظرفیتها، سرمایهگذارانی را برای ساخت مترو ترغیب کنیم.
تشکریهاشمی تأکید کرد: هنوز شهرداری این پروژه را قطعی نکرده است اما تجربه کاری ما و اطلاعات اولیه مشخص کرده است که این محور یکی از کریدورهای خوب برای مسافران خواهد بود و ظرفیت متروسازی را دارد اما تا زمانی که این طرح در نهادهای تصمیمگیر به تصویب نرسد، استعداد واگذاری به بخش خصوصی را ندارد. معاون شهردار تهران همچنین درخصوص تصمیمگیری برای دریافت عوارض از تونلها و معابر خاص شهری گفت: به 2 شکل میتوان این عوارض را دریافت کرد؛ یک مدل این است که بخش خصوصی یک تونل شهری بسازد و برای آنکه پول این ساختوساز برگردانده شود، عوارض آن دریافت شود. این مدلی است که مورد علاقه شورای اسلامی شهر تهران است، چیزی که در اتوبانهای بین شهری زیاد میبینیم و مدل دیگر، لایحهای است که ما به شورا داده بودیم که در آن برای تأمین هزینه نگهداشت پلها و تونلها درخواست کرده بودیم کسانی که از این معابر عبور میکنند، عوارض پرداخت کنند.
هماکنون تمام مردم شهر تهران بدون آنکه از این معابر عبور کنند، عوارض سالانه هزینه نگهداری این معابر را میدهند، درحالیکه ما پیشنهاد کرده بودیم تنها کسانی این هزینه را بپردازند که از آنها استفاده میکنند و این موضوع به عدالت نیز نزدیکتر است اما بهدلیل آنکه در محافل تخصصی و عمومی، دیدگاههایی در این رابطه مطرح شد، ترجیح دادیم برای استفاده از نظرات مختلف و جامعیت لایحه، آن را پس بگیریم و هماکنون این لایحه در سال 95 اجرایی نخواهد شد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
