چرا باید در یک سال ۲ بار بیمه خودرو پرداخت کنیم؟
پدال نیوز: شرکت های بیمه می توانند بجای دریافت دو بار حق بیمه در سال، میزان حق پرداختی را بر اساس معیارهای موجود معین و به صورت یکجا از افراد دریافت کنند تا صاحبان خودرو حداقل در این زمینه متضرر نشوند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز ، یک کارشناس صنعت بیمه با اشاره به اینکه پرداخت حق بیمه های خودرو در کشورمان با الگو های جهانی فاصله زیادی دارد، گفت: شرکت های بیمه می توانند بجای دریافت دو بار حق بیمه در سال، میزان حق پرداختی را بر اساس معیارهای موجود معین و به صورت یکجا از افراد دریافت کنند تا صاحبان خودرو حداقل در این زمینه متضرر نشوند.
امیر رضا شکوهی، کارشناس صنعت بیمه در گفت و گو با سایت تیتر 20، با بیان اینکه حق بیمه های خودرو در کشورمان با الگو های جهانی فاصله زیادی داشته و همخوانی وجود ندارد، گفت: در کشورمان حق بیمه بر اساس ویژگی هایی مانند نوع برند، ظرفیت سرنشین، میزان سیلندر و غیره مشخص می شود، بنابراین خودرویی مانند bmw که خسارت کمتری می بیند باید حق بیمه بیشتری بدهد و خودرویی مانند پراید، کمترین پرداختی را دارد در حالی که این امر در استانداردهای جهانی بلعکس است.
وی با اشاره به اینکه طبق استاندارد ها و معیارهای روز دنیا راننده خطاکار باید حق بیمه بیشتری بپردازد، اظهار کرد: این در حالیست که در کشورمان سهم راننده خطاکار که مرتبا مرتکب تصادف و ایجاد خسارت می شود اندک بود و صاحبان خودرو های مدل بالاتر که ایمنی بیشتری دارند، دچار خسارت بیشتر می شوند.
شکوهی ضمن تاکید بر اینکه حق بیمه های الحاقیه خیلی اندک است، افزود: می توان بجای اینکه دو بار در سال حق بیمه از صاحبان خودرو دریافت شود، میزان پرداختی بند های مختلف مانند بیمه مسئولیت مدنی و غیره بر اساس معیارهای مشخص موجود معین شده و به صورت یکجا از افراد دریافت شود تا افرادی که به دلایل گوناگون مانند فراموشی و غیره الحاقیه را دریافت نکرده و دچار خسارت می شوند، حداقل در این زمینه متضرر نشوند.
این کارشناس صنعت بیمه با بیان اینکه قانونگذار طبق ماده 10 قانون بیمه به شرکت بیمه اختیار داده است تا به نسبت پرداخت حق بیمه کمتر افراد، خسارت کمتری نیز به آنان پرداخت کند، تصریح کرد: فرهنگ بیمه به دلیل عدم ایفای تعهد برخی شرکت های بیمه ای رشد نیافته است و می توان مشاهده کرد که مردم نسبت به دریافت حق خسارت های احتمالی آینده خوشبین نبوده و به دنبال پرداخت حق بیمه اضافی و الحاقیه نیستند.
وی با اشاره به اینکه شرکت های بیمه می توانند بند یا تبصره ای مبنی بر پوشش حق دیه یک سال آینده را در زمان ایجاد قرارداد بیمه اضافه کنند تا افراد متضرر و دچار سردگمی نشوند، خاطرنشان کرد: عموما شرکت های بیمه در زمینه بیمه های خودرو همواره زیان می دهند ولی صاحبان خودروها باید توجه داشته باشند که دریافت الحاقیه را هیچگاه به تعویق نیاندازند زیرا نمی توان ایجاد خسارت و آسیب را پیش بینی کرد.
امیر رضا شکوهی، کارشناس صنعت بیمه در گفت و گو با سایت تیتر 20، با بیان اینکه حق بیمه های خودرو در کشورمان با الگو های جهانی فاصله زیادی داشته و همخوانی وجود ندارد، گفت: در کشورمان حق بیمه بر اساس ویژگی هایی مانند نوع برند، ظرفیت سرنشین، میزان سیلندر و غیره مشخص می شود، بنابراین خودرویی مانند bmw که خسارت کمتری می بیند باید حق بیمه بیشتری بدهد و خودرویی مانند پراید، کمترین پرداختی را دارد در حالی که این امر در استانداردهای جهانی بلعکس است.
وی با اشاره به اینکه طبق استاندارد ها و معیارهای روز دنیا راننده خطاکار باید حق بیمه بیشتری بپردازد، اظهار کرد: این در حالیست که در کشورمان سهم راننده خطاکار که مرتبا مرتکب تصادف و ایجاد خسارت می شود اندک بود و صاحبان خودرو های مدل بالاتر که ایمنی بیشتری دارند، دچار خسارت بیشتر می شوند.
شکوهی ضمن تاکید بر اینکه حق بیمه های الحاقیه خیلی اندک است، افزود: می توان بجای اینکه دو بار در سال حق بیمه از صاحبان خودرو دریافت شود، میزان پرداختی بند های مختلف مانند بیمه مسئولیت مدنی و غیره بر اساس معیارهای مشخص موجود معین شده و به صورت یکجا از افراد دریافت شود تا افرادی که به دلایل گوناگون مانند فراموشی و غیره الحاقیه را دریافت نکرده و دچار خسارت می شوند، حداقل در این زمینه متضرر نشوند.
این کارشناس صنعت بیمه با بیان اینکه قانونگذار طبق ماده 10 قانون بیمه به شرکت بیمه اختیار داده است تا به نسبت پرداخت حق بیمه کمتر افراد، خسارت کمتری نیز به آنان پرداخت کند، تصریح کرد: فرهنگ بیمه به دلیل عدم ایفای تعهد برخی شرکت های بیمه ای رشد نیافته است و می توان مشاهده کرد که مردم نسبت به دریافت حق خسارت های احتمالی آینده خوشبین نبوده و به دنبال پرداخت حق بیمه اضافی و الحاقیه نیستند.
وی با اشاره به اینکه شرکت های بیمه می توانند بند یا تبصره ای مبنی بر پوشش حق دیه یک سال آینده را در زمان ایجاد قرارداد بیمه اضافه کنند تا افراد متضرر و دچار سردگمی نشوند، خاطرنشان کرد: عموما شرکت های بیمه در زمینه بیمه های خودرو همواره زیان می دهند ولی صاحبان خودروها باید توجه داشته باشند که دریافت الحاقیه را هیچگاه به تعویق نیاندازند زیرا نمی توان ایجاد خسارت و آسیب را پیش بینی کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها