آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۵۶۸۴۹
۱۳:۱۴
۱۴۰۴/۰۲/۲۶
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

خصوصی سازی سایپا با زیان انباشته به صلاح نیست

خصوصی سازی سایپا با زیان انباشته به صلاح نیست
پدال نیوز: روح الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری سهام سایپا به بخش خصوصی در شرایطی کنونی صلاح نیست.
تحریریه پدال نیوز نویسنده : تحریریه پدال نیوز
به گزارش "پدال نیوز"

 روح الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: واگذاری سهام سایپا به بخش خصوصی در شرایطی کنونی را صلاح ندانست و تاکید کرد این واگذاری باید به زمان مناسب‌تری موکول گردد.

او گفت: واگذاری سهام سایپا به بخش خصوصی در شرایطی که این شرکت دارای ۱۳۴ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و ۳۲ میلیارد تومان کمبود نقدینگی است، به صلاح نیست و به نظر می رسد فرآیند واگذاری باید به زمان مناسب تری و پس از ارزیابی کارشناسی مجدد موکول شود.

روح الله عباسپور با اشاره به طرح پیشنهادی مبنی بر تعویق خصوصی سازی سایپا از سوی کمیسیون صنایع که در جلسه روز گذشته این کمیسیون با مدیرعامل سایپا و رییس سازمان خصوصی سازی مطرح شده است، اظهار داشت: نظر برخی از اعضای کمیسیون بر این است که کمیته صنعت زیرمجموعه کمیسیون صنایع مجلس با ارزیابی کم و کیف فرآیند واگذاری سهام سایپا و با اقداماتی در جهت افزایش سرمایه این شرکت کمک کنند تا سهام سایپا با ارزش افزوده بالاتری به بخش خصوصی واگذار شود. 

وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع به هیچ وجه مخالف خصوصی سازی نیست، تاکید کرد: خصوصی سازی از مطالبات کمیسیون صنایع در ادوار مختلف بوده و هم در اصل 44 قانون اساسی و هم قانون برنامه هفتم توسعه و همچنین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بر مردمی سازی اقتصاد و خصوصی سازی بنگاه های اقتصادی بزرگ تاکید شده است. 

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا یادآور شد: واگذاری شرکت های خودروسازی به بخش خصوصی دارای اهلیت و ظرفیت مالی مناسب گامی مثبت در جهت اجرای قانون بوده و هیچکس مخالف آن نیست، اما از آنجایی که دو شرکت خودروساز بزرگ بیت المال و از اموال ملی کشور محسوب می شوند به منظور رعایت حقوق کارگران و جلوگیری از ایجاد بحران در صنعت خودرو مقرر شد کمیته صنعت کمیسیون صنایع مجلس به ریاست آقای رضا تقی پور نشستی در این خصوص داشته و پس از ارزیابی مجدد، نسبت به واگذاری سهام سایپا به بخش خصوصی اقدام شود.   

عباسپور خاطرنشان کرد: واگذاری سهام سایپا به بخش خصوصی در شرایطی که این شرکت دارای ۱۳۴ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و ۳۲ میلیارد تومان کمبود نقدینگی است، به صلاح نیست و به نظر می رسد فرآیند واگذاری باید به زمان مناسب تری و پس از ارزیابی کارشناسی مجدد موکول شود.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو