کد خبر:
۱۵۴۷۲۰ ۰۹:۰۴
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
آینده پل استار به جیلی گره خورد
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ ولوو اعلام کرد که سرمایهگذاری در زیرمجموعه پلاستار را متوقف کرده و مسوولیت این خودروساز را به شرکت چینی جیلی واگذار خواهد کرد. جیلی از سهامداران اصلی ولوو است و در شرکت پلاستار با ولوو شریک است. به گزارش BBC، شرکت جیلی پس از اعلام این خبر گفت که به حمایت از پلاستار ادامه خواهد داد، اما این خبر به نگرانیها درباره وضعیت بازار خودروهای الکتریکی و آینده خودروسازان نوپا در صنعت خودرو دامن زده است. با اینکه سهم خودروهای الکتریکی در بازار رو به افزایش است اما در ماههای گذشته فروش آنطور که پیشبینی میشد رشد نکرده است. این باعث شده سرمایهگذاران و بازار سهام نسبت به آینده خودروسازان نوپا نگران باشند. اکثر خودروسازان نوپا مانند پلاستار زیانده هستند و برای به رسیدن به سود نیاز به زمان و حمایت مالی دارند. پلاستار در سال ۲۰۱۷، با سرمایهگذاری مشترک ولوو و جیلی به جمع خودروسازان الکتریکی پیوست. هدف این شرکت ساخت محصولات لوکس برای رقابت با خودروهای آلمانی مخصوصا پورشه است.
پلاستار در حال حاضر دو مدل به نام پلاستار ۲ و ۳ در بازار دارد. این شرکت هفته گذشته پیشفروش مدل جدیدی به نام پلاستار ۴ را آغاز کرد و قرار است در سه سال آینده دو مدل دیگر هم به بازار عرضه کند. پلاستار تا سال ۲۰۲۵ زیانده خواهد بود و برای ادامه فعالیت به یکمیلیارد و ۳۰۰میلیون دلار سرمایه نیاز دارد. خودروسازان الکتریکی دیگر نظیر ریویان، فیسکر، ارایوال، لوسید و اکسپنگ هم وضعیت مشابهی دارند. تحلیلگران بازار شرایط این خودروسازان را به سالهای اول قرن بیستم تشبیه میکنند که با آمدن موتورهای درونسوز، تعداد زیادی خودروساز به بازار وارد شدند اما پس از چند سال یا ورشکست شدند یا ناچار شدند برای بقا به خودروسازان ثروتمندتر بپیوندند. شرایط خودروسازان باسابقه هم دشوار شده است. رنو که قصد داشت سهام زیرمجموعه خودروهای الکتریکیاش را در بازار بورس عرضه کند، اعلام کرده به خاطر وضعیت بازار بورس فعلا از این کار صرفنظر خواهد کرد.
پلاستار در حال حاضر دو مدل به نام پلاستار ۲ و ۳ در بازار دارد. این شرکت هفته گذشته پیشفروش مدل جدیدی به نام پلاستار ۴ را آغاز کرد و قرار است در سه سال آینده دو مدل دیگر هم به بازار عرضه کند. پلاستار تا سال ۲۰۲۵ زیانده خواهد بود و برای ادامه فعالیت به یکمیلیارد و ۳۰۰میلیون دلار سرمایه نیاز دارد. خودروسازان الکتریکی دیگر نظیر ریویان، فیسکر، ارایوال، لوسید و اکسپنگ هم وضعیت مشابهی دارند. تحلیلگران بازار شرایط این خودروسازان را به سالهای اول قرن بیستم تشبیه میکنند که با آمدن موتورهای درونسوز، تعداد زیادی خودروساز به بازار وارد شدند اما پس از چند سال یا ورشکست شدند یا ناچار شدند برای بقا به خودروسازان ثروتمندتر بپیوندند. شرایط خودروسازان باسابقه هم دشوار شده است. رنو که قصد داشت سهام زیرمجموعه خودروهای الکتریکیاش را در بازار بورس عرضه کند، اعلام کرده به خاطر وضعیت بازار بورس فعلا از این کار صرفنظر خواهد کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها