آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۴۹۳۷۹
۱۶:۴۵
۱۴۰۱/۰۳/۳۰

بار گرانی کامیون های اسقاطی بر دوش کامیون داران

دبیرکانون انجمن های صنفی کامیون داران گفت: مشکل کامیون های اسقاطی که پیش از این توسط وزارت راه و شهرسازی وعده داده شده بود برطرف می شود، همچنان ادامه دارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد کریمی گفت: مشکلات خرید کامیون‌های اسقاطی برای پلاک گذاری کامیون‌های وارداتی اروپایی سه ساله همچنان ادامه دارد و با توجه به آنکه چندی پیش معاون اول رئیس جمهور نامه‌ای برای حل این مشکل ابلاغ کرده بود، اما همچنان ما با معضل گرانی کامیون‌های اسقاطی رو به رو هستیم.

به گفته دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور در ابتدای اردیبهشت امسال بسیاری از کامیون داران برای حل این مشکل مقابل وزارت راه و شهرسازی و ریاست جمهوری جمع شدند و به این مشکل اعتراض کردند. در همان زمان اعلام شد که این موضوع به زودی برطرف می‌شود، اما هنوز بعد از گذشت دو ماه هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

او می‌گوید، دیروز مجددا تعدادی از کامیون داران در مقابل سازمان راهداری در اعتراض به گرانی کامیون‌های اسقاطی و برای رفع این مشکل جمع شدند که رئیس سازمان راهداری در بین کامیون داران اعلام کرد که ما همچنان پیگیر حل این مشکل است و امیدوار هستیم به زودی برطرف شود.

به گفته کریمی، بند «پ» ماده 3 قانون برنامه دائمی کشور اعلام کرده که دارندگان ناوگان فرسوده می‌توانند با واردات کامیون‌های با عمر سه سال اروپایی و اسقاط، کامیون‌های خود را نوسازی کنند. در دل این قانون هم مشخص است که گروه هدف دارندگان ناوگان فرسوده هستند، اما متأسفانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در برنامه‌ای که برای نوسازی ناوگان داشته موضوع اسقاط را به مرحله آخر سپرده، یعنی یک متقاضی خرید کامیون خود را (کامیون با عمر 3 سال وارداتی) انجام دهد، مجوز‌های محیط زیست، استاندارد و خدمات پس از فروش می‌گیرد، بعد کامیون از گمرک ترخیص می‌شود و قبل از شماره‌گذاری، متقاضی باید خودروی اسقاط را بیاورد.

او گفت: زمانی که این موضوع مطرح شد قیمت یک دستگاه کامیون اسقاطی مثلا حدود 170 تا 200 میلیون تومان بود و قیمت یک دستگاه کامیون نو هم 2 میلیارد تومان بود، اما امروز وقتی قیمت یک دستگاه کامیون نو چندین برابر شده به طور طبیعی قیمت ناوگان فرسوده و کامیون‌های اسقاطی هم افزایش می یابد.

این در حالی است که بسیاری از کامیون داران کامیون‌های خود را تحویل گرفته، اما هنوز به دلیل این مشکل پلاک گذاری نکرده و از سوی دیگر هم تعداد بسیاری از کامیون‌ها در گمرکات کشور هم منتظر انجام این مصوبه هستند.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025
پربازدیدترین‌ها
پربحث‌ترین‌ها