کد خبر:
۱۴۸۶۲۱ ۱۹:۲۶
۱۴۰۱/۰۲/۲۴
دادستان کل کشور :
خودروسازان به وظايف قانوني خود عمل نمي کنند
دادستان کل کشور گفت: از سازمان ملی استاندارد انتظار داریم در مورد موضوع خودرو وظیفه، تکلیف و مسئولیت قانونی خود را مورد توجه بیشتری قرار دهد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از میزان _ حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری درباره ورود دادستانی کل کشور به بحث استاندارد سازی خودروسازی و اختلاف به وجود آمده میان سازمان استاندارد و پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی کل انتظامی کشور، بیان کرد: مسئله استاندارد بودن خودروهایی که مردم از آن استفاده میکنند، بسیار مسئله مهمی است.
وی افزود: سازمان مربوطه در این حوزه وظیفه دارد تا تمام مقررات استاندارد خودرو که فقدان آن سلامت جامعه را تهدید میکند، مورد توجه و بررسی قرار دهد.
دادستان کل کشور تصریح کرد: نیروی انتظامی هم به موجب قانون و مقررات وظیفه دارد خودروهایی را که در اختیار مردم قرار میگیرد رصد کرده و از تردد و شماره گذاری خودروهایی که فاقد استانداردهای لازم هستند، جلوگیری کند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه موضوع سلامت مردم یک امر بسیار مهم برای ما تلقی میشود، تاکید کرد: متاسفانه خودروسازان داخلی آن گونه ای که شایسته و بایسته است، به وظایف خود عمل نمیکنند. وی افزود: خودروسازان باید بدانند که با جان مردم سر و کار دارند، بخشی از حوادثی که در جادهها اتفاق میافتد به عدم استاندارد خودروها باز میگردد؛ لذا مسئول وقوع این حوادث را خودروسازان و سازمانی که مسئولیت نظارت بر این خودروها را بر عهده دارد، میدانیم.
دادستان کل کشور اظهار کرد: چرا سازمان ملی استاندارد نباید وظایف و تکالیف قانونی خود را به خوبی اجرا و عمل کند و نظارت دقیق بر فعالیت قطعه سازان و خودروسازان داشته باشد تا شاهد وقوع این حوادث دردناک در کشور باشیم؟
وی افزود: سازمان مربوطه در این حوزه وظیفه دارد تا تمام مقررات استاندارد خودرو که فقدان آن سلامت جامعه را تهدید میکند، مورد توجه و بررسی قرار دهد.
دادستان کل کشور تصریح کرد: نیروی انتظامی هم به موجب قانون و مقررات وظیفه دارد خودروهایی را که در اختیار مردم قرار میگیرد رصد کرده و از تردد و شماره گذاری خودروهایی که فاقد استانداردهای لازم هستند، جلوگیری کند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه موضوع سلامت مردم یک امر بسیار مهم برای ما تلقی میشود، تاکید کرد: متاسفانه خودروسازان داخلی آن گونه ای که شایسته و بایسته است، به وظایف خود عمل نمیکنند. وی افزود: خودروسازان باید بدانند که با جان مردم سر و کار دارند، بخشی از حوادثی که در جادهها اتفاق میافتد به عدم استاندارد خودروها باز میگردد؛ لذا مسئول وقوع این حوادث را خودروسازان و سازمانی که مسئولیت نظارت بر این خودروها را بر عهده دارد، میدانیم.
دادستان کل کشور اظهار کرد: چرا سازمان ملی استاندارد نباید وظایف و تکالیف قانونی خود را به خوبی اجرا و عمل کند و نظارت دقیق بر فعالیت قطعه سازان و خودروسازان داشته باشد تا شاهد وقوع این حوادث دردناک در کشور باشیم؟
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها