آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۴۴۳۴۳
۱۱:۰۵
۱۴۰۰/۰۷/۱۴

رکورد ۹۰ ساله غول خودروسازی جهان از دست می‌رود؟

پدال نیوز : جنرال موتورز ممکن است به سبب کمبود تراشه، عنوان پرفروش‌ترین خودروساز بازار آمریکا را از دست بدهد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ نیک بانکلی سردبیر اتومتیونیوز در توییتی نوشت، بر اساس داده‌های اتونیوز، جنرال موتورز از سال ۱۹۳۱ از فورد در تعداد فروش پیشی گرفت و به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا این عنوان را ۹۰ سال حفظ کرد. حالا با جمع و تفریق تعداد خودروهای فروخته شده، هم در دسته‌بندی خودروهای سبک و هم فروش وانت و کامیون، دیگر جنرال موتورز نمی‌تواند این عنوان را حفظ کند. بر اساس آمار اتونیوز، تویوتا ۸۰ هزار و ۴۰۱ دستگاه در فصل سوم سال ۲۰۲۱ از جنرال موتورز جلو افتاده است. بدتر اینکه جنرال موتورز از رکورد تاریخی ۱۹۵۸ خود به‌شدت عقب مانده است. در همین اثنی، نیویورک‌تایمز هم چند آمار ناخوشایند دیگر درباره جنرال موتورز منتشر کرده است. از جمله آنکه این خودروساز آمریکایی در سال ۲۰۲۱ در فصل سوم ۳۳ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ تولید کرده است. در حالی که فصل سوم در سال ۲۰۱۹ تاریک‌ترین روزهای همه‌گیری و شیوع جهانی ویروس کرونا بوده است. به بیان دقیق‌تر در فصل سوم ۲۰۱۹ رقم فروش ۶۶۵,۱۹۲ دستگاه بوده که در سال ۲۰۲۱ به رقم ۴۴۶,۹۹۷ دستگاه رسیده است. در حالی که مقایسه ۲۰۲۰ با ۲۰۱۹ فقط کاهش ۱۳ درصدی داشته است. تویوتا در عوض در فصل سوم سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش هر چند ناچیز اما یک درصدی داشته است و رقم فروش امسال در فصل سوم ۵۶۶,۰۰۵ برای تویوتا بوده است. البته اگر به آمار دقیق‌تر شویم، تویوتا دو گام به جلو و یک گام به عقب برداشته است. تویوتا در ماه سپتامبر ۲۲ درصد کاهش فروش نسبت به سال ۲۰۲۰ را تجربه کرد.

با این حال جنرال موتورز تا آخر سال امید دارد که این عقب افتادن در مسابقه را جبران کند. مدیر عملیات جنرال موتورز در بازار آمریکای شمالی می‌گوید: انتظار داریم در فصل پاییز محیط عملیاتی ما ثبات بهتری پیدا کند. ریشه اصلی این عقب افتادن جنرال موتورز در مسابقه آمار فروش، کمبود تراشه بوده که هنوز هم رفع نشده و اتفاق نظری هم در بین دولت‌مردان و خودروسازان درباره زمان و چگونگی پایان یافتن این بحران وجود ندارد. فوربس در ماه گذشته تیتر زد که «هیچ پایانی در افق دید مشاهده نمی‌شود»‌‌. یا رسانه رالتکوایر در تیتر خود نوشت: «بدتر از آن است که تصور می‌شد».  نیویورک‌تایمز نوشته است که موجودی انبار نمایندگی‌های جنرال موتورز در آمریکا از ماه ژوئن تا به حال ۴۰ درصد کاهش یافته است و در کل ۱۲۹هزار دستگاه در انبارها موجود است. این تعداد با روزهایی که اوضاع عادی بود ۸۴ درصد اختلاف دارد. زمانی کل نمایندگی‌های این شرکت ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در انبارهای خود داشتند. جنرال موتورز اعلام کرده بود که همه تسهیلاتش در ایالات‌متحده تا هفته آینده آنلاین خواهد شد هر چند تعدادی هم وجود دارند که با حداکثر ظرفیت آنلاین نخواهند شد. نمایندگی‌های جنرال موتورز از این اقدام شرکت خوشحال می‌شوند، چون هیچ زمانی تا به این حد برای فروش محصولات درمانده نشده بودند. به هر حال حفظ عنوان ۹۰ ساله در معرض خطر قرار گرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر