آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۴۳۷۲۴
۱۳:۲۶
۱۴۰۰/۰۶/۲۰

مرگ ابرخودروهای ایتالیایی؟

پدال نیوز : آیا قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی باعث ایتال اگزیت [خروج ایتالیایی‌ها از اتحادیه اروپا] می‌شود؟!
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، ایتالیایی‌ها در حال لابی‌گری در اتحادیه اروپا هستند تا استثنا هم قائل شود. حالا که کشورهای غربی عزم خود را جزم کرده‌اند که تا سال ۲۰۳۵ تولید خودروهای بنزینی را متوقف کنند، خودروسازان ایتالیایی که به ساخت ابرخودروها شهرت دارند دستپاچه شده‌اند.

آنچه حکومت ایتالیا می‌خواهد، تبصره یا استثناهای حقوقی برای ابرخودروها [سوپرکارها] است؛ صنعتی که علاوه بر گردش مالی بالا برای این کشور پرستیژ و شهرت هم می‌آورد. فیات که به تولید انبوه خودرو می‌پردازد، به گروه پربرند استلانتیس تعلق دارد و پول و اعتبار چندانی برای ایتالیایی‌ها نمی‌آورد. بنابراین اگر مجبور شود همان تعداد انگشت‌شمار ابرخودرو تولیدی‌اش را برقی کند، هم آن شور و اشتیاق و هیجان مشتریان خود را از دست می‌دهد و هم قیمت آنها به شکل سرسام‌آوری بالا می‌رود.

شاید از دست رفتن تعداد خیلی محدود ابرخودرویی که در ایتالیا تولید می‌شود، تاثیر چندانی در بازار خودروی جهانی نداشته باشد، اما فقط کافی است همان تعداد محدود هوادار خودروهای فراری، لامبورگینی و پاگانی، دست از ریختن پول به پای این ابرخودروها بردارند، در آن صورت، صنعت خودروی ایتالیا زیان خواهد کرد.

برای همین هم لابی‌گران ایتالیایی این گونه استدلال می‌کنند که تعداد ابرخودروهایی که به بازار دنیا عرضه می‌شوند، به قدری کم  است که تاثیر زیادی روی آلایندگی نمی‌گذارد.

ضمن آنکه دارندگان این ابرخودروها مثل خودرو‌های عادی هر روز و هر دقیقه این خودروها را نمی‌رانند. به بیان دیگر آمار فروش فراری و لامبورگینی قابل مقایسه با آمار فروش خودروسازانی مثل تویوتا و فورد نیست.

بیراه هم نمی‌گویند، با افزودن چند مبدل کاتالیستی و تجهیزات ضد‌آلایندگی، ابرخودروها می‌توانند بیشتر از یک دهه به عمر خود ادامه دهند. این خودروها به قدری کمیاب و کم تعداد هستند که در مقایسه با میلیون‌ها خودرویی که در جاده‌ها و خیابان‌ها در تردد هستند، آسیب وارد نمی‌کنند، ضمن آنکه وجود و حضورشان، باعث هیجان و رویا‌پردازی برای جوانان است.

موضوع ارزان‌تر شدن خودروهای برقی به مقیاس اقتصادی ربط پیدا می‌کند.به بیان ساده زمانی که از یک خودرو به تعداد میلیونی فروخته می‌شود امکان سرشکن شدن هزینه به شکل میلیونی نیز خواهد بود. در حالی که اگر قرار بر برقی شدن ابرخودروها باشد، هزینه‌های برقی شدن، به تعداد بسیار ناچیزی سرشکن می‌شود و اصلا توجیه اقتصادی ندارد. اجباری شدن قوانین آلایندگی برای ابرخودروها، باعث مرگ روزافزون برندهایی خواهد شد که در حال حاضر زنده‌اند.

باید منتظر ماند و دید که آیا ایتالیایی‌ها می‌توانند از این قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی مستثنا شوند یا خیر. شاید هم مثل برگزیت که باعث خروج بریتانیایی‌ها از اتحادیه اروپا شد شاهد ایتال‌اگزیت Italexit [خروج ایتالیایی‌ها از اتحادیه اروپا] باشیم.

 
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو