آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۴۲۲۰۸
۱۶:۱۲
۱۴۰۰/۰۴/۱۷
دپوی لاستیک به علت نداشتن مشتری

افزایش قیمت لاستیک ۲۴۰ هزار تومانی تریلی به ۸۲۰ هزار تومان!

پدال نیوز- رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک گفت: در بازار لاستیک آزاد وجود ندارد زیرا لاستیک با ارز نیمایی به فروش می‌رسد و در حال حاضر لاستیک مشتری ندارد و به علت نداشتن مشتری در انبار‌ها دپو می‌شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از میزان، داوود سعادتی‌نژاد درباره وضعیت عرضه و تولید لاستیک و علت آشفتگی و گرانی در این بازار گفت: در خصوص تولید و توزیع لاستیک مشکلی وجود ندارد، خریدوفروش لاستیک قبلاً سامانه‌ای بوده و قیمت آن با ارز دولتی حساب می‌شد ولی به علت اینکه بازار آزاد، تفاوت قیمت داشت مردم اگر نیاز هم نداشتند بیشتر برای خرید مراجعه می‌کردند  تا بتوانند بفروشند و سود کسب کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک گفت: در تاریخ  1 دی 1399 با افزایش ارز 60 درصدی کارخانه‌ها برای لاستیک مواجهه شدیم. فکر می‌کنند که مواد اولیه لاستیک را با ارز نیمایی  وارد می‌کنیم.

وی افزود: در بازار لاستیک آزاد وجود ندارد به علت اینکه لاستیک با ارز نیمایی به فروش می‌رسد مثلاً قبلاً لاستیک تریلی 240 هزار تومان بود، ولی هم‌اکنون 820 هزار تومان شده و در همه‌جا فراوان است و با کارت ملی و کارت ماشین می‌توانند خرید کنند، ولی در حال حاضر مشتری ندارد و به علت نداشتن مشتری در انبارها دپو می‌شود.

سعادتی نزاد بیان کرد: می‌خواهیم مانع زدایی انجام دهیم و یکی از این موانع سامانه فروش است زیرا نمی‌شود تعادل کالایی داشته باشیم به‌عنوان‌مثال شهرستانی که لاستیک مصرف ندارد می‌تواند به تهران که مصرف لاستیک دارد بفروشد و بلعکس  ولی این تبادل در حال حاضر گرفته‌شده، چون سامانه مانع این کار است.

وی افزود:  با سامانه فروش مخالف نیستیم، زیرا برای شفاف‌سازی بسیار مناسب است، ولی آسان‌سازی شود تا واحد صنفی که با سامانه آشنایی ندارد و حتی کاربری ندارد، چون هزینه‌ای در دست ندارد به کاربر بدهد که  لاستیک را وارد سامانه کند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک گفت: حداقل برای خرده‌فروش‌ها آسان‌سازی کنند تا راحت‌تر لاستیک را از عمده‌فروش خریداری کند و خدماتی را انجام دهند تا حداقل سودی را از خدمات کسب کنند. چون لاستیک سودی ندارد و کارخانه‌هایی که تولید می‌کنند و به فروشنده تحویل می‌دهند فروشنده سود حداقلی دو الی سه درصدی دریافت می‌کند درصورتی‌که برای مالیات 6 درصد مالیات پرداخت می‌کند و کسب‌وکار رواج ندارد.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو