برنامه فورد برای افزایش سهم بازار خود
پدال نیوز: فروش محصولات الکتریکی فورد تحت تاثیر کاهش قیمت نفت در سال 2015 قرار گرفت. گفته میشود اگر قیمت سوخت در آینده افزایش پیدا کند، تقاضا برای خودروهای کممصرف الکتریکی افزایش خواهد یافت. با گرایش تدریجی مشتریان به سمت محصولاتی که دوستدار محیطزیست هستند، منطقی است که تصور کنیم در آینده مشتریان خودروهای الکتریکی را ترجیح خواهند داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، کمپانی فورد مبلغ 4.5 میلیارد دلار از سرمایهاش را به توسعه خودروهای الکتریکی اختصاص داده است و در نظر دارد تا سال 2020 بازده خط تولید خودروهای هیبریدیاش را تا 40 درصد افزایش دهد. این بزرگترین سرمایهگذاری فورد در این دوره پنجساله است که در آخر افزوده شدن 13 ماشین را به طیف محصولات فورد به همراه دارد. در حال حاضر فورد در خط تولید خود دو خودروی هیبرید پلاگین، دو خودروی هیبرید و یک خودروی تمامالکتریکی به نام فوکوس را دارد. در ژانویه 2016 فورد فوکوس در نمایشگاه دیترویت رونمایی میشود و در پایان سال برای فروش به بازار عرضه خواهد شد. تصمیمگیری این سرمایهگذاری با در نظر رکود صنعت نفت و پایین آمدن قیمت بنزین که به افزایش تقاضا برای خودروهای هیبریدی انجامیده است صورت گرفته است. کمپانی فورد تا پایان ماه نوامبر حدود 65 هزار دستگاه از محصولات الکتریکی خود را به فروش رسانده بود. علیرغم آنکه فورد پیشتار بازار است، فروش محصولات الکتریکی آن تحت تاثیر کاهش قیمت نفت در سال 2015 قرار گرفت. گفته شده اگر قیمت سوخت در آینده افزایش پیدا کند، تقاضا برای خودروهای کممصرف الکتریکی آن افزایش خواهد یافت. به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، انتظار میرود قیمت متوسط خردهفروشی بنزین از 2.04 دلار برای هر گالن در دسامبر امسال به 2.34 دلار در سال آینده افزایش پیدا کند. مارک فیلدز، مدیرعامل فورد در این باره گفته است: «دیدگاه ما این است که قیمت بنزین به مرور بالا خواهد رفت و در نتیجه برای ما مهم است که این امر را پیشبینی کنیم.» علاوه بر این بحران دیزلی اخیر فولکسواگن باعث شده است تا قوانین زیست محیطی سختتری در آمریکا و اروپا برای این دست از موتورها اعمال شود. خودروسازی مانند فورد نمیتواند چنین اقدامات و اثرات بالقوه آن را بر فروشاش نادیده بگیرد. مدیرعامل فورد افزود: «قوانین و ضوابطی وجود دارد که ما باید آنها را در نظر بگیریم.» به علاوه، با گرایش تدریجی مشتریان به سمت محصولاتی که دوستدار محیطزیست هستند، منطقی است که تصور کنیم در آینده مشتریان، خودروهای الکتریکی را ترجیح خواهند داد. بخش لوکس در بازار خودروهای الکتریکی نیز در طول دو سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی بوده است. در تحقیقی که توسط موسسه تحقیقاتی نویگنت صورت گرفته است چنین ادعا میشود که تا سال 2022، بخش لوکس بازار خودروهای الکتریکی میتواند از 23 درصد در سال 2015 به 50 درصد افزایش پیدا کند. انتظار میرود در سال 2016 مدل تمامالکتریکی فورد رونمایی شود. این مدل جدید از قابلیت شارژی برخوردار است که دو ساعت از مدلهای کنونی فورد سریعتر است. هدف فورد این است که با این خودرو به رقابت با سدان مدل S تسلا بپردازد که از قابلیت شارژ مشابهی برخوردار است. باتریهای 60 و 85 کیلووات بر ساعت مدل S زمانی که کاملا شارژ شده باشند، به ترتیب گستره رانندگی 332 و 424 کیلومتر بر ساعت را دارند. در حالیکه تسلا توانسته میخ خود را به خوبی در بازار خودروهای تمام الکتریکی لوکس بکوبد، سایر رقبا هنوز در حال تلاش برای محکم کردن جایگاه خود هستند. انتظار میرود بیرویس موتورن ورک و گروه خودروسازی دایلمر در سال 2017 خودروهای تمامالکتریکی خود را راهی بازار کنند. ولت از جنرال موتورز نیز قصد رقابت در همین بازار را دارد. فروش مدل هیبرید پلاگین ولت در نوامبر امسال تا 23 درصد افزایش پیدا کرد.
در آمریکا جنرال موتورز با 16.5 درصد بیشترین سهم بازار خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص داده است و بعد از آن فورد با 15 درصد از سهم بازار قرار دارد. این بازار با حضور شرکتکنندگان جدید میتواند رقابتیتر شود.
در آمریکا جنرال موتورز با 16.5 درصد بیشترین سهم بازار خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص داده است و بعد از آن فورد با 15 درصد از سهم بازار قرار دارد. این بازار با حضور شرکتکنندگان جدید میتواند رقابتیتر شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها