محرومیت رانندگان اتوبوس در صورت سوار کردن مسافران کرونایی
پدال نیوز: یک مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: رانندگان اتوبوسهای بین شهری در صورت سوار کردن مسافران کرونایی، جریمه میشوند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، محرویت یک ساله رانندگان اتوبوس در صورت سوار کردن مسافران کروناییداریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حملونقل مسافر سازمان راهداری و حملونقل جادهای با بیان اینکه از تمامی شرکتهای حملونقلی به نرمافزار استعلام بیماران کرونایی متصل شدهاند، گفت: هیچ شرکت و یا رانندهای حق ندارد بدون استفاده از این اپلیکیشن مسافری را سوار کند.
باقر جوان با بیان اینکه سازمان راهداری و حملونقل جادهای در این زمینه اقدامات بسیار گستردهای انجام داده و بخشنامههایی هم در این زمینه صادر کرده است،گفت: با توجه به آنکه بسیاری از مسافران اتوبوسهای بین شهری در طول مسیر سوار میشوند، بنابراین باید راننده اتوبوس در هنگام سوار شدن کد ملی مسافر را دریافت و بلافاصله استعلام کند و در صورتی که تست کرونا مسافر منفی باشد و در سامانه به عنوان بیمار شناخته نشده باشند، راننده میتواند اجازه دهد که مسافر سوار اتوبوس شود.
مدیر کل دفتر حملونقل مسافری اظهار کرد: در صورتی که رانندگان اتوبوس در این زمینه اقدامات لازم را انجام ندهند، مجازاتی از جمله یک سال لغو مجوز رانندکی و همچنین جریمههای نقدی برای آنان در نظر گرفته میشود.
باقر جوان اظهار کرد: ابزارهای جریمهای بسیار زیادی در این زمینه در نظر گرفتهایم و با توجه به اینکه محدودیتهای تردد تشدید شدهاند، بنابراین استفاده از ناوگان عمومی حملونقل جادهای افزایش یافته و در نتیجه باید با اقدامات و تدابیر لازم اجازه گسترش ویروس کرونا را ندهیم.
او با تاکید بر اینکه تمامی رانندگان و شرکتهای حملونقلی موظف هستند تا پیش از سوار شدن مسافر با دریافت کد ملی از کرونایی نبودن مسافر مطمئن شوند، افزود: در صورتی که راننده و یا شرکت متخلف این اقدام را انجام ندهد مجوز فعالیت این شرکت لغو و راننده هم یک سال محروم میشود.
باقر جوان بیان کرد: تا زمانی که رانندگان و یا شرکتها به این سامانه متصل نشدهاند حق سوار کردن مسافر را ندارند و باید در اولین فرصت اقدام به دریافت این سامانه کنند.
مدیر کل دفتر حملونقل مسافر سازمان راهداری بیان کرد: سازمان راهداری و حملونقل مسافر با راه اندازی سامانه و وب سایت استعلام مسافر در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است.
او با اشاره به اینکه رانندگان میتوانند با مراجعه به سایت استعلام کرونا به نشانی Www.safarvip.com پیش از سوار شدن مسافران کد ملی آنها را دریافت کنند، افزود: هم اکنون این سامانه راه اندازی شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تمامی شرکتهای حملونقل مسافری هم مانند هواپیما و اتوبوس به این سامانه متصل شدهاند و از ورود بیماران کرونایی به این بخش جلوگیری میشود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/
باقر جوان با بیان اینکه سازمان راهداری و حملونقل جادهای در این زمینه اقدامات بسیار گستردهای انجام داده و بخشنامههایی هم در این زمینه صادر کرده است،گفت: با توجه به آنکه بسیاری از مسافران اتوبوسهای بین شهری در طول مسیر سوار میشوند، بنابراین باید راننده اتوبوس در هنگام سوار شدن کد ملی مسافر را دریافت و بلافاصله استعلام کند و در صورتی که تست کرونا مسافر منفی باشد و در سامانه به عنوان بیمار شناخته نشده باشند، راننده میتواند اجازه دهد که مسافر سوار اتوبوس شود.
مدیر کل دفتر حملونقل مسافری اظهار کرد: در صورتی که رانندگان اتوبوس در این زمینه اقدامات لازم را انجام ندهند، مجازاتی از جمله یک سال لغو مجوز رانندکی و همچنین جریمههای نقدی برای آنان در نظر گرفته میشود.
باقر جوان اظهار کرد: ابزارهای جریمهای بسیار زیادی در این زمینه در نظر گرفتهایم و با توجه به اینکه محدودیتهای تردد تشدید شدهاند، بنابراین استفاده از ناوگان عمومی حملونقل جادهای افزایش یافته و در نتیجه باید با اقدامات و تدابیر لازم اجازه گسترش ویروس کرونا را ندهیم.
او با تاکید بر اینکه تمامی رانندگان و شرکتهای حملونقلی موظف هستند تا پیش از سوار شدن مسافر با دریافت کد ملی از کرونایی نبودن مسافر مطمئن شوند، افزود: در صورتی که راننده و یا شرکت متخلف این اقدام را انجام ندهد مجوز فعالیت این شرکت لغو و راننده هم یک سال محروم میشود.
باقر جوان بیان کرد: تا زمانی که رانندگان و یا شرکتها به این سامانه متصل نشدهاند حق سوار کردن مسافر را ندارند و باید در اولین فرصت اقدام به دریافت این سامانه کنند.
مدیر کل دفتر حملونقل مسافر سازمان راهداری بیان کرد: سازمان راهداری و حملونقل مسافر با راه اندازی سامانه و وب سایت استعلام مسافر در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است.
او با اشاره به اینکه رانندگان میتوانند با مراجعه به سایت استعلام کرونا به نشانی Www.safarvip.com پیش از سوار شدن مسافران کد ملی آنها را دریافت کنند، افزود: هم اکنون این سامانه راه اندازی شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تمامی شرکتهای حملونقل مسافری هم مانند هواپیما و اتوبوس به این سامانه متصل شدهاند و از ورود بیماران کرونایی به این بخش جلوگیری میشود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها